searching internet art 44

4 כלי שיווק דיגיטלי שחובה להכיר ב-2017

המרחב הדיגיטלי מתקדם מהר מאי פעם, והשינוי כבר כאן. כל עסק שיעמוד ולו לרגע במקום, ימצא עצמו מהר מאוד מוקף באבק שהותירו המתחרים. העולם המקוון מתקדם בקצב מסחרר, ויהלומנים ותכשיטנים חייבים להישאר עם אצבע על הדופק. כדי לעשות סדר לרגל השנה החדשה, להלן ארבע מגמות שצפויות להוביל את השיווק הדיגיטלי בשנה הקרובה, ותכנית פעולה שכדאי לאמץ ביחס לכל אחת מהן.

 

1. תוכן Live

בתחילת 2016, פייסבוק הימרה בגדול על סרטוני וידיאו Live, ויכולות השידור החי עומדות כעת במוקד הפלטפורמה. לדברי מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, פייסבוק Live היא "שינוי גדול באופן שבו אנחנו מתקשרים, וזה הולך ליצור לאנשים הזדמנויות חדשות לחבור אלו לאלו".

 

השינוי התקשרותי המשמעותי שצוקרברג מכוון אליו טרם התרחש, אך צפו להיתקל ביותר ויותר אנשים ועסקים שמשדרים חי ב-2017. מדובר במידה רבה במרכיב שיוצר שוויון מבחינת איכות ההפקה, ומספק לכל עסק קהל שכבר נמצא שם. בנוסף, תוכן חי מעניק לצרכנים הזדמנות לתת פידבק חיובי לעסק שלכם.

 

בחודש האחרון של 2016, אינסטגרם (שבבעלות פייסבוק) השיקה אף היא אפשרות לשידור חי תחת "Stories". עבור יהלומנים ותכשיטנים, זו הזדמנות מצוינת להיעזר בפלטפורמה המתמקדת בפן האסתטי, שבה יוכלו להתבלט יחסית בקלות.

 

קל להבחין בעלייה במספר ההתראות שפייסבוק שולחת לאחרונה בנוגע לדפים שמשדרים חי. בנוסף, היא גם הציגה פיד שלם של סרטוני וידיאו שמשודרים כעת. בקרוב, סביר מאוד להניח שגם משתמשים באינסטגרם יתחילו לקבל התראות דומות.

 

תכנית פעולה: תכננו ובצעו שידור חי אחד של העסק שלכם במהלך הרבעון הראשון של 2017.

 

2. הכל נייד, כל הזמן

המעבר מהמחשב האישי לטלפון הנייד נמשך כבר שנים, וצפוי רק להתחזק בעתיד. מחקר של חברת Hitwise, שנערך בחודש מאי 2016, העלה כי קרוב ל-60% מהחיפושים אונליין מתבצעים כעת באמצעות מכשירים ניידים. נתון זה עשוי מעט להשתנות בהתאם לקהל היעד, אולם בכל מקרה – כיצד ניתן להכין את העסק שלכם טוב יותר לעולם המתמקד במובייל?

 

בראש ובראשונה, הבטיחו כי עיצוב האתר שלכם הוא רספונסיבי (כלומר, מותאם לנייד), ועבר אופטימיזציה לשימוש בטלפונים ניידים. אם האתר יעבור את מבחן המובייל, הוא גם יזכה לדירוג טוב יותר בגוגל. כמו כן, נסו לנצל את אפשרויות הקנייה באמצעות מובייל בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר ופינטרסט.

 

גם את התוכן שלכם חשוב להתאים לפלטפורמות חברתיות העובדות בעיקר במובייל, כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם, כדי שמשתמשים יוכלו ליהנות ממנו בכל עת.

 

גוגל פרסמה לאחרונה הודעה שמרמזת כי בכוונתה לזרז עוד את המעבר למובייל. לדברי ענקית החיפוש, בקרוב יירשם שינוי בתוצאות, כך שישקפו טוב יותר את העלייה באחוז החיפושים באמצעות המובייל. המשמעות: תוצאות חיוביות במובייל יזכו לעדיפות על פני תוצאות במחשב הביתי. לכן, אם ברצונכם להיות מדורגים גבוה בדפי התוצאות, חובה להפגין נוכחות במובייל.

 

תכנית פעולה: הקדיש קצת זמן כדי לבדוק את האתר והביצועים שלו במכשירים ניידים. שקלו לבחון עיצובים רספונסיביים באמצעות כלים כמו Squarespace או וורדפרס.

 

3. שינויים בפרסום בתשלום

אם אתם עוד מנהלים את הפרסום שלכם אונליין כאילו אנחנו ב-2006, רוב הסיכויים שאתם לא מצליחים במיוחד. הימים שבהם אתרים כוסו במודעות קופצות (פופ-אפים) או באנרים נגמרו. מודעות מהסוג הזה גורמות לתוכן להיות פחות נגיש, וגוגל תתחיל לקחת את זה בחשבון בדירוגי החיפושים. המטרה של גוגל היא להבטיח חוויית משתמש חיובית באתרים שמגיעים למקומות גבוהים בחיפוש, ופרסומות שאינן לטובת המשתמש עלולות בסופו של דבר לפגוע בביצועים שלכם.

 

לאור זאת, 2017 תגביר את הפרסונליזציה של הפרסומות אונליין, למשל באמצעות פרסומות נייטיב (Native ads). כלומר, שיווק שבו פורמט הפרסומת מותאם למראה ולתחושה של חוויית המשתמש באתר, והצרכנים לא תופסים אותו כמפריע כמו פרסומות מסורתיות. דוגמא נפוצה היא בהסוואת תוכן פרסומי ("תוכן מקודם") כמאמר רגיל.

 

תכנית פעולה: בדקו את הפרסומות הנוכחיות שלכם בתשלום, וראו מה ניתן לעשות טוב יותר. אם טרם גיבשתם אסטרטגיית פרסום אונליין, זה הזמן לערוך כמה ניסויים התחלתיים.

 

4. חיבור מסחר אלקטרוני למדיה חברתית

המדיה החברתית משתלבת בשנים האחרונות יותר ויותר במסחר האלקטרוני, וזה הזמן לנצל את המגמה.

 

כל הפלטפורמות המרכזיות, מפייסבוק עד פינטרסט, משלבות כעת שיטות מכירה ישירות יותר למפרסמים. פינטרסט למשל הציגה כלי בשם "Buyable Pins", המשנה את הסימונים של הגולשים ממעין "רשימת דברים שאני חושב שהם חמודים" לעגלת קניות אונליין לגיטימית.

 

בנוסף, אינסטגרם מעניקה לדפים אפשרות להוסיף קישורים של "Buy Now" למודעות שלהם. מדובר בתוספת עצומה לפלטפורמה שבעבר היה קשה מאוד לייצר באמצעותה החזר השקעה מוחשי.

 

בדומה לאינסטגרם, גם פייסבוק מאפשרת לשלב אייקון של "Buy Now" בפרסומות שמופיעות בפיד. הפלטפורמה עצמה מציגה קרוסלת פרסום ייחודית, שמאפשרת להציג מוצרים רבים בפוסט אחד.

 

עבור תכשיטנים, מכירה חברתית עשויה להתברר כמושכת יחסית, כי אנחנו מוכרים מוצרים מושכים ויזואלית, שמתבלטים בפיד החדשות. לכן, גם אם בבעלותכם חנות בוטיק קטנה, הטירגוט של פייסבוק מאפשר לכם להיות מאוד ספציפיים בבחירת קהל היעד. הפלטפורמה גם מאפשרת להציג את התכשיטים בדיוק מול קהל היעד הרלוונטי ביותר לדעתכם.

 

תכנית פעולה: תכננו ופרסמו מודעה ממוקדת מכירות אחת בפייסבוק או באינסטגרם ברבעון הראשון של 2017.

 

זה הזמן להכיר ולבחון את מגמות השיווק שהולכות להוביל את 2017. אם אין לכם עדיין אסטרטגיית שיווק דיגיטלית כלשהי, אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל. התייחסו למאמר זה כנקודת פתיחה, והתחילו ברגל ימין את השנה החדשה.

 

 

 

מבוסס על מאמר מאת מייק פארל, National Jeweller

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן