טבעת יהלום פנסי כחול

מחקר: אילו טבעות יהלומים האמריקאים מעדיפים?

אילו טבעות אירוסין מעדיפים כיום האמריקאים, ואילו יהלומים הם בוחרים לשבץ בהן? אלו חלק מהשאלות שעליהן מנסה לענות מחקר שבוצע לאחרונה על ידי בלו נייל (Blue Nile), קמעונאית היהלומים ותכשיטי היהלומים אונליין הגדולה בעולם. המחקר מצביע על הליטושים, השיבוצים, המשקל בקרט, והמתכות הפופולריות בשורה של ערים ומדינות ברחבי ארה"ב, על בסיס המכירות באתר בלו נייל ב-12 החודשים שבין אפריל 2018 ואפריל 2019.

 

לא רק אבנים עגולות

כ-66% מהיהלומים הנמכרים בארה"ב הם בליטוש עגול קלאסי. עם זאת, בחלק מהערים והמדינות ניכרת עלייה בפופולריות של ליטושי פנסי: בדאלאס, למשל, מעדיפים ליטושי אמרלד ופרינסס; ניו יורק סיטי היא שיאנית הקניות של יהלומים בליטוש טיפה ורדיאנט; ובלוס אנג'לס מחבבים יהלומים בליטוש מרקיזה, בעלי מראה וינטאג'י. בשיקגו, לעומת זאת, ההזמנות של יהלומים בליטוש טיפה הוכפלו בשלוש השנים האחרונות.

 

תכשיטי יהלומים חנות תכשיטים
צילום: Kwangmoozaa / shutterstock.com

במונחי קרט, צ'רלסטון רשמה שיא בשנה שעברה, לאחר שנמכר בה יהלום פרינסס במשקל 8.04 קרט. בהונולולו, לעומת זאת, נמכר אשתקד יהלום לב במשקל 4 קרט.

 

לא כל הנוצץ זהב

פלטינה שומרת על מקומה כמתכת הפופולרית ביותר בקרב צרכני תכשיטים בארה"ב, כאשר סן פרנסיסקו מובילה את המגמה. באטלנטה, לעומת זאת, הביקוש לזהב ורוד עלה פי שניים מאז 2016. בטקסס מעדיפים זהב לבן, וביוסטון שומרים על נאמנות לזהב צהוב.

 

השיבוץ הפופולארי בארה"ב עודנו סוליטר קלאסי. עם זאת, קונים שמנסים לגרום לאבן המרכזית להיראות גדולה יותר, בוחרים לעיתים קרובות גם בשיבוץ הילה (Halo).

 

אוהבים טבעות, מוציאים פחות

סקר מעניין נוסף שפורסם לאחרונה, בוחן את התפיסות וההוצאות המתוכננות של צעירים בארה"ב, לרגל אירוסין ובכלל. הסקר של TD Ameritrade, שנערך בקרב כ-3,000 נשאלים בגילאי 15-28 מרחבי ארה"ב, חשף כי רבע מהצעירים לא מתכננים כלל להינשא, וכי אלו שמתכננים לעשות זאת, מתכננים להוציא פחות על טבעות אירוסין.

 

גבר ואשה בחנות תכשיטים
צילום: Syda Productions

כשני-שלישים מאותם צעירים חושבים שטבעת אירוסין צריכה לעלות פחות מ-2,500 דולר – פחות ממחצית מהסכום הממוצע כיום, שעומד על 5,680 דולר, כפי שעלה מסקר 2018 השנתי של The Knot.

 

עוד נתון חשוב בסקר הוא כי נשים מכל הגילאים חושבות שההוצאה על טבעת אירוסין צריכה להיות נמוכה יותר מהנהוג כיום.

 

ונתון אחרון, שמבוגרים יותר ישמחו ודאי לשמוע: כ-40% מהנשאלים מתכננים לשלם בעצמם את הוצאות החתונה שלהם, כולל רכישת הטבעות. עם זאת, כ-93% מההורים מתכננים לסייע להם – נתון שעשוי לסייע לתכשיטנים לשכנע את אותם צעירים להוציא, בסופו של דבר, קצת יותר.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן