טבעת יהלום אירוסין נישואין

מחקר: השפעת הקורונה על תכשיטי החתונה ב-2020

מחקר The Knot לשנת 2020, הבוחן ומנתח את שוק התכשיטים והחתונות האמריקאי, מצביע על כמה מגמות מעניינות בשנה הלא שגרתית שמתקרבת לסופה.

 

כ-48% מהמשתתפים במחקר, שכלל מעל 5,000 זוגות ברחבי ארה"ב, ציינו כי הצעת הנישואין הושפעה ממגפת הקורונה, שהכתה בעולם בשנה החולפת. אולם כיצד בדיוק השפיעה הקורונה על החלטות הקנייה של זוגות צעירים?

 

מחיר טבעת: זוגות הוציאו על טבעת אירוסין כ-5,500 דולר בממוצע ב-2020, לעומת 5,900 דולר ב-2019. משקלה הממוצע של האבן המרכזית בטבעת עמד על 1.3 קרט, ומשקל היהלומים הכולל עמד על 1.5 קרט בממוצע. 86% מהנשאלים ציינו כי מצב הכלכלה ואי-הוודאות העתידי לא השפיעו על הסכום שהוציאו על הטבעת, מה שמסביר את ההפרש המינימלי במחיר הממוצע בין השנים 2019 ו-2020.

 

טבעת אירוסין
צילום: Dream79

סוג יהלומים ומתכת: יהלומים עגולים נותרו האבן המרכזית הפופולרית ביותר בטבעות אירוסין, כך ציינו 43% מהנשאלים. אחריהם ברשימה ליטוש אובל (15%) וליטוש פרינסס/מרובע (13%). המתכת היקרה הפופולרית ביותר ב-2020 הייתה זהב לבן (48% מהנשאלים), ולאחר מכן זהב צהוב (16%), זהב ורוד (13%) ופלטינה (13%). הנשאלים ציינו כי סגנון, שיבוץ וליטוש האבן המרכזית, וסוג היהלום, היו החשובים ביותר בבחירת טבעת.

 

קניית הטבעת עברה לאינטרנט: כ-70% מן הנשאלים ציינו שקניית הטבעת וכל חווית הרכשה הושפעו מהקורונה ועברו לאינטרנט, "בעיקר באתרים שנתנו מענה לביקוש הווירטואלי". 33% מבין הזוגות ביצעו יותר מחקר אונליין, כתוצאה מהקורונה.

 

חנות תכשיטים קורונה יהלומים
צילום: Alexandros Michailidis / shutterstock.com

עדיין קונים בחנויות: למרות הנהירה לאינטרנט, והעובדה שהעולם כולו התמודד עם הגבלות הקורונה, כ-63% מהטבעות עדיין נקנו בחנויות פיזיות, פנים-מול-פנים, בעיקר בחנויות תכשיטים מקומיות (51% מהקונים בחנויות) או ברשת קמעונאית (33%). אלו שקנו בחנות, ביקרו בשתי חנויות בממוצע (לעומת 3 חנויות אשתקד), וראו 8 טבעות בממוצע (לעומת 15 בשנה שעברה).

 

דחיית ההצעה: 63% מהנשאלים ציינו כי העיתוי המקורי להצעת האירוסין נדחה בשל הקורונה. 61% מהנשאלים ציינו כי התאריך שלהם נדחה "בכמה חודשים" בשל הגבלות הנובעות מן המגפה. 8 מ-10 זוגות שהתארסו לאחרונה כבר שריינו תאריך לחתונה, ברוב המקרים במהלך 2021.

 

טבעת נישואין חתונה יהלום
צילום: MarinaPanina / pixabay

תכנון קצר יותר: בשנת 2019, כ-41% מהצעות הנישואין תוכננו בין חודש לשלושה חודשים מראש. ב-2020, כ-50% מהצעות הנישואין תוכננו תוך חודש. עלייה זו נבעה מהשינויים בהגבלות לאורך השנה בארה"ב.

 

החגיגות אונליין: בשל התפרצות הקורונה, 1 מ-10 זוגות מאורסים טריים חגגו בסופו של דבר את הסטטוס החדש שלהם באופן וירטואלי, עם הקרובים להם. 93% מהם פרסמו את דבר האירוסין במדיה החברתית.

והתחזית: עלייה במכירות

פדרציית הקמעונות הלאומית (NRF) בארה"ב ערכה לאחרונה מחקר הצופה עלייה של 3.6% עד 5.2% בקניות לרגל עונת החגים (נובמבר-דצמבר), שצפויות להסתכם ב-755.3 מיליארד דולר עד 766.7 מיליארד דולר. בחמש השנים החולפות, נרשמה עלייה שנתית ממוצעת של 3.5% במכירות.

 

קניון חנויות תכשיטים קורונה
צילום: Syda Productions / shutterstock.com

פדרציית הקמעונות הלאומית צופה גם עלייה של 20%-30% במכירות אונליין ובערוצי מכירה אחרים שאינם בחנויות, שצפויות להסתכם בסכום של בין 202.5 מיליארד דולר ל-218.4 מיליארד דולר בעונת החגים הקרובה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן