יהלומים עגולים מלוטשים כסף

השוק באפריל: ירידה קלה במחירי היהלומים, מכירות התכשיטים התחזקו

מכירות התכשיטים והשעונים בארה"ב התאוששו במידת מה בחודש אפריל, ועלו בשיעור שנתי של 18%, וזאת לאחר מכירות מאכזבות למדי בחודש מר, כך עולה מסקירה שפורסמה באתר IDEX Online

 

בחודש שעבר, דווח כי מכירות התכשיטים והשעונים בארה"ב עלו בחודש מרץ ב-8.5%, וכעת הנתון תוקן ל-11%, בשקלול מכירות בפועל. גם לאחר התיקון, מדובר בעלייה החלשה ביותר במכירות מאז אוגוסט 2020. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בתקופה מאוד לא שגרתית. לפני סגרי הקורונה, היינו רגילים לעלייה שנתית של 1% עד 3% במכירות, כך שלפי קנה המידה הזה, כל עלייה בשנים האחרונות הייתה משביעת רצון.

 

בחודש אפריל, מכירות התכשיטים והשעונים התחזקו ב-18.2%, אך היו הנמוכות מזה זמן רב. שיעור העלייה השנתית זינק באפריל שעבר לשיא חסר תקדים של 218%, בזכות התאוששות חזקה מאוד, ובסיס השוואה נמוך מאוד. מאז, הנתונים התאזנו. נתוני המכירות בפברואר עודכנו כלפי מעלה.

 

מכירות תכשיטים שעונים ארהב 2022
צילום: IDEX Online

מכירות התכשיטים באפריל עלו בשיעור של 18.6%, ואילו מכירות השעונים עלו ב-16.0%. מכירות השעונים והתכשיטים עלו באפריל יחד בשיעור שנתי של 18.2%.

 

מכירות תכשיטים ארה"ב מאי 2022
צילום:IDEX Online

תחזית

ההוצאות על שעונים ותכשיטים בארה"ב רשמו כמה סימני התאוששות באפריל, אחרי נתונים חלשים בחודש מרץ. המלחמה, הסנקציות והאינפלציה עדיין גורמות לחשש, אך הוצאות הצרכנים מחזיקות מעמד, ועלו באפריל ב-0.9% לעומת מרץ. 

 

העלייה במכירות השעונים והתכשיטים ב-2019 הייתה זניחה, אך השתפרה ב-2020, להוציא את חודשי הקורונה הראשונים. בשנת 2021 נרשמה עלייה חיובית ביותר, והמכירות הסתכמו ביותר מ-115 מיליארד דולר – שיא של מעל עשור.

 

השוק עדיין סובל מחוסר ודאות, אבל השבוע הקרוב יבהיר מעט את התמונה, בשעה שהתעשייה מתכנסת בלאס וגאס, לתערוכת JCK הראשונה מאז פרוץ הקורונה.

ירידה קלה במחירי היהלומים המלוטשים

מחירון היהלומים המלוטשים של IDEX שפורסם לאחרונה מצביע על ירידת מחירים קלה מאוד של 0.69% בחודש מאי. בחודש אפריל, המחירים ירדו בשיעור של מעל 2.1%. לפני כן, נרשמו עליות מחירים חדות בינואר ופברואר, בשיעור של 5.67% ו-4.14%, בהתאמה. מחירון היהלומים מצוי בירידה מאז השבוע הראשון של מרץ.

 

מחירי יהלומים מלוטשים מאי 2022
צילום: IDEX Online

הגרף לטווח רחוק יותר מצביע על ירידה דרמטית במחירון, שהגיעה לשיא בחודש מאי. בחודש החולף, הגרף עמד בממוצע על 151.28, לעומת 153.30 באפריל. המחירון יורד בהדרגה מאז אמצע 2018, והגיע לשפל באפריל 2020, עם פרוץ המגיפה וסגרי הקורונה הראשונים. מאז, המגמה היא של עליית מחירים. 

 

מחירון יהלומים מלוטשים מאי 2022
צילום: IDEX Online

בחישוב חודשי, מחירי היהלומים ירדו בחודש מאי ב-1.3% – ירידה משמעותית אך לא דרמטית כמו הירידה של 2.2% באפריל, שהייתה הירידה החודשית הגבוהה ביותר מזה ארבע שנים לפחות. מחירי היהלומים זינקו מאז תחילת 2022, כשהשיא נרשם עם עלייה של 6.2% בפברואר.

 

בחישוב שנתי, מחירי היהלומים המלוטשים המשיכו במגמת ההאטה בחודש מאי. המחירים אמנם עלו ב21.1%, אך מדובר בירידה לעומת עלייה של 24.3% באפריל, ושיא של 27.9% במרץ. המגמה הכללית היא של עליית מחירים, מאז השפל של מגפת הקורונה באפריל 2020, למרות ירידת מחירים זמנית בספטמבר ואוקטובר 2021.

 

מחירי היהלומים מכל הקטגוריות המוצגות להלן ירדו בחודש מאי, גם אם בשיעור פחות חד מאשר באפריל. יהלומים במשקל 0.5% רשמו את הירידה החדה ביותר, בשיעור של 1.9% (לעומת 4.2% באפריל). מחירי היהלומים שמשקלם 4.0 קרט ירדו ב-1.6%, לעומת 3.1% בחודש אפריל.

 

טבעות זהב תכשיטים דולר
צילום: AVprophoto / shutterstock.com

בחישוב שנתי, מחירי היהלומים מכל הקטגוריות חזרו לעלות בחודש מאי, גם אם בשיעור מתון יותר מזה שנרשם במרץ ואפריל. העליות החדות ביותר נרשמו במחירי היהלומים שמשקלם 1.5 קרט ו-2.0 קרט, בשיעור של קרוב ל-30%. כל הקטגוריות רשמו עליות מחירים, בשיעור מעט נמוך יותר מזה שנרשם באפריל.

 

מחירי היהלומים בכל הגדלים המשיכו לרדת במאי. הם זינקו בחודש מרץ לשיא, אחרי חודשים רבים של עליות משמעותיות, אולם ירדו בחדות באפריל, ומאז המשיכו לרדת.

 

מחירי יהלומים עגולים מאי 2022
צילום: IDEX Online

תחזית

מאי היה דומה לאפריל, וכל המדדים העיקריים נעו באותו כיוון, רק בפחות עוצמה. מחירון היהלומים רשם באפריל ירידה חדה יותר מאשר בתחילת המגיפה. תעשיית היהלומים עדיין מתמודדת עם אותה אי ודאות – המלחמה באוקראינה, סנקציות על רוסיה, אינפלציה בארה"ב – וכן עם מחסור גדול בגלם בהודו, ועם סגרי הקורונה בסין. אך ההאטה התמתנה. מחירון היהלומים המלוטשים של IDEX לא רשם שינוי בחודש מאי. וגם מדדים אחרים, שמוצגים לעיל, פחות מובהקים מאשר בחודש אפריל. זה אולי מצביע על כך שהתעשייה מצליחה למצוא מחדש את שיווי המשקל שלה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן