סורק לאיתור סינתטיות קטנות

סורק לאיתור סינתטיות קטנות

הסורק, RAMANTEST tm, המבוסס על טכנולוגיית הראמאן, מפלח יהלומים לחמש קטגוריות: יהלום טבעי, לא יהלום, יהלום מגודל מעבדה, יהלום טופל צבע בלחץ וחום גבוהים, יהלום מגודל מעבדה שעבר טיפול צבע בלחץ וחום גבוהים. יוסי קוזי, בעלים משותף ב-Diamond Services Ltd. שפיתחה את המכשיר אומר, שייחודו של הסורק החדש ביכולתו לבדוק יהלומים מרבע נקודה ומעלה.

יוסי קוזי
צילום:היהלום

 

סינתטיות כאן כדי להישאר. את זה כולנו כבר יודעים, ובכל זאת, כאשר יוסי קוזי ביקש להציג לפנינו את הפיתוח החדש שהציב באחרונה בחברת יהלומים גדולה בסוראט, ביקשנו ממנו סקירה עדכנית על רגל אחת: "סין היא כיום היצרן הגדול בעולם לייצור יהלומי גלם סינתטי לצורכי תעשייה. ב-7 – 8 מפעלים בסין מייצרים כ- 7-8 מיליון קרט תעשייתי בכל הספקטרום, מאבקות ומעלה, עד ארבע נקודות בגלם. ייצור הסינתטיות לצורכי תעשייה מבוקש מאוד ורווחי מאוד, אולם, במרחק של מדרגת ידע אחת, נוצצים יהלומי הנוי, ה״סינגל קריסטל״, המתאים לליטוש יהלומי נוי. "טייפ 2 " מסינגפור ו"ושינגטון דיימונדס" מארצות הברית, כבר עוסקות בייצור היהלומים הגדולים יותר (שמועות השוק מדברות על שלישיות ומעלה במלוטש בכמויות גדולות), בכל הספקטרום, כלומר צבעים D-M , ונקיונות I1-VVS.

 

 

מבחינת יהלומי התעשייה יש לזכור, שהתחום של הסינתטי נחקר כיום בכל 50 האוניברסיטאות המובילות בעולם, כשהרעיון האולטימטיבי הוא שהיהלום, מעצם היותו החומר המושלם, יחליף ביום מן הימים את הטרנזיסטור. כשזה יקרה לא תהיה מגבלת זיכרון והנתונים יעברו במהירויות שאנחנו לא מכירים היום. מרגע שגידולו של היהלום הסינתטי הפך לזמין וזול הוא מגיע למקומות נפלאים ומדהימים כמו מדעי החלל ועוד. מבחינתם של יהלומי הנוי יש לזכור, שלרשותם של משווקי הסינתטיות עומדים כלי ניגוח טרנדיים המבוקשים על צעירי המילניה האמריקאיים, כמו השמירה על איכות הסביבה והשמירה על זכויות האדם. הדבר היחיד המרכזי העובד לטובתנו הוא, שאנחנו מציעים את הדבר האמיתי.
אבל, כדי להבטיח לצרכן את הדבר האמיתי, כדי לשמור על האמון שלו במוצר, אנחנו צריכים להיות משוכנעים, בכל מאת האחוזים, שאנחנו יכולים לשלוף את הסינתטיות מתוך חבילות גלם, גם של אבנים קטנטנות, ושאנחנו יכולים לזהות אותן גם כאשר היהלומים כבר משובצים בתכשיטים. את זה חייבים להפנים כל היהלומנים. אוכל להדגים באמצעות חברת "צ׳ו טאי פוק", שחקן משמעותי בשוק היהלומים, ששלח את כל המלאי שלו, עד אחרון היהלומים, לבדיקה. מרגע שעשה זאת הבטיח, שכל המלאי שהוא מחזיק אינו נגוע, וכי אם ימשיך לבדוק באופן שיטתי כל אבן הנכנסת למערכת שלו, הוא יוכל לבקש מהצרכן בלב שלם לתת אמון ביהלומים שהוא מוכר לו. זה כדאי.

 

הנה, לפני חודשים אחדים, נתגלתה באחת הבדיקות אצל לקוח גדול אחר, בחבילה של חמישה יהלומים, יהלום סינתטי במשקל של 18 נקודות. הספק לא ידע שהיא בחבילה, הרוכש קנה בתום לב, והבדיקה מנעה תקלה. עלינו להפנים את העובדה שיש להכניס את הבדיקות למרכיבי הזמן והעלויות, במיוחד משום שמתודולוגיית הממו השתרשה בענף, ועל כן, כשחוזרת אבן מממו עלינו לוודא שמה שנמסר הוא מה שחזר.״

 

 

מאת: שירה עמי

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן