Diamond 1223

ניתוח: תנודות מחירי יהלומי הגלם בעשור האחרון

האנליסט פול זימניסקי (Paul Zimnisky) פרסם לאחרונה מאמר שכותרתו "סיכום רבעוני של מחירי יהלומי הגלם מאז המשבר הכלכלי העולמי" (Quarterly Recap of Rough Diamond Prices Since the Global Financial Crisis), המנתח את תנודות המחירים של יהלומי גלם מאז 2007.

 

על פי הניתוח של זימניסקי, המשבר הכלכלי העולמי, שתחילתו בשנת 2007, לא השפיע על מחירי הגלם. בקיץ 2008, נרשם שיא במחירי הגלם. בסתיו 2008, תעשיית היהלומים החלה לבסוף להרגיש את השפעות המשבר, ומחירי הגלם "צנחו בתחילת 2009". התעשייה התאוששה לאטה, ושנתיים לאחר מכן, בקיץ 2011, מחירי היהלומים טיפסו "לשיאי כל הזמנים". אותם שיאי מחירים, עם זאת, טרם הושגו שוב מאז.

 

תנודתיות במחירים

 

זימניסקי מציין כי תעשיית היהלומים העולמית בעשור האחרון סובלת מ"תנודתיות גבוהה ברמה היסטורית". כמה מגמות ליוו אותה בעשור זה: עלייה בביקוש ליהלומים בסין, "ספקולטיביות גלויה של שחקנים בתעשייה, שעזבו את הענף כאשר הצמיחה התמתנה", ובעקבות כך, הבנקים ריסנו את המימון, וכמה מהם עזבו לחלוטין את הענף.

 

מחירון יהלומי הגלם הגלובלי של זימניסקי
צילום:Zimnisky

 

במעלה הערוץ, חברות הכרייה הגיבו לכך באמצעות "קיצוץ באספקה, הורדת מחירים, השקת קמפיין שיווקי והגברת השקיפות, בניסיון להחזיר את הרווחיות והאמון ללקוחות ולמלווים". זה הוביל לתוצאות חיוביות, בשעה שהמלאי בתעשייה שב לרמות רגילות יותר, והושג יותר איזון בין הביקוש להיצע. עם זאת, לדברי זימניסקי, "בדיוק עם התחלת ההתאוששות, הודו הוציאה מן המחזור את השטרות הגבוהים ביותר, והשפיעה ישירות על בסיס היצרנים הגדול בתעשייה".

 

אתגרים פנימיים

 

כיום, כעשור לאחר פרוץ המשבר הכלכלי העולמי, תעשיית היהלומים "ממשיכה להתמודד עם אתגרים פנימיים". מדובר, בין היתר, ב"התקדמות שרשמו חלופות שיוצרו במעבדה [ו]רקע מבני מאתגר יותר, של שינויים מדור-לדור בהעדפות הצרכנים".

 

הגרף המסכם את מחירון יהלומי הגלם העולמי של זימניסקי בעשר השנים האחרונות, מראה כי המחירים הגיעו לשיא ברבעון השני של 2011, ואילו נקודת השפל במחירים נרשמה ברבעון הראשון של 2009. בסך הכל, מדד המחירים רשם עלייה של 33.7% בין השנים 2007 ל-2017.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן