יהלומים גדולים אלרוסה

מחירי יהלומי הגלם זינקו לשיא של כל הזמנים בפברואר 2022

ביקוש שיא לתכשיטי יהלומים בעולם, לצד ירידה בנפח כריית היהלומים בצל הקורונה, הובילו את מחירי יהלומי הגלם הטבעיים לשיא חדש של כל הזמנים בתחילת פברואר 2022, כך עולה מניתוח של האנליסט פול זימניסקי.

 

"יהלומים רשמו ביצועים טובים במיוחד ברבעונים האחרונים – כל הכוכבים הסתדרו בשורה. תמריצים כלכליים משמעותיים בשווקים מרכזיים; חזרה איטית להוצאה על חוויות; ביקוש עצור בתחום האירוסין והנישואין; והעובדה שיהלומים באופן מסורתי מצטיינים בתקופות של מצוקה, כפי שהוכח שוב בשנתיים האחרונות. בנוסף, התעשייה חידשה לאחר כעשור את פעילות השיווק הגנרית. כל זה תרם לביקוש", ציין זימניסקי.

 

מחירי יהלומי גלם פברואר 2022
מקור: Paul Zimnisky 

"כל אלו, בשילוב שיבושי אספקה בגלל מגפת הקורונה, אשר המשיכו את מגמת הירידה בתפוקת היהלומים הטבעיים, דחפו את מחירי הגלם לרמות חדשות", הוסיף זימניסקי.

 

על פי מחירון יהלומי הגלם העולמי של זימניסקי, המחירים כעת גבוהים יותר משיא כל הזמנים, שנרשם ב-2011. בתחילת העשור שעבר, זינוק בביקוש ליהלומים מצד הצרכנים בסין הקפיץ את המחירים לרמות שיא. זה הוביל בסופו של דבר להגדלת ההיצע, ובשוק נוצר היצע עודף, שהורגש במהלך רוב העשור הקודם. הדינמיקה הזו הובילה לתנודות מחירים קלות בלבד במשך רוב העשור הקודם, הסביר זימניסקי. 

 

עם זאת, "כיום, מצבם של יהלומים הוא הטוב מזה תקופה ארוכה, מאחר שרמת היצע בריאה, שצפויה להימשך בטווח הבינוני, תאפשר לביקוש המצטבר להמשיך להוביל לעליית מחירים", אמר זימניסקי.

 

משאית כריית יהלומים זימבבואה
צילום: fivepointsix / shutterstock.com

על פי מחירון היהלומים של זימניסקי, מחירי יהלומי הגלם הטבעיים עלו ב-30% בשנת 2021. בשבוע השני של פברואר 2022, מחירי היהלומים עלו בשיעור של כ-5%.

 

בתוך כך, יצרני יהלומים בהודו מדווחים על עלייה יומיומית במחירי יהלומי הגלם, לאור המחסור בגלם והמשך הביקוש החזק, כך דווח ב-IDEX Online. על פי הדיווחים, מחירי הגלם והמלוטש עולים מדי שבוע בשיעור של כ-5%. 

 

בדיקת יהלומים הודו
צילום: David Talukdar / shutterstock.com

 

מומחים בתעשייה מוסרים כי המחיר של חלק היהלומים עלו בחודש האחרון בשיעור של עד 50%. "מורגש ביקוש בינלאומי, אך הזמנות חדשות ממתינות או מתקבלות על תנאי, כי מחיר היהלומים עשוי עוד להתייקר", כך אמר נשיא התאחדות יצרני התכשיטים של סוראט, ג'יאנטי סבאליה (Jayanti Savaliya), בריאיון ל-Times of India. 

 

חברת ביין אנד קומפני (Bain & Company) פרסמה בשבוע שעבר סקירה, הקובעת כי כריית יהלומי הגלם העולמית אמנם רשמה עלייה קלה ב-2021, אך ייקח עד חמש שנים לחזור להיקפי הכרייה שקדמו למגפת הקורונה.

 

כריית יהלומים תת קרקעית
צילום: Alrosa

על פי הניתוח של ביין אנד קומפני, היעדר פרויקטים חדשים גדולים לטווח ארוך, והשקעות מוגבלות בחיפושים, יובילו לכך שכריית היהלומים העולמית תצמח בשיעור שנתי של לא יותר מ-2% עד שנת 2027. 

 

על פי הסקירה, הפקת יהלומי הגלם העולמית ב-2021 הסתכמה ב-116 מיליון קרט, עלייה קלה לעומת 111 מיליון קרט בשנת 2020, בצל הקורונה. לשם השוואה, כריית היהלומים העולמית הסתכמה ב-152 מיליון קרט בשנת 2017, ב-147 מיליון קרט בשנת 2018, וב-139 מיליון קרט בשנת 2019. 

 

בתוך כך, IDEX Online מפרסם כי מכירות התכשיטים והשעונים בארה"ב זינקו בשיעור של מעל 30% בדצמבר 2021, שהוא החודש החשוב ביותר של השנה. מדובר אמנם בצמיחה השנתית הנמוכה מזה עשרה חודשים, אך היא מצביעה על המשך התאוששות המכירות מהירידה החדה בחודשים הראשונים של הקורונה. מכירות התכשיטים בדצמבר 2021 הסתכמו על פי ההערכות בכ-22.3 מיליארד דולר – עלייה של 30.6% לעומת 17.1 מיליארד דולר בשנת 2020. 

 

קניון חנויות תכשיטים קורונה
צילום: Syda Productions / shutterstock.com

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן