טבעת יהלום אירוסין נישואין

עם הפנים לעתיד: הצעירים לא מוותרים על יהלומים

מועצת היהלומים הטבעיים (NDC) מפרסמת את תוצאותיו של מחקר 360 Market Reach המקיף שערכה ברבעון האחרון של 2020, בקרב כ-5,000 נשאלים בגילאי 18-39 מארה"ב.

 

מתוצאות המחקר עולה כי תכשיטי יהלומים הם מוצר היוקרה הפיזי הנחשק ביותר עבור מילניאלס ודור ה-Z, ושני רק לחופשות מבין כלל מוצרי היוקרה.

 

מהו סוד המשיכה של צעירים ליהלומים? ההסברים השכיחים ביותר הם שיהלומים טבעיים הם "יחידים מסוגם" (70% מהנשאלים), "סמל לאהבה ואקסקלוסיביות" (68%), "אותנטיים" (68%) ו"נדירים" (57%).

ממשיכים לקנות

למרות הקורונה והשנה המאתגרת שעברה על הכלכלה העולמית בכלל, וענף היהלומים בפרט, מילניאלס ודור ה-Z לא הפסיקו לרכוש תכשיטי יהלומים טבעיים לעצמם, וכמתנות לאחרים. אחד מחמישה נשאלים רכש תכשיט יוקרה ב-24 החודשים האחרונים, כשמחצית מהם שובצו ביהלומים טבעיים. חצי מהתכשיטים הללו נרכשו כמתנה עצמית, בעיקר מצד נשים (72%). עבור אותן צעירות, העיצוב הוא הפרט החשוב ביותר בקנייה, ואחריו ורסטיליות, וסגנון וערך לאורך זמן.

 

קרוב ל-80% מאלו שרכשו תכשיטי יהלומים ב-24 החודשים האחרונים, קנו אותם כמתנה. את המגמה הובילו גברים, שלעיתים קרובות מעניקים תכשיטים במתנה לבנות זוגם. לעומתם, נשים רכשו יהלומים כמתנה לאימהות שלהן, לילדיהן, ולפעמים לבני זוגן. הסיבה עיקרית לבחירה ביהלומים כמתנה הייתה האופן שבו הם שומרים על ערכם. רוב תכשיטי היהלומים נרכשו כדי לציין אירוע חשוב בחיים, אך 25% מהרכישות בוצעו ללא סיבה מיוחדת.

 

מילניאלס דור ה-Z קניות שוק יוקרה
צילום: AlessandroBiascioli / shutterstock.com

גם במבט לעתיד, יש סיבות לאופטימיות. 37% מהנשאלים מתכנים לרכוש תכשיטי יוקרה ב-12 החודשים הבאים, ו-27% צופים לקבל תכשיט יוקרתי במתנה במהלך השנה הקרובה. 20% מהנשאלים ציינו כי כנראה, או בוודאות, ירכשו תכשיטי יהלומים טבעיים כמתנה, ו-12% אמרו כי הם מצפים לקבל תכשיטי יהלומים כמתנה.

חוקרים אונליין, קונים בחנות

רכישות תכשיטי היהלומים בשנה הקרובה יושפעו רבות מהמדיה החברתית, שבה מילניאלס ודור ה-Z נעזרים לעיתים קרובות, כדי לקבל השראה לפני ביצוע הקנייה.

 

ביקוש תכשיטי יהלומים קורונה
צילום:NDC

מהמחקר עולה כי צרכנים לעיתים קרובות מאוד עורכים חיפוש ומחקר על תכשיטי יהלומים, לפני ביצוע הרכישה. הצרכנים בדקו בממוצע 4-5 נקודות מכירה קמעונאיות, לפני ביצוע הקנייה. רוב המחקר בוצע אונליין: 66% מהם השוו באינטרנט מחירים, 26% חיפשו ייעוץ והשראה במדיה החברתית, ו-24% קראו מאמרי טיפים.

 

כ-96% מהצעירים בני 18-39 פעילים במדיה החברתית, ו-36% מהם אמרו כי ייעזרו בעתיד בפלטפורמות המדיה החברתית לפני שירכשו תכשיט יהלומים.

איפה קונים, ומה בוחרים

צעירים קנו תכשיטים ב-24 החודשים האחרונים בעיקר בחנויות הפיזיות, אך 28% מהתכשיטים נרכשו אונליין. המכירות התבצעו בחנויות תכשיטים עצמאיות (30%), יותר מאשר ברשתות תכשיטים בפריסה ארצית (25%), אונליין (28%) ונקודות מכירה נוספות.

 

בחלוקה לסוגי תכשיטים, תכשיטי היהלומים הטבעיים הנפוצים ביותר בקרב צעירים הם עגילים (28%), שרשרות (23%), טבעת אופנה (14%), טבעת אירוסין (10%), טבעת נישואין או לרגל יום נישואין (10%), צמידים (10%) ושעונים (5%).

 

מגמות תכשיטים יהלומים מילניאלס
צילום: NDC

דור העתיד כבר כאן

מועצת היהלומים הטבעיים ביצעה את המחקר, כדי לעקוב אחר מידת הנחשקות של יהלומים בקרב צעירים. ארה"ב ממשיכה להתמודד עם השלכות הקורונה, והצרכנים מאמינים בתקופה זו בפריטים בעלי ערך ומשמעות. המחקר הראה כי למילניאלס ודור ה-Z יש קשר חזק ומשיכה לתכשיטי יהלומים, כמוצר יוקרה שמעניק השראה.

 

צעירי דור ה-Y וה-Z מהווים כ-38% מהאוכלוסייה הבוגרת, אך אחראים למעל 60% מהביקוש לתכשיטי יהלומים טבעיים. התוצאות מעודדות עוד יותר מאחר שהכנסתם של אותם צעירים צפויה לעלות בעשור הקרוב ביותר מ-70%, בעודם מתקרבים לשנות השיא שלהם, מבחינת הכנסות והוצאות.

 

בני דור המילניום
צילום: El Nariz

 

לקריאת המאמר במלואו לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן