tzoff98

דג הזהב של צופיס 1818

ב- 2016 יקיים צופיס, בית מכירות פומביות ליהלומים, שישה טנדרים וב- 2017 עשרה טנדרים. משאלת דג הזהב של אבנר צופיוף התגשמה.

"במשך עשר שנים עמד המקום הזה כאבן שאין לה הופכין" – אומר אבנר צופיוף בשעה שאנו עומדים מול דג הזהב המאויר, המשייט על פני קירות הזכוכית השחורה המהודרת של בית הטנדרים, שנחנך לקראת סיומה של חופשת הקיץ. הרגליים – ברמת גן. ההרגשה – הגענו לפריז. איזה שיק. איזה יופי.

 

 

קביעת מזוזה עם נשיא ההתאחדות, קובי קורן
צילום:יענקלה

"עם חיבור עשר הקומות העליונות של מגדל היהלום, הועברו דלפקי בקרת הכניסות למקום אחר, ובחלל המיותם נותרו צינורות וכבלים לא מחוברים, שיצרו מראה של בלגאן" -ממשיך צופיוף. "חלפתי על פני המקום יום אחר יום, עד שיום אחד קלטתי שהמיקום מאוד אסטרטגי ושהמקום עומד להשכרה. התעניינתי, שקלתי וזיהיתי שתי בעיות: רעש טריקת הקרוסלות והיעדר דיסקרטיות ברחבה, שיש לה אופי של כיכר העיר. החלטתי לרדת מהעניין.

 

 

בבית הטנדרים של צופיס
צילום:יענקלה

 

בהמשך התברר לי שהשכירו את המקום, והנושא נשכח. אבל רק לכאורה. יום אחד צפיתי בסרט על סטיב ג׳ובס שאמר: אני לא רוצה לעשות כמו IBM. אני רוצה אחרת. לפתע נפל לי האסימון: גם אני חושב אחרת. המקום הזה כן יכול להתאים לי. ופתאום, כל הקוביות הסתדרו במקום: ראיתי שאלה ששכרו את המקום אפילו לא פתחו אותו, והשאר – היסטוריה…"

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן