ייצור יהלומי מעבדה סינתטיים

"המטרה שלנו – להעמיק את הבנת הציבור בנוגע ליהלומי מעבדה"

כריס קייסי (Chris Casey) הוא דמות מוכרת, בעל ניסיון של כ-15 שנה בתעשיות היהלומים והתכשיטים. כמנהל מייסד של NPD, צבר ניסיון רב במחקרי שוק, והיה אחראי לפיתוח קבוצת קמעונאים של 4,000 עסקים בענף. לפני כן, כיהן כסגן נשיא קבוצת התכשיטים נילסן (Nielsen), ניהל את המגזינים National Jeweler ו-Europa Star, והוביל את התערוכות Couture ו-JA בניו יורק. לפני שהצטרף לענף התכשיטים, ניהל עסקים בתחום המדיה והמחקר בתעשיות ההלבשה והבנייה.

 

כיום, קייסי מכהן כנשיא מועצת יהלומי המעבדה (LGDC) שהוקמה לאחרונה. בריאיון לאתר Rough & Polished, דיבר קייסי על מטרות הארגון החדש, וציין כי יש להעמיק את הבנת הציבור בנושא יהלומי המעבדה, כדי להגדיל את השוק. 

 

האם תוכל תחילה להסביר מהן הסיבות להקמת מועצת יהלומי המעבדה, למרות שהיהלומים הללו קיימים כבר שנים? 

 

יהלומי מעבדה מצויים כעת בנקודת מפנה בשוק. במשך שנים, השוק התפתח באופן מתמיד בשתי חזיתות. בחזית הראשונה, יזמים חיפשו דרכים לייצר יהלומים איכותיים יותר. בחזית השנייה, נרשם מאמץ רוחבי לחזק את מודעות הצרכנים לנושא, ולגרום להם לאמץ את המוצרים הללו. כיום, השוק אימץ את יהלומי המעבדה, יותר חברות נכנסות לתחום הייצור, וגדל מספר הקמעונאים, קטנים כגדולים, שמוכרים כעת יהלומי מעבדה.  

 

לטובת קוראינו, תוכל לספר על הפעילויות המתוכננות, המטרות, והתכניות לעתיד של מועצת יהלומי המעבדה?

 

התכניות של מועצת יהלומי המעבדה מוכתבת על ידי הוועדה המנהלת ומתמקדת בכמה תחומים עיקריים. התחום העיקרי הוא הדרכה, כולל יצירת מערכת מינוחים משותפת ליהלומי מעבדה, ופיתוח של כלים להפצת מידע מדויק בנוגע ליהלומי מעבדה – הן לערוץ הקמעונאי והן לצרכנים. התחום השני הוא מחקר, שיאמוד את ביצועי המכירות הקמעונאיות של יהלומי מעבדה, ואת גישות הצרכנים כלפיהם.

אנו גם שמחים להודיע על יוזמה חדשה, שמתמקדת ביצירת תקן קיימות ליהלומי מעבדה. שכרנו לשם כך את שירותיה של חברת SCS Global Services, המעניקה תעודות ומפתחת תקנים בתחום, כדי ליצור עבורנו תו קיימות, שיתמקד בצרכן ובמסרים ופרסום בנקודת המכירה. 

 

יהלומים סינטטים
צילום: Unknown photografer

 

כמה חברים הצטרפו למועצה עד היום? האם הם משתייכים לכלל שרשרת ההפצה, כלומר יצרנים, סוחרים, סיטונאים, קמעונאים וכו'? כמו כן, האם המועצה תפעל רק בארה"ב, או שהארגון יהיה בעתיד בינלאומי?

 

החברות במועצת יהלומי מעבדה פתוחה בפני כלל הערוץ, מיצרנים עד קמעונאים. כארגון חדש, התחלנו לגייס חברים בתערוכות המתקיימות בלאס וגאס.

 

בכוונתנו לשרת את השוק הבינלאומי. תכנית הפיתוח שלנו קוראת ליצור נוכחות מקומית בשווקים מרכזיים, כדי לשקף את הצרכים המקומיים בשווקים הללו.

 

כנשיא מועצת יהלומי המעבדה, איזו סוגיה תעסיק אותך קודם כל? לאור כוונתן של בורסות יהלומים בסין, דובאי ועוד להתחיל לסחור ביהלומי מעבדה, האם גם פעילויות הקידום שלכם יגבירו קצב? מה התכניות? 

 

המטרה שלנו היא לשפוך אור על הנושא של יהלומי מעבדה. הגברת הבהירות מתחילה ביצירת מסר מדויק ושקוף בנוגע ליהלומי מעבדה. תקן הקיימות שלנו הוא דוגמה לכך. אנחנו מאמינים שהבהירות תסייע להגדיל את השוק, ותיטיב עם כל החברות בתחום יהלומי המעבדה. 

 

חנות יהלומי מעבדה
צילום: איריס הורטמן

 

מהי התכנית של מועצת יהלומי המעבדה לטווח ארוך? האם היא תפעל עצמאית, כמו התאחדות מגדלי היהלומים הבינלאומית (IGDA)? איך היא תפעל בסופו של דבר בקידום פעילויות הדרכה, שנועדו להגדיל את שוק יהלומי המעבדה? 

 

המשימה של מועצת יהלומי המעבדה ברורה לנו. כארגון חדש, אנו נבסס את יחסי העבודה שלנו עם ארגונים אחרים בשוק.

 

מהי תגובתה של מועצת יהלומי המעבדה להנחיות הראשונות של נציבות הסחר הפדרלי (FTC), ולתיקונים בעקבותיהן, ביחס ליהלומי מעבדה? האם כעת הכל מוסדר ביחס לסוגיות שעל הפרק מול ענף היהלומים הטבעיים? או שישנם פרמטרים נוספים שדורשים פתרון, לטובת ניהול חלק של שני הענפים? 

 

שוק יהלומי המעבדה מצוי בצמיחה משמעותית. אחד מתוצרי הלוואי של הצמיחה הזו הוא הצורך לטפל בסוגיות שמתעוררות עקב כך. דוגמה לכך היא הבהרה בנוגע לדירוג. האם "טיפולים" האם חלק מתהליך הגידול, או בגדר התאמות לאחר הייצור? אנחנו מקבצים יחד ועדה שתורכב מכל פלחי השוק, כדי לדון בנושא ולגבש עמדה. 

 

יהלומי מעבדה יהלומים טבעיים
צילום: Paul Zimnisky

לאור העניין המחודש של צרכנים ביהלומי מעבדה, באופן חלקי מצד מילניאלס ברחבי העולם, האם אתה חושב שענף יהלומי המעבדה ישרוד בשוק? במבט קדימה, איך אתה רואה את עתידם של יהלומי המעבדה? 

 

יהלומי המעבדה לא הולכים לשום מקום. הם ימשיכו להוות כוח בשוק בשני תחומים עיקריים:

 

1. הם ימשיכו לצמוח כחלופה ליהלומים טבעיים מן המכרות.

 

2. הם ייצרו קטגוריות תכשיטים בעלות איכות/ערך חדשים, שצפויות להרחיב את שוק היהלומים בכללותו.

 

האם אתה רואה תרחיש עתידי שבו יהלומי מעבדה ויהלומים טבעיים מתנהלים כשווקים נפרדים ושונים, ושני הסקטורים שורדים ומשגשגים ללא כל עימות ביניהם? מהי עמדתך בנושא?

 

בשוק יש מקום גם ליהלומים מן המכרות וגם ליהלומי מעבדה. המטרה שלנו היא למקסם את מקומם של יהלומי המעבדה.

 

ארונה גאיטונד (Aruna Gaitonde), עורך חטיבת אסיה, Rough & Polished

 

לריאיון באנגלית לחצו כאן 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן