Gismondi 1754 טבעת יהלום

חמש מגמות העיצוב שיובילו את שוק טבעות האירוסין ב-2022

מגפת הקורונה השפיעה מאוד על כולנו בשנתיים האחרונות, אך בהדרגה התברר כי הצרכנים לא הפסיקו להוציא כסף, ואפילו די בחופשיות – במיוחד על תכשיטים וטבעות אירוסין. נתוני מכירות רשמיים וסקרים שנערכו בקרב חברות תכשיטים, מצביעים על מכירות חזקות בשנתיים האחרונות, ועל כמה מגמות חשובות בערוצי המכירות, בהוצאה הממוצעת, ולא פחות חשוב – בעיצוב של טבעות אירוסין. מבין המגמות שצפויות לבלוט השנה בעיצוב טבעות אירוסין, אלו 5 הטרנדים המובילים: 

ליטוש אובל

יהלומים בליטוש אובל תמיד זכו לפופולריות, וצפויים להתחזק עוד ב-2022. סקר התכשיטים והאירוסין של The Knot לשנת 2021, הצביע על עלייה עקבית בפופולריות של יהלומים בליטוש אובל בשנים האחרונות, מעלייה של 2% במכירות בשנת 2015, עד עלייה חדה של 19% בשנת 2021. 

 

יהלום אובל 88.22 קרט סותבי'ס
צילום: Sotheby's

טבעות המשובצות ביהלום בליטוש אובל – בשיבוץ סוליטר, halo או עם שלושה יהלומים – הן תמיד בחירה קלאסית. אך בשנה האחרונה הן הוכיחו את הפופולריות שלהן גם בקרב מובילות דעה מפורסמות, כמו בלייק לייבלי, היילי ביבר ושרה היילנד, שבחרו כולן בטבעת אירוסין עם יהלום בליטוש אובל. 

שיבוץ בזל

בזל היא אולי השיטה העתיקה ביותר לשיבוץ יהלומים ואבנים בתכשיטים. מדובר בטכניקה שבה היהלום או אבן החן משוקעים במקומם על ידי רצועת מתכת דקה ושטוחה, המקיפה את האבן ונישאת מעט מעליו. שיבוץ בזל הוא מעין פרשנות מודרנית לטבעת הסוליטר הקלאסית, וצפוי להיות פופולרי ביותר השנה.

טבעות עם שלוש אבנים

המכירות של טבעות המשובצות בשלוש אבנים (או 'שיבוץ משולש') צמחו משמעותית ב-2021, לאחר שפריס הילטון התארסה בחודש פברואר, והציגה לעולם טבעת אירוסין משובצת בשלושה יהלומים בליטוש אמרלד. זה עיצוב גמיש, שמאפשר לכלות לעתיד לשחק עם ליטוש וצבעים שונים. הסמליות של שלושה יהלומים – המייצגים את העבר, ההווה והעתיד – קורצת אף היא לנשים רבות. וכמובן, איך אפשר לטעות אם בוחרים כמו מייגן מרקל?

 

טבעת אירוסין פריס הילטון
צילום: Youtube

Toi Et Moi

טבעת Toi Et Moi ("אתה ואני" בצרפתית) היא טבעת שמתפתלת סביב האצבע, ומשובצת בשתי אבנים משלימות. זו בחירה רומנטית (שתי אבנים זו לצד זו), שחוזרת אחורה – מימי נפוליאון, שבחר בטבעת כזו לג'וזפין בשנת 1796, ועד מובילות קהל וקובעות טרנדים בימינו, כמו אמילי רטקאוסקי ואריאנה גרנדה, שבחרו בטבעות כאלו בשנת 2021. 

 

אריאנה גרנדה תכשיטי יהלומים
צילום: Kathy Hutchins / shutterstock.com

ליטוש טיפה

ליטוש טיפה הוא ליטוש עגול ברילנט, שאחד מקצותיו מוארך. בדומה ליהלומים מוארכים אחרים, יהלומים בליטוש טיפה מחמיאים לכף היד, וגורמים לאצבעות של העונדת להיראות ארוכות יותר.

 

יהלומים רבים בליטוש טיפה זכו לפרסום. למשל, יהלום Great Chrysanthemum ("יהלום החרצית הגדול") במשקל 104.15 קרט ובצבע פנסי אורנג'-חום; יהלום טיילור-ברטון, שלוטש על ידי חברת הארי ווינסטון ליהלום מלוטש במשקל 69.42 קרט, שנרכש על ידי ריצ'רד ברטון ואליזבת טיילור בשנת 1969; ויהלום אמסטרדם – יהלום שחור במשקל 33.74 קרט, הכולל 145 פאות, יותר מפי 2 פאות ממספר הפאות הרגיל של ליטוש טיפה, ונמכר ב-2001 במחיר שיא ליהלום שחור במכירה פומבית.  

 

אליזבת טיילור
צילום: Dr. Macro / Studio publicity still

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן