הנסיכה דיאנה תכשיטי יהלומים

מנערה אלמונית לאייקון אופנה: 20 שנה למותה של הנסיכה דיאנה

קשה להאמין, אך עברו כבר 20 שנה מאז מותה הטראגי של הנסיכה מווילס דיאנה, בתאונת דרכים בפריז ב-31 באוגוסט 1997. מבלי להגזים, ניתן לומר כי מותה בטרם עת בגיל 36 הכה בהלם את בריטניה והעולם כולו.

 

דיאנה, שנקראה מלכת הלבבות, הפכה עם השנים מנערה אלמונית וביישנית, לאייקון אופנה ותכשיטים עולמי. היא פרצה לתודעה העולמית בחתונה מהאגדות, שבה צפו בשידור ישיר לא פחות מ-750 מיליון איש מ-74 מדינות.

 

דיאנה, שהתחתנה בגיל 19, לבשה בצעירותה בגדים בסגנון אנגלי מיושן. עם התבגרותה, הפכה לאשת אופנה שכל מעצב מכובד רוצה לעצב עבורה. עם השנים, ענדה לצד בגדי נשף מודרניים תכשיטים מבית המלוכה, באופן שהפך את אותם תכשיטים היסטוריים למודרניים ועכשוויים.

 

כיאה לנסיכה, ענדה דיאנה מגוון רחב של תכשיטים, כולל נזרים משובצים ביהלומים, עגילי יהלומים ופנינים, צמידים, שרשרות, סיכות ושעונים. חלק מהתכשיטים היו בבעלות משפחתה, את חלקם עיצבה עם מעצבים כמו Garrard (יצרן התכשיטים של בית המלוכה מאז 1843), וחלקם ניתנו לה במתנה על ידי ראשי מדינות, ובהם האמיר של קטאר והסולטן של עומאן, וכן על ידי משפחת המלוכה הבריטית.

 

חלק מהתכשיטים הפכו עם השנים למזוהים ביותר עם הנסיכה דיאנה.

 

טבעת דיאנה

 

התכשיט המזוהה ביותר עם הנסיכה המנוחה הוא ללא ספק טבעת האירוסין שלה, שנקראת היום על שמה – טבעת דיאנה. הטבעת שעוצבה ע"י Garrard הייתה אחת ממבחר טבעות אירוסין שהוצגו בפניה בחנות, ומתוכן בחרה בטבעת משובצת בספיר כחול גדול בליטוש אובאלי, שסביבו שובצו 14 יהלומים לבנים קטנים. במותה, ירש בנה וויליאם את הטבעת, והעניק אותה לבת זוגו קייט מידלטון, לרגל חגיגות האירוסין. מאז, יוצרו אלפי עותקים של טבעת זו.

 

 

טבעת ספיר דיאנה יהלומים
צילום:Leibish & Co.

נזר ספנסר

 

נזר ספנסר (The Spencer Tiara), שאותו ענדה דיאנה בחתונתה, שייך לאוסף התכשיטים של משפחתה, משפחת ספנסר. הנזר עוצב ע"י Garrard בשנת 1937, על בסיס המוטיב של סיכה בדגם פרחוני מתעגל, שהייתה שייכת למשפחתה של דיאנה. הנזר אמנם לא היה שייך לדיאנה, אך הפך למזוהה מאוד עמה, והיא ענדה אותו פעמים רבות.

 

קולר פנינים צמוד משובץ בספיר ויהלומים

 

דיאנה אהבה מאד פנינים, ואהבה במיוחד את שרשרת הפנינים בצורת קולר לצוואר, שבמרכזה ספיר כחול (Sapphire, Diamond and Seven Strand Pearl Choker). השרשרת ניתנה לה כמתנת חתונה על ידי המלכה-האם. במקור הייתה זו סיכה, שדיאנה עיצבה מחדש כשרשרת צמודה לצוואר. אחד האירועים המתוקשרים שבהם ענדה את השרשרת היה בשנת 1985, אז ערכה ביקור בבית הלבן בוושינגטון, ובמהלכו רקדה עם השחקן ג'ון טרבולטה.

 

עשר שנים לאחר מותה של דיאנה, נקבע כי תאונת הדרכים שבה נהרגה נגרמה בשל שכרותו של הנהג, ובשל המרדף של צלמי הפפראצי אחרי הרכב שבו נסעה. כפי שפרצה לתודעת הציבור בחתונתה, כך גם מסע ההלוויה של דיאנה היה אחד המאורעות הנצפים בהיסטוריה, וריתק מעל 2 מיליארד בני אדם בעולם למקלטי הטלוויזיה.

 

הנסיכה דיאנה ג'ון טרבולטה
צילום:Ronald Reagan Library

 

משפחת המלוכה בחרה לציין 20 שנה לאירוע הטרגי בשורה של אירועים במהלך 2017. אחד מהם היה תערוכת "דיאנה: סיפור האופנה שלה" (Diana: Her Fashion Story), שנפתחה בפברואר השנה בארמון קנזינגטון (Kensington), ובה מוצגות שורה של שמלות אייקוניות של הנסיכה, שהלכה לעולמה בטרם עת.

 

מאת איריס הורטמן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן