82% מהצעירות בארה"ב: תכשיטי יהלומים – השקעה לטווח ארוך

איגוד מפיקות היהלומים (DPA) ערך לאחרונה סקר מקיף בקרב צעירות אמריקאיות מדור המילניום (גילאי 18-34), ובו נבחנו עמדותיהן ביחס למוצרי יוקרה. הסקר הצביע על שלוש מגמות עיקריות: צעירות תופסות מוצרי יוקרה כבעלי ערך פיננסי ורגשי לטווח ארוך, הן מתגאות בלגיטימיות של פריטים אותנטיים, ומוצרי יוקרה תורמים לביטחונן העצמי.

 

ערך לטווח ארוך

 

על פי הסקר, כ-75% מהצעירות האמריקאיות מדור המילניום רואות תכשיטי יהלומים כהשקעה בעצמן, ואילו 82% מהן רואות תכשיטי יהלומים כהשקעה לטווח ארוך. כ-94% מהצעירות ברמת ההכנסה הגבוהה ביותר (150 אלף דולר לשנה ומעלה) רואות תכשיטי יהלומים כהשקעה בעצמן, ו-91% מהן רואות תכשיטי יהלומים כהשקעה לטווח ארוך.

 

נתונים אלו מסבירים את העלייה המתמשכת במספר הנשים שרוכשות תכשיטי יהלומים לעצמן. לאחרונה, כזכור, פרסמה דה בירס (De Beers) מחקר שממנו עלה כי היקף הרכישות העצמיות של תכשיטי יהלומים בקרב דור המילניום זינק ב-2015 ל-31% מכלל רכישות היהלומים שאינן לרגל חתונה, לעומת 25% בלבד ב-2013.

 

אותנטי במקום זול

 

מהמחקר עולה כי נשים צעירות בימינו מתחברות מאוד לגישה של "לקנות פחות, לקנות טוב יותר". ממצא חשוב שעולה מהסקר הוא כי 89% מהצעירות האמריקאיות מחפשות אותנטיות כשהן רוכשות יהלומים ומוצרי יוקרה אחרים. 94% מהצעירות ברמת ההכנסה הגבוהה ביותר ציינו כי יעדיפו "פריט אחד אמיתי ויקר יותר על פני פריטים רבים וזולים יותר", ו-85% מהן אמרו כי "יתביישו לגלות כי ברשותן חיקוי, במיוחד של פריטי יוקרה".

 

טבעת יהלום אירוסין נישואין
צילום:Peter Bernik / shutterstock.com

ביטחון עצמי

 

נתון מעניין נוסף הוא כי 66% מהנשים מדור המילניום חשות כי הן "מאמינות בעצמן יותר כשהן עונדות תכשיטי יהלומים".

 

סמנכ"לית השיווק של איגוד מפיקות היהלומים, דברה מרקורדט (Deborah Marquardt), אמרה בתגובה כי "צרכניות מדור המילניום במיוחד מגדירות יוקרה מעבר למחיר. כשהן שוקלות לרכוש פריטי יוקרה, הן מחפשות פריטים אמיתיים, ייחודיים, שאינן בייצור המוני, ובעלי משמעות וערך פנימיים. העדפה זו מתכתבת ישירות עם ההבטחה הטמונה ביהלום – בעולם שנעשה יותר ויותר מלאכותי, יהלומים נותרים אותנטיים, נדירים ויקרי ערך".

 

איגוד מפיקות היהלומים צפוי להרחיב בקרוב משמעותית את קמפיין Real Is Rare. Real Is a Diamond, שפונה בעיקר לבני דור המילניום. ביוני האחרון, הבטיח לעצמו האיגוד תקציב שיווק של 57 מיליון דולר ל-2017, ממנו מושקעים כ-50 מיליון דולר בשוק האמריקאי, והיתר בשווקים של הודו וסין.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן