ראש השנה מכון היהלומים

בסיום שבוע עמוס באירועים: פותחים שנה חדשה בענף היהלומים

שנת תש"פ הייתה מאתגרת במיוחד לענף היהלומים. מגיפת הקורונה ומדיניות הסגר שהונהגה במדינות רבות, פגעו קשות בהיקף הצריכה ובכלכלה העולמית. עם זאת, בשבועות האחרונים יש סימנים לתחילת התאוששות בענף, לקראת עונת החגים החשובה בסוף השנה.

 

את השנה החולפת נעל שבוע עמוס באירועים, אשר במהלכו התקיימו גם קונגרס היהלומים העולמי, תערוכת היהלומים אונליין של מכון היהלומים ו-AWDC, ונחתם הסכם שת"פ אסטרטגי בין בורסות היהלומים של ישראל ודובאי. 

נשיא הבורסה נבחר לנשיא ה-WFDB

ביום שני שעבר, נבחר יורם דבש באופן רשמי לנשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), במהלך קונגרס היהלומים העולמי ה-39, שנערך בפורמט דיגיטלי ב-14-15 בספטמבר. המינוי הבכיר הוא אות כבוד לדבש, וסימן נוסף לתפקידה המוביל והמרכזי של ישראל בענף היהלומים העולמי. דבש נבחר לכהונה בת 3 שנים, לאחר שכיהן מאז אפריל כנשיא הפדרציה בפועל.

 

יורם דבש יהלומים WFDB
צילום:WFDB

במהלך הקונגרס, עסקו המשתתפים בשינויים שעוברים על עולם היהלומים והתכשיטים, ועל הצורך להסתגל אליהם כדי לשגשג בעתיד. דבש אמר באירוע כי למרות שמגיפת הקורונה הפכה את 2020 לשנה מאתגרת ביותר, הביקוש חוזר בשווקים העיקריים.

 

עם זאת, הדגיש כי הבעיות של תעשיית היהלומים לא נגרמו רק על ידי הווירוס. “התעשייה סובלת מהיעדר רווחיות, מחסור במימון וירידה בביקוש. היא צריכה להשתנות כדי לתת מענה לביקוש של המאה ה-21. זה אומר לאמץ את הערכים של ימינו – שקיפות, קיימות ואמון צרכנים. עלינו לעבוד עם רגולטורים כדי לקדם חוקים ואמצעים שייטיבו עם כל הצדדים”, ציין.

 

מפגש יהלומים אונליין WFDB
צילום: WFDB

דבש קרא בדבריו לחברי תעשיית היהלומים העולמית לעבוד יחד לטובת התעשייה כולה. "עתיד תעשיית היהלומים העולמית במידה רבה בידינו אם נסגר סולידריות ואחדות, יש לנו הזדמנות להגיע לדברים גדולים. ואם נעדכן את הנהלים שלנו כדי לשקף את הערכים והרצונות של הדורות הצעירים יותר של הקניינים, יש לנו סיכוי טוב מאוד לזכות בהם כלקוחות מסורים", ציין.

 

 

אחד משיאי האירוע הוא חשיפת הקמפיין הפרסומי הגנרי החדש של מועצת היהלומים הטבעיים, הקמפיין מדגיש אהבה, משפחה ומערכות יחסים, תחת הסלוגן "לרגעים שאין כמותם" ("For moments like no other").

 

https://www.youtube.com/watch?v=qwFhju6dCTU

 

הסכם בין בורסות היהלומים של ישראל ודובאי

בורסות היהלומים של ישראל ובדובאי ביום חמישי על הסכם אסטרטגי, לקידום שיתוף פעולה ודיאלוג בין שתי הבורסות. זאת, בעקבות החתימה ההיסטורית על נרמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות בשבוע שעבר. טקס החתימה נערך בוועידת וידיאו בין שתי הבורסות, של ישראל ודובאי. 

 

בורסות יהלומים ישראל דובאי
צילום: IDE

במסגרת ההסכם, בורסת היהלומים הישראלית תפתח משרד נציגות בדובאי, ומרכז הסחורות של דובאי (DMCC) יפתח משרד ברמת גן, על מנת לקדם את המסחר בין שתי המדינות, ולתת מענה לצרכים העסקיים של שני הצדדים. 

 

על פי ההסכם, שני הצדדים ישתפו מהידע והניסיון שלהם, ויפעלו יחד לקידום הזדמנויות סחר בילטראלי, וכן ישתפו פעולה בתערוכות, ביקורים וכנסים, על מנת לחזק את היחסים. הצדדים גם יקדמו שיתופי פעולה בין חברי בורסת היהלומים הישראלית לבין מרכז הסחורות ובורסת היהלומים של דובאי. כמו כן, הצדדים הסכימו לארגן יריד יהלומים של ישראל-דובאי, שייערך במקביל בדובאי ורמת גן, ולשתף פעולה בקידום מסחר אלקטרוני ביהלומים.

 

נשיא הבורסה יורם דבש, ויו"ר מרכז הסחורות ובורסת היהלומים של דובאי, אחמד בין סוליאם (Ahmed Bin Sulayem), בירכו על ההסכם, הטומן בחובו פוטנציאל עצום לשני הצדדים, רגע לפני כניסת השנה החדשה. 

הצלחה לתערוכת היהלומים אונליין של מכון היהלומים ו-AWDC

במקביל לקונגרס, נערכה בשבוע שעבר גם תערוכת היהלומים אונליין, פרי שיתוף פעולה בין מכון היהלומים הישראלי ומרכז היהלומים העולמי באנטוורפן (AWDC).

 

התערוכה התקיימה בימים שני-חמישי, על גבי פלטפורמת המסחר Virtual Diamond Boutique. בתערוכה השתתפו 25 חברות יהלומים ישראליות, שהציגו מעל 5,600 יהלומים, בשווי כולל של כ-125 מיליון דולר. בתערוכה הוצעו למכירה יהלומים במשקל 10 קרט ומעלה, בפני למעלה מ-750 קניינים שהשתתפו באירוע.

 

 

תערוכת יהלומים אונליין ישראל

בתערוכה הורגשה פעילות ערה, ובוצעו לא מעט עסקאות. מכון היהלומים אף הציע משלוחים בחינם לקניינים שירכשו יהלומים מהמציגים הישראלים שהשתתפו בתערוכה. התערוכה הייתה פתוחה במשך 24 שעות ביממה בפני קנייני יהלומים, ואפשרה לספקים וקניינים לקיים שיחות וידיאו צ'ט לייב.

 

תערוכת היהלומים אונליין הייתה השנייה מסוגה: בחודש מרץ, מכון היהלומים הישראלי ומרכז היהלומים העולמי באנטוורפן שילבו ידיים בצל התפרצות נגיף הקורונה, וקיימו תערוכת יהלומים אונליין ראשונה. בעקבות הצלחת אותו אירוע, החליטו לקיים אותו במשותף פעם נוספת.

 

יהלומים מלוטשים עגולים
צילום:Almarina / shuttAlmarina / shutterstock.com

 

נסיים בברכת שנה טובה לכל עם ישראל, ולקהילת היהלומנים הישראלית. תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

 

חג שמח ושנה טובה!

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן