יהלומים לבנים יהלומים מלוטשים

לא רק קורונה: 5 המאמרים הנקראים בפורטל היהלומים בשנה החולפת

השנה החולפת הייתה שנה מאתגרת לכלכלה בכלל, ולענף היהלומים בפרט. ברבעון הראשון של 2020, התפרץ נגיף הקורונה ושינה את המציאות שהכרנו. מדיניות הסגרים בעקבותיו פגעה קשות בתעשיית היהלומים, אולם הענף התאושש בעקביות, ומהר מהצפוי. תרמו לכך העובדה שהוצאות יוקרה אחרות – על חוויות כגון טיסות, טיולים או הפלגות – נכנסו להקפאה עמוקה, ורצונם של אנשים לחגוג את החיים, לאור הנסיבות. ואכן, כבר בתחילת תשפ"א (ספטמבר 2020), הורגשה מגמת התאוששות, שהלכה והתחזקה בחודשים האחרונים.

 

לקראת שנת תשפ"ב הבאה עלינו לטובה, חזרנו למאמרים הנקראים ביותר בשנה החולפת. לפניכם, בסדר עולה, 5 המאמרים שהכי עניינו את קהילת היהלומנים הישראלית, במהלך שנת תשפ"א. 

מקום 5: האם אנחנו בדרך לבועה במחירי היהלומים המלוטשים?

ביולי 2021, האנליסט עידן גולן פרסם ניתוח המזהיר כי עליית מחירי היהלומים מתקרבת לשיאה, וכי אנו עלולים להתמודד בקרוב עם בועת מחירים בענף. גולן הצביע על עלייה שנתית של 75% במכירות התכשיטים בארה"ב, ועלייה ניכרת של 41% במכירות לעומת 2019, לפני פרוץ הקורונה. מהניתוח עולה כי תכשיטי יהלומים הצטיינו במיוחד, וברור כי הצרכנים רוצים יותר יהלומים, גדולים ויקרים יותר.

 

עם זאת, גולן גם הצביע על סימני האטה ראשונים בביקוש הצרכני לתכשיטים, כולל תכשיטי יהלומים. גולן מסכם בכך שהצרכנים עוד נוהרים לחנויות, מה שגרם לקמעונאים לרכוש סחורה חדשה בהתלהבות יתרה. לכן, הוא ממליץ על שורת צעדים: קנייה בררנית של גלם, ייצור בקצב הולם, המשך הסתמכות על הון עצמי, וניהול זהיר של המלאי.

 

למאמר המלא לחצו כאן

 

יהלומים עגולים מלוטשים כסף
צילום: allstars / shutterstock.com

מקום 4: חמישה טרנדים חשובים בתעשיית היהלומים

רוב העניין בשנה החולפת, הוקדש למגפת הקורונה והשפעותיה על המסחר. עם זאת, בפברואר 2021 פורסם מאמר מאת האנליסט פול זימניסקי, ששרטט חמש מגמות מרכזיות בענף היהלומים. המאמר שיבח את האופן שבו תעשיית היהלומים מתמודדת עם האתגרים שמשנים את השוק, בדגש על חמש מגמות מרכזיות: יוזמות סביבתיות בתחום הקיימות, יוזמות למעקב אחר מקור היהלומים לאורך שרשרת האספקה, משמעת וצמצום המינוף בשרשרת האספקה, התחזקות הביקוש בסין, בזכות עלייתם של מעמד גבוה ומעמד ביניים עם חיבה למותרות, וחדשנות קמעונאית בערוצי האונליין. 

למאמר המקורי לחצו כאן

 

דה בירס יהלומים הסביבה
צילום: De Beers

מקום 3: מכירות השעונים והתכשיטים חזרו בגדול מהקורונה

בחודש יוני 2021, פורסם ב-IDEX Online ניתוח המראה כי העלייה במכירות התכשיטים גבוהה בהרבה מהתחזיות. המאמר מציין כי באפריל 2020, עם הטלת הסגרים הראשונים, המכירות פסקו כמעט לחלוטין. אולם מאז יוני 2020, נרשמה עלייה עקבית וקבועה במכירות, ובחודש מרץ – החודש הראשון שבו נרשמה השוואה שנתית ל"חודש קורונה" מלא – המכירות זינקו בקרוב ל-90%. נתוני המכירות של חנויות התכשיטים בארה"ב רשמו ביצועים טובים החל מפברואר 2021, ורשמו עלייה שנתית של כ-25% במכירות. מנתוני משרד המסחר האמריקאי, עולה כי חנויות התכשיטים נפגעו מהקורונה קשה יותר מכלל החנויות שמוכרות תכשיטים, אך הן גם אלו שמובילות את ההתאוששות.

 

לקריאת המאמר לחצו כאן

 

קניון חנויות תכשיטים קורונה
צילום: Syda Productions / shutterstock.com

מקום 2: הסיבות להתייקרות מחירי היהלומים

אנליסט היהלומים פול זימניסקי פרסם ביוני 2021, מאמר הצופה כי כריית יהלומי הגלם תסתכם ב-2021 בכ-119 מיליון קרט – עלייה קלה לעומת 2020, אך ירידה לעומת נפח הכרייה השנתי במהלך רוב העשור הקודם.

 

הניתוח הצביע על עלייה ניכרת בביקוש הצרכני ליהלומים, מהמחצית השנייה של 2020 ועמוק לתוך 2021, לראשונה מזה שנים. זה הוביל חברות כרייה למכור מלאי עודף, והביא לכך שמלאי היהלומים שבידיהן צנח לשפל של שנים. נכון לחודש יוני, העריך זימניסקי כי יצרנים וסיטונאים מחזיקים במלאי בשווי כ-28 מיליארד דולר, לעומת 35 מיליארד דולר ביוני 2020, ומעל 40 מיליארד דולר בשנת הכספים שהסתיימה במרץ 2018.

 

לקריאת האייטם לחצו כאן

 

יהלומי גלם רוסיה אלרוסה
צילום: Alrosa

מקום 1: חמש המדינות שמובילות את ייצוא היהלומים לארה”ב

בדצמבר 2020, פרסמנו ניתוח נוסף מאת עידן גולן, של דפוסי ייבוא היהלומים לשוק החשוב והגדול בעולם ב-30 השנים האחרונות. בניתוח של גולן, עולה כי בתקופה זו, ארה"ב ייבאה יהלומים מלוטשים בשווי של מעל 426 מיליארד דולר ברוטו.

 

בסקירה מעריך גולן, כי יש סיכוי טוב שעד סוף 2024, נתון זה יגיע לסכום העצום של חצי טריליון דולר. הניתוח מצביע על המקורות המובילים באספקת היהלומים לארה"ב: עד שנת 2015, הייתה זו ישראל. בלגיה תפסה את המקום השני עד שנת 1992, שבה הודו עקפה אותה ברשימת ספקיות היהלומים המלוטשים המובילות לארה"ב. בשנת 2016, הודו עקפה גם את ישראל, כספקית היהלומים המלוטשים המובילה לארה"ב. ב-30 השנים האחרונות, ישראל ייצאה לארה"ב יהלומים בשווי 175.2 מיליארד דולר, הודו 120.1 מיליארד דולר, ובלגיה 74.4 מיליארד דולר.

 

לקריאת האייטם לחצו כאן

 

בברכת שנת תשפ"ב טובה ומתוקה, שנת שגשוג והצלחה לכל העוסקים בענף היהלומים. 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן