sarine art 13

הטכנולוגיה כתומכת ברכישת יהלומי גלם

לגליון 218 המלא של מגזין היהלום

 

 

"המחיר השמור (Reserved price) יקר יותר מהמחיר שאוכל להשיג לפי המחירון עבור יהלום מלוטש שייצא מיהלום הגלם הזה״ – אומר לי אחד יצרני היהלומים, שהסכים לארח אותי בשעה שבחן יהלומי גלם בחדריה של אחת מהחברות שהשתתפו בשבוע הגלם הבין לאומי.

את ההחלטה שלא כדאי לקנות את היהלום שבדק קיבל היצרן בזכות מערכת הטנדרים שהציב על השולחן, כשלצדה מכשיר לבדיקת צבע.

השימוש במכשירים מתקדמים לבדיקת יהלומי גלם הפך לחלק בלתי נפרד מתהליך הרכישה. רבים סומכים עדיין על החושים והניסיון, אבל רבים – גם ותיקים ומנוסים – מעדיפים לקבל תוצאות מדויקות יותר, הנסמכות על מערכות ממוחשבות. המראה של יהלומן הנכנס לטנדר כשאחריו נגרר תיק על גלגלים ובתוכו עזרים לבדיקת יהלומי הגלם הופך לנפוץ יותר ויותר. אנו מביאים סקירה קצרה של המציגים הטכנולוגיים בשבוע הגלם.
Diamobile TM XL
ירון לוין משרין הציג במהלך שבוע הגלם את Diamobile TM XL ״דגם מתקדם בעל מצלמה משופרת המאפשרת צפייה, סימון ומידול פגמים בצורה קלה, מהירה ומדויקת. בנוסף, הושקטה המערכת לרמת רעש מינימלית, דבר המשפר את חווית השימוש עבור המנקד״ – הוא מסביר.

״המערכת הניידת שוקלת 2.95 ק״ג, מתחברת למחשב הנייד בחיבור USB בודד, סורקת יהלומי גלם בגדלים של 32mm – 10 mm (עד כ-100 קרט) ומסייעת בתכנון באמצעות יצירת מודל תלת מימדי ושימוש בתוכנת תכנון הגלם – "Advisor TM -אומר לוין.

"סימון הפגמים ביהלום נעשה בשיתופו הפעיל של המנקד: על ידי סימון השתקפויות הפגם ממספר כיוונים מבצעת המערכת חישוב טריגונומטרי וקובעת את מיקום הפגם המדויק וצורתו. תוכנת תכנון הגלם ("Advisor TM), מאפשרת למנקד לשערך את מחיר הגלם על ידי בדיקת הפוטנציאל הגלום בו. המערכת מאפשרת בדיקה של מיליוני אופציות, תוך שימוש בפגמים שסומנו על ידי המשתמש, ומשווה בין תכנון מלוטשים בגדלים וניקיונות שונים.

כמו כן מתאפשרת מדידת היהלום המלוטש ודירוגו באמצעות שימוש בתוכנות המלוטש של שרין הנמצאות בשימוש נרחב במעבדות גמולוגיות. המערכת מתממשקת למחירון רפפורט (לבעלי מנוי). ניתן לשדרג בשרין דגמים ישנים.״ לצדה של מערכת Diamobile TM XL הציגה שרין בתערוכה את +DiaScan S השוקלת 1.7 ק״ג בלבד. המערכת מגיעה בחמש תצורות S7+ = 3mm-8mm, S4+ = 1mm-4mm, S9+ = 4mm-11mm, S15 + = 6mm-15mm, S20+ = 7mm-20mm.
Scanox Tender

 

משמאל: אדיר עזרן, Scanox Tender
צילום:קובי פוקס

אוגי מערכות הציגה בשבוע הגלם את הדור החדש של המכשירים הניידים למדידה ותכנון של יהלומי גלם – SCANOX Tender HD, המצויד במצלמה צבעונית, רזולוציה גבוהה יותר ומשקל קל יותר. ״כשזיהינו את מגמת הטנדרים, וראינו שאנשים נוסעים לרכוש יהלומי גלם באפריקה וברוסיה, הבנו שיש לפתח מכשיר שיאפשר לקנייני יהלומי הגלם לעשות, קודם לקנייה, אנליזה של יהלום הגלם על בסיס מחירון היהלומים המלוטשים״ – אומר מנהל השיווק של אוגי – ליאור מודלין.
״המערכות הראשונות שפיתחנו היו כבדות, מצוידות במצלמות בשחור לבן, ויכלו למדוד יהלומי גלם שגודלם עד ארבעים קרט בלבד. אולם, כאשר מגמת הטנדרים התפתחה, וכמות המשתתפים בטנדרים בחו״ל ובארץ עלתה, נכנסנו לפיתוח דור חדש של מערכת קלה יותר, עם מצלמה ברזולוציה גבוהה, מצג צבעוני ויכולות למיפוי אוטומטי למחצה של פיקס.
המערכת מתממשקת עם מכונת צבע ועם המחירון היהלומים המלוטשים של רפפורט. ניתן לשמור את ההיסטוריה של כל אבן בקובצי אקסל, לייצא לתוכנת מלאי ולשלוח תמונות וידאו – תכונה שרבים נזקקים לה כדי להעביר למשרדי החברה ולקבל או קיי לקנייה.״ המערכת מופיעה בחמש תצורות: עד 40 קרט, עד 100 קרט, 200 קרט, 300 קרט, ויש גם עד 500 קרט.

 

 

EZrough Diamonds

 

 EZrough Diamonds
צילום:קובי פוקס

אדיר עזרן הציג במהלך שבוע הגלם את – EZrough Diamonds תוכנת גלם המיועדת לרוכשי יהלומי גלם בטנדרים ובמשרדים: ״מכניסים את משקל יהלום הגלם ואת משקל היהלום המלוטש שייצא מהגלם, מוסיפים פרמטרים של צורה וניקיון לפי אוגי או שרין וצבע לפי מכונת צבע או על סמך השערה, ומקבלים את שווי הקנייה הכדאי של יהלום הגלם״ – מסביר אדיר עזרן, שפיתח את האפליקציה.
האפליקציה ניתנת לרכישה תמורת תשלום חד פעמי קטן, המעניק רישיון ועדכונים לכל החיים.

 

 

 

 

מאת: שירה עמי

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן