יהלום לבן the rock

היסטוריה בכריסטי'ס: יהלום לבן עשוי לגרוף 30 מיליון דולר

יהלום בליטוש טיפה ובגודל ביצה, יעלה בחודש הבא על דוכן המכירות הפומביות של כריסטי'ס (Christie's), וצפוי לקבוע מחיר שיא חדש ליהלום לבן במכירה פומבית.

 

היהלום שמשקלו 228.31 קרט קיבל את הכינוי The Rock ("הסלע" ), ויוצע במכירה הפומבית Geneva Magnificent Jewels שתתקיים בז'נבה, ב-11 במאי 2022. המכירה הפומבית היא חלק מ"שבוע היוקרה" של כריסטי'ס בשוויץ.

 

בכריסטי'ס מרגישים ששוק היהלומים פעיל במיוחד, אחרי שבשנה שעברה המכירות הפומביות הכניסו סכום כפול מזה שנרשם ב-2020. בבית המכירות הפומביות מעריכים כי היהלום יגרוף סכום שינוע בין 20 ו-30 מיליון דולר.

 

מנהל חטיבת התכשיטים של כריסטי'ס הבינלאומית, רהול קדקיה (Rahul Kadakia), אמר כי היהלום "יצטרף לאבנים היקרות הטובות ביותר שעברו בחדרי המכירות הגלובליים של כריסטי'ס מאז 1766". הוא ציין כי "השוק ליהלומים תוסס במיוחד, ואנו בטוחים כי היהלום הסנסציוני ימשוך את תשומת לבם של אספנים ברחבי העולם באביב הקרוב".

 

לפני המכירה הפומבית, היהלום יוצג לצפייה בחדרי תצוגה שונים של כריסטי'ס ברחבי העולם. היהלום כבר הוצג בדובאי ובטאיפיי, ויוצג ב"רוקפלר פלאזה" בניו יורק סיטי בין ה-29 באפריל ל-1 במאי. במהלך "שבוע היוקרה" עצמו, היהלום יוצג במלון ארבע העונות בז'נבה, בתאריכים 11-6 במאי.

 

יהלום The Rock נכרה ולוטש בדרום אפריקה לפני מעל 20 שנה. הוא עבר מאז 3 בעלים, כאשר כריסטי'ס היתה מעורבת גם במכירתו הראשונה, שהתבצעה באופן פרטי. מכריסטי'ס נמסר כי מדובר ביהלום הלבן הגדול ביותר שהוצע אי פעם במכירה פומבית. היהלום מגיע עם תעודה של ה-GIA, ומדורג כבעל צבע G ודרגת ניקיון VS1. זהו היהלום הגדול ביותר בליטוש טיפה בצבע D-Z, שדורג אי פעם על ידי ה-GIA.

 

יהלום לבן ענק שיא
צילום: Christies

המחיר הגבוה ביותר ששולם עד כה עבור יהלום לבן במכירה פומבית של כריסטי'ס, עומד על 33.7 מיליון דולר, ששולמו בנובמבר 2017 על היהלום הלבן De Grisogono, שמשקלו 163.41 קרט.

 

שרשרת יהלום יהלומים כריסטיס
צילום: Christie's

אחריו ברשימת 5 היהלומים הלבנים היקרים ביותר שנמכרו על ידי כריסטי'ס: יהלום Winston Legacy ("מורשת ווינסטון"), שמשקלו 101.73 קרט, ונמכר ב-2013 תמורת קרוב ל-27 מיליון דולר; היהלום Archduke of Joseph Diamond, שנמכר תמורת 21.5 מיליון דולר ב-2012; שרשרת La Legende, המשובצת ביהלום לבן שמשקלו 92.15 קרט, ונמכרה ב-15 מיליון דולר ב-2017; ויהלום לבן במשקל 75.97 קרט, שנמכר ב-2014 תמורת 14.5 מיליון דולר.

 

כריסטיס תכשיטים שעונים מכירה פומבית
צילום:Alena Veasey / shutterstock.com

בית המכירות הפומביות סותבי'ס, אגב, מכר ב-2018 שרשרת יהלום לבן ופנינים, שהייתה שייכת בעבר למארי אנטואנט, תמורת 36 מיליון דולר. The Rock הוא אולי היהלום חסר הצבע הגדול ביותר שמוצע למכירה, אך רק לפני חודשים ספורים, סותבי'ס מכרה את יהלום "האניגמה" – יהלום שחור במשקל 555.55 קרט – תמורת 4.3 מיליון דולר. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן