ורטו מודל תכשיטי יהלומים

הבינה המלאכותית מגיעה לבורסת היהלומים

מהפכת השיווק והמכירות באינטרנט, שהלכה והתחזקה בעשור האחרון, הגיעה לשיא בשנתיים האחרונות, בצל הקורונה. ושלא יהיה ספק: זוהי מהפכה שמשנה סדרי עולם, ואת האסטרטגיה של עסקים שרוצים להתאים עצמם לרוח התקופה ולהישאר במשחק.

 

המהפכה הגיעה בשנים האחרונות גם לענף התכשיטים והיהלומים, כפי שעולה חד-משמעית מנתוני המכירות. חברות כבר לא צריכות להיות אונליין. הן חייבות להיות שם.

 

מגפת הקורונה פגעה קשות בלא מעט ענפים וחברות. מנגד, יש חברות שהקורונה הוכיחה לעולם את חשיבותן. אחת מהן היא חברת הטכנולוגיה הישראלית ורטו (Verto.ai), שיושבת בבניין ש.א.פ ברמת גן. ורטו מחזיקה כיום בטכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת והמעניינת בתחום ההדמיות בתלת-ממד. זרועות השיווק שלה הגיעו לכמה מענקיות התכשיטים העולמיות, שנעזרות בשירותיה בהיקפי פעילות מרשימים.

 

 

 

מהם היתרונות של מערכת הבינה המלאכותית של ורטו, ובמה היא שונה מהפקת מודלים תלת-ממדיים שהכרנו עד היום?

 

"המערכת שלנו יודעת לספק תוצאה ברמת נראות של סטודיו-ארט, ובהיקף פעילות של מפעל עם עשרות פועלים", מסביר מנכ"ל החברה, נדב דדון. "בשונה מעבודה ידנית ואיטית, המהות אצלנו היא אוטומציה ומהירות. המערכת שלנו פועלת כיום באופן אוטומטי כמעט לחלוטין, והכי חשוב: המודל שנוצר אצלנו הוא אובייקט חכם, שהמערכת יודעת 'לפרק' ולדעת ממה הוא מורכב ובכך להפיק מודל מושלם עם מידע על סוגי החומרים שמהם הוא מורכב, מידות, צבעים ואפילו טקסטורות מורכבות".

 

 

"אנו משרתים כיום לקוחות מתחום התכשיטים, כולל חברות גדולות מאוד מהענף. אגב, הטכנולוגיה המתקדמת שלנו משרתת מגוון לקוחות, למשל מתחום המשקפיים ובקרוב גם מתחום הנעליים", מסביר סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה, אשל שילוני. "הלקוחות שלנו יכולים להשתמש בצילומים פשוטים בטלפון הנייד, ולהעלות את הצילומים ללא כל עיבוד, ידע או תאורה מיוחדת. את התמונות מעלים לאפליקציה ייעודית שפיתחנו, שם מופקים המודלים באופן כמעט אוטומטי, ובשנה הקרובה זה יהיה אוטומטי לחלוטין".

 

אשל הוסיף כי "המיקוד שלנו בשוק התכשיטים, הביא לכך שהמערכת שלנו היא כיום החכמה ביותר בעולם לצילום תכשיטים. אין כיום תחרות לידע ולמומחיות של טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלנו, וזה בא לידי ביטוי בביקוש מצד לקוחות גדולים מאד מהענף, שפונים אלינו עצמאית".

איך זה עובד?

 

"אחד הדברים שעמדו לנגד עינינו בפיתוח המערכת הוא חווית הלקוח. היה לנו חשוב מאוד שלקוחותינו, חובבי טכנולוגיה וכאלו שפחות, יוכלו לעשות במערכת שימוש קל ומהיר", אומר סמנכ"ל הטכנולוגיות דידי דבש. "לכן בנינו את התהליך הכי פשוט, קל ונוח לשימוש. המודל מופק כ-72 שעות מרגע העלאת התמונות, והלקוח מקבל קישור להטמעת האובייקט באתר, ויכול גם להוריד אותו ולהשתמש בו כרצונו".

 

"נניח שלקוח העלה טבעת יהלום מזהב לבן למערכת – וכאן הרכיב החכם שעליו דיברנו – הוא יכול להחליף את צבע הזהב, גודל היהלום, צבע היהלום, מספר היהלומים ועוד. ככה אנחנו מעניקים לו גמישות מלאה, ועוזרים לו לייצר מלאי אינטרנטי גדול בהרבה מהמלאי הפיזי", מדגיש שילוני. "לקוחותינו גם חוסכים זמן והמון עלויות, גם משלשים את המלאי הקיים אונליין, וגם מגיעים לרמת נראות שעד ורטו, הייתה זמינה רק לאמנים, ברמת סטודיו-ארט".

 

 

והעבודה הקשה משתלמת. רק לאחרונה, קיבלה החברה פידבקים נלהבים מחברות ענק, ובהם אחת מחמש חברות המשקפיים המובילות בארה"ב, ואחת משלוש קמעונאיות התכשיטים הגדולות באסיה.

 

בימים אלו, עורכת החברה פיילוט בבורסת היהלומים הישראלית, והתגובות החיוביות עד כה לא מפתיעות איש.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן