woman engagement ring art 8

כמה האמריקאים באמת מוציאים על טבעות אירוסין?

אירוסין וקניית טבעת אירוסין הם אירוע מרכזי בחיים. קניית טבעת אירוסין היא לרוב הפעם הראשונה שבה קונים תכשיט יהלומים משמעותי, במיוחד כשמדובר בקונים בשנות ה-20 לחייהם. מטבע הדברים, זה מעלה שאלות רבות בנוגע לרכישה.

 

אחת השאלות התכופות היא 'כמה תהיו מוכנים להוציא על טבעת אירוסין'. זו אמנם החלטה אישית, אבל אני יכול לסייע כאן בהפרכת מיתוס בנוגע להוצאות על טבעות אירוסין.

המחיר הממוצע כיום של טבעת אירוסין

מניתוח המכירות של מעל 780 חנויות תכשיטים בארה"ב, עולה כי ברבעון הרביעי של 2020, עמד מחירה הממוצע של טבעת אירוסין על 3,726 דולר.

 

טבעת יהלום אירוסין נישואין
צילום: wavebreakmedia / shutterstock.com

זהו המחיר הקמעונאי הממוצע של עשרות אלפי טבעות אירוסין שנמכרו בארה"ב בחודשים אוקטובר-דצמבר 2020.

 

תג המחיר של 3,726 דולר גבוה למדי. במהלך השנים, נרשמו תנודות בהוצאה הממוצעת על טבעות אירוסין. בשנת 2006, לפני 15 שנה בלבד, עמד המחיר הממוצע של טבעת אירוסין על 3,200 דולר. שלוש שנים לאחר מכן, ב-2009, המחיר הממוצע של טבעת אירוסין משובצת ביהלומים ירד ל-3,100 דולר. ממוצע זה נשמר במשך כמה שנים.

 

מחיר ממוצע של טבעת אירוסין בארה"ב ב-2020
מקור: Edahn Golan

 

בשנים האחרונות, נרשמה יציבות במחיר הממוצע של טבעת אירוסין. אז מה הסיבה לזינוק הלא שגרתי במחיר אשתקד? מגפת הקורונה מספקת את אחד ההסברים האפשריים לכך.

 

מאחר שלא ניתן היה לנסוע לחו"ל, ולאור דחיית חתונות והצעות נישואין, וירידה משמעותית בהוצאות במהלך השנה, הצרכנים רצו וגם יכלו להוציא יותר. בתחום התכשיטים, זה היה הסיפור של 2020.

 

הסבר אפשרי נוסף הוא שלעומת רשתות כמו קיי (Kay) וחנויות שמוכרות תכשיטים לצד מוצרים אחרים, כגון מייסי'ס (Macy’s) ו-וול-מארט (Wal-Mart), חנויות תכשיטים עצמאיות לרוב מוכרות תכשיטים יקרים יותר.

שכר של שלושה חודשים?

ההכנסה השנתית הממוצעת בארה"ב עומדת על 63,860 דולר, לפני מיסים. כלומר, השכר הממוצע לשלושה חודשים עומד על 15,965 דולר. במילים אחרות, ההוצאה הטיפוסית על טבעת אירוסין משובצת ביהלומים, נמוכה מהשכר החודשי הממוצע בניכוי מיסים, שעומד על 4,600 דולר.

 

גבר ואשה בחנות תכשיטים
צילום: Syda Productions

ומה בנוגע לשכר הממוצע של אדם בתחילת הקריירה, שטרם הגיע לשכר הממוצע הארצי? בואו נרד לעומק הנתונים.

 

הגיל הממוצע של נישואין ראשונים בארה"ב הוא 29 (28 לנשים ו-30 לגברים), כפי שעולה מנתוני לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית. הכנסתם הממוצעת, אחרי מיסים, של בני 25-34 עומדת על 33,944 דולר, או 2,829 דולר לחודש, על פי נתוני לשכת מפקד האוכלוסין.

 

גיל ממוצע של נישואין ראשונים בארה"ב
מקור: Edahn Golan

נתון זה מביא את מחירה הממוצע של טבעת אירוסין ל-1.3 משכורות חודשיות בממוצע עבור אדם בן כ-29 שמתחתן לראשונה. עם זאת, כבר צוין כי המחיר הממוצע אשתקד היה גבוה במיוחד. סביר להניח כי המחיר הממוצע יירד בחזרה ל-3,100-3,200 דולר. אם זה יקרה, הצרכן הממוצע בסוף שנות ה-20 לחייו, ישלם 1.1 משכורות חודשיות עבור הטבעת.

 

אני מקווה שזה חותם את הדיון על כך שמחירה הממוצע של טבעת אירוסין שווה ערך לשלוש משכורות.

טבעות אירוסין משובצות ביהלומי מעבדה

טבעות משובצות ביהלומי מעבדה מציבות תחרות גוברת לטבעות אירוסין משובצות ביהלומים טבעיים. ליהלומי מעבדה יש את אותו מבנה כימי של יהלומים טבעיים, ומחירם הקמעונאי נמוך ב-20-40% (גם אם מחירם הסיטונאי זול ב-60-80% מיהלומים טבעיים).

 

יהלומי מעבדה ג'יי סי פני
צילום: Richline Group

כשמדובר בטבעות אירוסין, הפרשי המחירים התכווצו אשתקד באופן משמעותי. ברבעון הרביעי של 2019, טבעות אירוסין משובצות ביהלומי מעבדה היו זולות ב-20% מטבעות יהלומים טבעיים. ברבעון הרביעי של 2020, לעומת זאת, ההפרש כמעט נעלם, ומחיריהן של טבעות אירוסין משובצות ביהלומי מעבדה עלו באופן חד, כך שהפרש המחירים ירד ל-9% בלבד.

 

מחירי יהלומים טבעיים מעבדה
מקור: Edahn Golan

 

טבעות אירוסין אחרות

טבעות אירוסין לא תמיד משובצות ביהלומים. אבני ספיר, רובי, ואבני חן יקרות למחצה אחרות, הן לעיתים הבחירה של מי שרוצים משהו אחר.

 

חלק מהצרכנים גם מתרחקים מהמוסכמה של אבן מרכזית, ומעדיפים כמה אבנים קטנות יותר. זה יכול להיות יהלומים, אבני חן יקרות למחצה אחרות, או שילוב. אם משבצים טבעת בכמה יהלומים קטנים יותר, למשל, מחירה יורד.

 

טבעות פלטינה
צילום: Marko Poplasen / shutterstock.com

עם זאת, כאשר בוחנים את החלופות השונות, כל בחירה שאינה טבעת אירוסין משובצת ביהלומים טבעיים היא נדירה למדי. לדוגמה, טבעות אירוסין משובצות ביהלומי מעבדה, שהיו החלופה הנפוצה ביותר, היוו רק 2.9% מהמכירות בדצמבר.

השורה התחתונה

מחירן הקמעונאי הממוצע של טבעות אירוסין ירד בהדרגה בשנים האחרונות. בעונת החגים החולפת, שבה לצרכנים רבים היה יותר כסף לבזבז, המחיר הממוצע של טבעת אירוסין משובצת ביהלומים עלה ל-3,726 דולר.

 

טבעות יהלומים אינן הסוג היחיד שאנשים קונים לרגל אירוסין. יש חלופות, אך רק מעטים בוחרים בהן.

 

העניין בטבעות אירוסין משובצות ביהלומי מעבדה אמנם גדל, אך הן עדיין מהוות רק חלק קטן מכלל המכירות.

 

תכשיטי יהלומים חנות תכשיטים
צילום: Kwangmoozaa / shutterstock.com

שכחו מהרעיון שמישהו מתכנן להוציא שכר של שלושה חודשים על הטבעת. חשוב לקנות משהו שישמח אתכם ואת האהובים שלכם. והשמחה הזו, מורכבת גם מהיכולת לעמוד במחיר הטבעת. זכרו, היא מסמלת אהבה!

 

בטווח הבינוני, אני צופה שתי מגמות: ראשית, המחיר הממוצע של טבעת אירוסין יירד לרמות הקודמות שלו. שנית, טבעות אירוסין חלופיות יהיו שכיחות יותר.

 

ולסיום, נתוני מכירות אינן מתבססים על דעות, אלא על עובדות. במהלך השנים, פורסמו נתוני מכירות מאוד לא מדויקים על טבעות אירוסין, חלקם גבוהים במיוחד. מקור הנתונים הללו הוא סקרים. אם אינכם יודעים מהי הדגימה בסקר, או עד כמה היא מייצגת, קיים סיכוי סביר שתוצאות הסקר לא מדויקות.

 

מאת עידן גולן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן