חנות תכשיטים קורונה יהלומים

"הגביע הקדוש" של ענף היהלומים

סיטונאי יהלומים, כמו כל בעלי עסקים אחרים בעידן הקורונה, צריכים להתניע מחדש את פעילותם העסקית. ואלו מהם שיכלו, כבר עשו זאת. התוצאה היא ירידה חד-ספרתית בינונית במחירי היהלומים הסיטונאיים בחודש מאי.

הצורך בתזרים מזומנים מוביל לירידה במחירי המלוטש

הרצון לייצר תזרים מזומנים, והלחץ לעשות זאת מהר, גרמו לסוחרים להוריד מחירים, כפי שניתן לראות בגרף מחירי היהלומים להלן. בהשוואה חודשית, מחירי היהלומים המלוטשים ירדו על פי ההערכות בכ-3.3% בחודש מאי. זו הירידה החדה ביותר במחירי היהלומים הסיטונאים מאז אמצע שנת 2015.

 

מחירון היהלומים המלוטשים שלנו מעלה כי ירידות מחירים חודשיות נרשמו בכל הקטגוריות. המחירים ירדו בכל קטגוריה מרכזית, כאשר יהלומים במשקל שליש קרט רשמו שוב את ירידות המחירים החדות ביותר.

 

מחירי יהלומים מלוטשים קורונה
מקור: Edahn Golan

ירידת המחירים החדה לא צריכה להפתיע. סוחרי יהלומים רבים נאבקים לייצר תזרים מזומנים. קנייני תכשיטים יכולים להריח את זה, ומצליחים לקבל מהם מחירים טובים בהרבה מבעבר.

 

אך האם זה בר-קיימא? כאשר סוחרים יתחילו לייצר מכירות, המחירים יותאמו שוב ויקפצו בחזרה לרמותיהם הקודמות. בחודש מאי, נפח המכירות כבר רשם שיפור, ללא ספק גם בזכות המחירים הנמוכים יותר.

 

נכון להיום, באופן זמני המחירים יורדים, כפי שמראה הגרף להלן.

 

מחירי יהלומים סיטונאים קורונה
מקור: עידן גולן

"יום האם" קצת עזר לקמעונאים

באמצע מרץ, קמעונאי תכשיטים עצמאיים צמצמו יותר מ-50% מפעילותם. זו הייתה רק יריית הפתיחה. ב-45 הימים הבאים, עד סוף אפריל, רמת המכירות שלהם הייתה לא יותר מחלקיק מהמכירות שהצליחו לייצר בתקופה המקבילה ב-2019.

 

התאוששות מסוימת במכירות נרשמה במהלך השבוע שהוביל ל"יום האם". המכירות לאחר מכן אמנם לא ירדו לרמות הנמוכות של מרץ-אפריל, אך עמדו על פחות ממחצית מהמכירות ב-2019. נוצר, אם כן, תזרים מזומנים מסוים, שבתקווה יסייע לאותם קמעונאים לשרוד.

 

תכשיטים יהלומים קניות קורונה
צילום: faboi / shutterstock.com

יהלומי מעבדה

בחנויות תכשיטים, נרשם בחודש מאי שיפור חודשי במכירות של תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה, לעומת המכירות באפריל. העלייה החדה ביותר נרשמה במכירות של טבעות המשובצות ביהלומי מעבדה, שנהנו מפופולריות ב"יום האם".

 

באופן כללי, הצרכנים התעניינו בתכשיטי אופנה המשובצים ביהלומי מעבדה. חתונות, הצעות נישואין או ימי נישואין לא יצרו ביקוש מיוחד ליהלומי מעבדה.

 

תכשיטי יהלומי מעבדה סינתטיים
צילום: Lightbox Jewelry

השורה התחתונה

הצורך בתזרים מזומנים שלט בשוק בחודש מאי. יצרני יהלומים היו במלכוד ברור, אך הפגינו תושייה כתמיד, ועשו מה שנדרש כדי לעבור את התקופה הקשה הזו.

 

ברור כי האתגרים עודם כאן, וכך גם ההזדמנויות. חברות יהלומים ברחבי העולם מחשבות מחדש את המסלול קדימה. כמה מהן נקטו בצעדים נועזים ולא שגרתיים, והצליחו מאוד. חברות רבות מוכנות להשיק יוזמות חדשות, שנועדו לשפר עמדות. אכן, ימים מעניינים לפנינו. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן