woman engagement ring art 8

סקירה – שוק תכשיטי הנישואין בארה"ב

קרוב למחצית מהתכשיטנים מדווחים על עלייה במכירות טבעות אירוסין ונישואין, כאשר תכשיטים בהתאמה אישית רושמים ביצועים טובים במיוחד – כך עולה מסקר שערכו National Jeweler ותכשיטני אמריקה (Jewelers of America) בקרב כ-200 תכשיטנים מארה"ב, בין ה-28 במרץ ל-13 באפריל.

 

כשנשאלו בנוגע למגמת המכירות של טבעות אירוסין בעשור האחרון, ציינו 46% מהתכשיטנים שהשתתפו בסקר כי הגדילו את המכירות בתקופה זו, ואילו 31% ציינו כי לא נרשם שינוי במכירות.

 

יותר ממחצית מן המשתתפים בסקר (56%) דיווח על רווח גולמי של בין 31% ל-50%, נתון שניתן לייחס למספרם של התכשיטנים שנוטים להתמקד יותר ויותר בתכשיטים בהתאמה אישית.

 

"מבחינתנו, טבעות אירוסין מותאמות אישית עשויות לכלול יהלומים בתפזורת של הצרכן, או פריט שניתן לעצב מאפס", כתב אחד מן התכשיטנים, בתשובה לשאלה פתוחה על הפריטים הנמכרים ביותר בחנות. "אנחנו המותג הטוב ביותר שלנו, ובפער ניכר!"

 

משתתף נוסף בסקר ציין כי "באופן כללי, התכשיטים בהתאמה אישית שלנו הם תמיד הפריטים הנמכרים ביותר, אשר מתאימים מחדש אבני חן ישנות של סבתא או אמא, או משובצים באבנים חדשות, ובכך הופכים למותאמים אישית, ובמחירים זולים יותר מאשר ברשתות הגדולות. תשומת הלב האישית הניתנת ללקוחותינו היא יתרון מבחינתנו".

 

כשנשאלו בנוגע למותגים ספציפיים, תכשיטנים רבים ציינו ברשימת הפריטים הנמכרים את גבריאל ושות' (Gabriel & Co.), סימון ג' (Simon G) וטאקורי (Tacori). נראה כי סגנון הילה (Halo) ממשיך להיות הדומיננטי בעיצוב טבעות אירוסין.

 

טבעת אירוסין
צילום:Dream79

מהסקר עולה מגמה דומה במכירות טבעות נישואין בעשור האחרון – עלייה במכירות או לפחות שמירה על הקיים, כפי שציינו 79% מהקמעונאים שהשתתפו בסקר. לעומתם, 22% מהנשאלים דיווחו על ירידה במכירות.

 

בנושא מתכות, עולה מהסקר כי מתכות חלופיות – כגון טונגסטן (tungsten), טיטניום ופלדת אל-חלד – שמרו על פופולאריות, במיוחד בטבעות נישואין. המותגים סטולר (Stuller) ולשברוק (Lashbrook) היו מהנמכרים ביותר, כך על פי הסקר. אחד הנשאלים ציין כי "בתחום הטבעות לגבר, מתכות חלופיות תמיד נמכרות היטב. זה משאיר יותר כסף להקדיש לאישה, וכפי שכולנו יודעים, הן אלו שהגברים צריכים לשמח".

 

עוד עולה מהנתונים כי טבעות נישואין רשמו שולי רווח גבוהים יותר מטבעות אירוסין. 74% מהנשאלים ציינו כי הרווח הגולמי שלהם על טבעות נישואין נע בין 41% ל-50% (38% מהנשאלים) או גבוה מ-50% (36% מהנשאלים).

 

ברור, עם זאת, כי טבעות נישואין מהוות חלק קטן יותר מכלל המכירות של תכשיטנים, לעומת טבעות אירוסין. נתון זה מרמז כי ייתכן שקמעונאים רבים מפספסים הזדמנות לבצע מכירה נוספת.

 

קרוב ל-60% מהנשאלים ציינו כי מכירות טבעות אירוסין מהוות 21% או יותר מכלל המכירות שלהם, ואילו 31% מהם בלבד ציינו זאת ביחס לטבעות נישואין.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן