טבעת פרח אירוסין משובצת במרכז בספיר וביהלומים סביב

בריטניה: דו״ח השוק הצרכני מגלה כי מחצית מהבריטים רוכשים טבעות אירוסין ברשתות תכשיטים

מגזין התכשיטים הבריטי Retail Jeweller סקר 2,000 צרכנים בריטים כדי לברר כיצד הם קונים תכשיטים ושעונים. הסקר כיסה מגוון רחב של נושאים, ביניהם הרגלי קניית תכשיטים כלליים, תכשיטי יהלומים לכלות, שעונים ותכשיטים ממותגים ועוד.

 

סקר: טבעות נישו
צילום: Retail Jeweller

חלק מהסקר התמקד בתכשיטי יהלומים לכלות, קטגוריה בה התגלה כי מרבית הגברים עונדים טבעות נישואים מזהב צהוב והרוב המכריע של הצרכנים מוציאים פחות מ-1,000 ליש״ט על טבעות אירוסין. החלק הראשון של המחקר זמין לקריאה כאן.

 

״העובדה ששיעור גבוה של טבעות נישואים נרכשות מאותו קמעונאי שממנו נרכשה טבעת האירוסין צריכה לעודד אותנו לראות את הנתונים הללו כאישור למרבית התובנות שיש לתעשיה בנוגע ללקוחות של תכשיטי כלות. עם זאת, הנתונים מוכיחים כי טבעות נישואים רבות לא נרכשות במסגרת קניה משותפת, וזה הפתיע אותי, כי חשבתי שזה בדרך כלל מתבצע בשיתוף פעולה״, הסביר ווילי המילטון (Willie Hamilton), מנכ"ל Company of Master Jewellers, אחת מנותנות החסות למחקר.

 

הנתונים גם מדגישים את העובדה שרבים מהלקוחות (נשים וגברים) אמנם נעזרים באינטרנט כדי לבצע מחקר מקדים לפני רכישת תכשיטי כלות, אבל הרבה פחות מהם מבצעים את הרכישה עצמה באינטרנט. לדברי המילטון אלו הן חדשות מעודדות מבחינת תכשיטנים עצמאיים.

 

״על פי מגזין Brides, החתונה הבריטית הממוצעת עולה כיום כ-24,000 לישט, כאשר אחד הפריטים היקרים ביותר שמרכיבים את המכלול הן טבעות נישואים ואירוסין. תכשיטנים יוקרתיים ועצמאיים אחראים ל-86% מרכישות טבעת אירוסין. ובעוד 74% מהנשאלים בסקר עדיין מעדיפים טבעות נישואים מזהב לבן או צהוב, 44% לא ערכו שום מחקר לפני הקניה״, ציינה ליסה הריסון (Lisa Harrison), מנהלת פיתוח עיסקי ב-Hitachi Capital, שהעניקה חסות לסקר.

 

״הצעת 0% אשראי ללא ריבית מבטיחה, כי המוצרים והשירותים יהיו זמינים לקהל רחב יותר, ומאפרים לזכות בלקוחות חדשים שאולי לא נכללו בעבר בקהל היעד. עם זאת, חשוב לספק תהליך מהיר ויעיל, כך שהלקוחות יוכלו לבצע את רכישתם ביום שבו הם מגיעים לחנות״, הסבירה הריסון.

 

״הסקר הזה היה מאוד מעמיק. הופתעתי מכך ש-72% הוציאו עד 2,000 ליש״ט על טבעות אירוסין. למרות שאנחנו ב-Green + Benz רואים ממוצע גבוה בהרבה, שנמצא בעליה, חשוב לא לשכוח את החלק המרכזי של השוק״, ציינה הלן דימיק (Helen Dimmick), מנהלת Green + Benz.

 

״כמשווקי פלטינה מומחים, אנחנו חווים אחרת את הדדומיננטיות הכללית של זהב צהוב כמתכת היקרה המועדפת בטבעות נישואים ואירוסין (55% ו-60%, בהתאמה). אבל ההעדפה של מתכת ׳לבנה׳ בקרב צרכנים מתחת לגיל 35 היא דבר שבשגרה. הזינוק של 45% בגילאי 18-24 שרוכשים טבעות נישואים מזהב ורוד מספקת הצצה מרתקת על ההשפעה של תכשיטי אופנה והרצון של בני הזוג להתאים את התכשיטים שלהם״, ציינה דימיק.

 

״הסקר גם מספק נתונים שימושיים לגבי מגמות של רכישת מלאי יהלומים. מלבד אבנים בודדות, אקח בחשבון את 27% מהנשאלים בגילאי 24 ומטה שמחפשים טבעת נישואין בסגנון וינטג׳; וכן את הדומיננטיות של טבעות עם שלוש אבנים – שנמכרות תמורת יותר מ-5,000 ליש״ט. לא מפתיע ששיעור הצרכנים שמבצעים מחקר מקדים באינטרנט עולה בקרב הצעירים, אבל העובדה ש-50% מרכישות טבעות האירוסין היו מרשתות תכשיטים אומרת לנו, הקמעונאים העצמאיים, שעלינו לשווק באינטרנט ולעניק שירות יוצא דופן בחנות״, סיכמה דימיק.

 

באדיבות Retail Jeweler

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן