google art 2115403

איך תיפעול בלוג יכול לעזור לכם לבנות את מותג התכשיטים שלכם ולהגדיל את המכירות

יותר ויותר עסקים משתמשים בבלוגים על בסיס קבוע, על מנת לעדכן את הקוראים שלהם בנוגע למוצרים ולשירותים שהם מציעים. תפעול בלוג בתעשיית היהלומים של ימינו מציע ליצרנים, סיטונאים וקמעונאים ערוץ אסטרטגי יציב המאפשר להם לעדכן את הגולשים בהתפתחויות חדשות בתעשייה, ובסופו של דבר יכול לסייע להגברת המכירות.

 

מה זה בלוג?
בלוג הוא יומן מקוון, שמתעדכן באופן כרונולוגי – מהתוכן החדש ביותר עד הישן ביותר. לרוב הוא פחות רשמי מהאתר שלכם ומתאר התפתחויות חדשות בחברה ובמותג, ובמקביל מציג בפני הלקוחות שלכם מידע חדש על אודות הסחורה.

 

היתרונות של תפעול בלוג
תפעול בלוג עשוי לשרת מטרות רבות, לכן חיוני לבנות ולתחזק בלוג איכותי על בסיס קבוע.

הוא צריך לספק מידע מעניין על אודות יהלומים ותכשיטי יהלומים שאתם מעוניינים לקדם. זה יסייע למצב את עצמכם כמומחים וסמכות בתחום שלכם, במקרה זה יהלומים, בין אם אתם יצרנים, קמעונאים או סיטונאים.

הלקוחות – בין אם מדובר בחנויות קמעונאיות, סיטונאי יהלומים אחרים או צרכנים – יחפשו את הבלוג שלכם כדי להתעדכן במה שאופנתי בשוק היהלומים. לכן חשוב ביותר להיות עקביים כבלוגרים; לפרסם פוסטים בתדירות קבועה, בין אם שבועית, חודשית וכדומה. כך הקוראים יוכלו לחפש ולמצוא בקלות פוסטים חדשים בבלוג.

 

אם אתם משווקים, למשל, יהלומים שטופלו בצבעים והבלוג שלכם פונה לחנויות תכשיטים, עליכם לכתוב פוסט חדש בבלוג כאשר טיפולים חדשים הופכים זמינים. כדאי גם לפרסם תמונות של סלבריטאים מפורסמים עונדים תכשיטים עם יהלומים מטופלים. רעיון נוסף הוא לכתוב פוסט שמציג יהלומים אמיתיים לפני ואחרי הטיפולים.

 

אם הפוסטים בבלוג שלכם יהיו עקביים וסמכותיים,אתם תמצבו את עצמכם כמומחים בנישה שלכם בכך תגרמו ללקוחות לבקר בבלוג באופן קבוע ולהפוך ללקוחות חוזרים. כדאי גם לעודד את הקוראים להכיר בתוכן האיכותי שלכם, כדי שישתפו אותו בפייסבוק ובפלטפורמות מדיה חברתית אחרות. זה יגדיל את החשיפה שלכם ואת בסיס הלקוחות שלכם.

עוד יתרון גדול של כתיבת בלוג הוא הפוטנציאל לגייס לקוחות חדשים דרך מנועי חיפוש, שמעריכים תוכן איכותי ומתגמלים את מי שמפרסמים אותו. האלגוריתם של גוגל משתנה, ומתחיל להעריך אתרים המבוססים על נושאים, במקום על מילות מפתח. כתיבה עקבית בבלוג תגרום לגוגל לדעת שהאתר שלכם עוסק בעיקר בנושאים הקשורים ליהלומים ותכשיטים, ותוכלו להרוויח מכך ככל שיותר אנשים יחפשו את הנושאים הללו. לכן גם לבלוג וגם לאתר שלכם יהיה סיכוי גדול יותר להופיע על המסכים של הלקוחות כאשר יערכו חיפוש של מילות מפתח כמו ״יהלומים״ או ״תכשיטים״.

 

מיליוני חיפושים ומיליוני אתרים ממלאים את האינטרנט, ולחברות קטנות קשה להתחרות על הביטויים העיקריים הפופולריים בתעשיית היהלומים, כמו ״טבעות יהלום לאירוסים״ או ״יהלומים עגולים״ וכדומה. אבל אם יש לכם אסטרטגיית כתיבת בלוג תוכלו לנסות להתחרות על מילות מפתח נישתיות יותר – כאלה שמשלבות ביטויים ספציפיים מאוד. היתרון העיקרי של שימוש בביטויים ספציפיים כאלה הוא שיש הרבה פחות תחרות.

טבעת אירוסין טבעת אירוסין[/caption]

 

צילום:Dream79

 

 

בנוסף, לקוחות שמחפשים ביטוי ממוקד בדרך כלל נמצאים בשלב מתקדם יותר של תהליך הקניה לעומת לקוחות שעורכים חיפוש כללי. לקוח שרק התחיל לחפש טבעת אירוסין עם יהלום, לדוגמה, עדיין לא יודע בדיוק מה הוא / היא מחפש. אך אם תכוונו את האסטרטגייה שלכם ללקוחות שקרובים יותר להחלטת הקניה הסיכויים שלכם להופיע במנוע החיפוש יעלה בנוסף לקוחות קרובים להחלטת הקנייה ערכם גבוה יותר לדוגמה לקוח שהחיפוש שלו הופך להיות מממוקד הוא או היא עשויים לחפש ביטויים כמו:

2 קרט יהלום מטופל צבע SI2 משובץ בטבעת סוליטר אם 14 קרט זהב.

 

אם הביטויים הספציפיים האלה משולבים בפוסטים בבלוג שלכם, עולה הסיכוי שמנוע החיפוש יפנה את הלקוח הזה לאתר שלכם.

ככל שתפרסמו יותר פוסטים כך עולה הסיכוי שהתוכן שלכם יופיע במנוע חיפוש, וגוברים הסיכויים שלקוחות פונטציאליים ישתפו את התוכן מהבלוג שלכם ברשתות חברתיות. כמה מהשיטות הטובות ביותר שבהן משתמשים בלוגרים מצליחים הן:

פוסטים צריכים להופיע במחזורי זמן קבועים – מדי שבוע או חודש. נסו לוודא שהתוכן חדש, אבל עקבי. האלגוריתמים של מנועי החיפוש אוהב תוכן חדש ונותן משקל לאתרים שמפרסמים תוכן באופן עקבי.

נסו לשלב לפחות לינק אחד למוצרים שלכם מתוך הפוסט. אם המטרה שלכם היא לעורר מודעות למותג, שלבו לינק לעמוד ״אודות״.

 

כל פוסט צריך לכלול את האפשרות לשתף אותו בפלטפורמות מדיה חברתית.

אפשרו לקוראים שלכם להגיב לפוסט.

 

גוונו את התוכן שלכם באמצעות שימוש בתמונות איכותיות ,באינפוגרפיקה וסרטוני וידאו.

 

באיזו פלטפורמת בלוגים כדאי להשתמש?

כאשר בוחרים פלטפורמת בלוגים חשוב לבחור בכזו שתאפשר לכם להעלות את הפוסט ולנהל את הבלוג בקלות. שתיים מהפלטפורמות הפופולריות ביותר הן וורדפרס (WordPress.org) ובלוגר (Blogger).

בלוגר מאוחסנת באתר Blogger.com ונמצאת בבעלות גוגל (Google). קל מאוד לנהל ולהשתמש בה ואפשר להקים בלוג בתוך כמה דקות. עם זאת, זכרו שאם אתם משתמשים בפלטפורמה הזו גוגל שולטת באתר ועלולה להחליט שהיא סוגרת את השירות. יתרה מכך, אפשרויות ההתאמה האישית מוגבלות לעומת וורדפרס.

WordPress.org היא פלטפורמת קוד פתוח שאתם מתקינים ומאחסנים בשרת שלכם.

היא מציעה אלפי תבניות גרפיות ותוספים שמאפשרים לכם להתאים אישית את הפלטפורמה ולבנות משהו יחודי משלכם. עם זאת, למערכת יש עקומת למידה, יעלה לכם כסף לאחסן אותה ואתם אחראים לדאוג לנושאי אבטחה ותחזוקה

 

צילום:Lincolnrogers | Dreamstime.comיד מחזיקה עט מול מחשב עם עכבר ומקלדת

מעקב וניטור המשתמשים:

מרגע שהבלוג שלכם פעיל, חשוב מאוד לעקוב אחרי המבקרים בו. אחד הכלים הפופולריים ביותר למטרה זו הוא גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – כלי חינמי ועוצמתי של גוגל, שקל מאוד להתקינו בבלוגים של פלטפורמות שונות.

 

גוגל אנליטיקס מאפשר לכם לעקוב אחרי המבקרים שלכם, לראות באיזה דפים הם צפו, כמה זמן הם בילו בכל עמוד, מאיזו מדינה הם מגיעים וכיצד הגיעו לעמוד שלכם – דרך הפניה, דרך חיפוש בגוגל או אולי דרך לינק במדיה חברתית.

 

השימוש בגוגל אנליטיקס מאפשר לכם ללמוד איזה אסטרטגיות הביאו את התעבורה שבאה לבסוף לידי ביטוי במכירות. תוכלו להשתמש במידע הזה כדי לשפר את הנושאים שבהם תעסקו בפוסטים עתידיים, וללמוד כיצד לשפר את הבלוג שלכם באופן שיוביל למודעות רבה יותר למותג ולעליה במכירות.

 

לסיכום, תפעול בלוג יכול להיות אסטרטגיה נהדרת לבניית המותג שלכם ולאפשר לכם להגיע לקהלים חדשים, כמו גם לקדם ולשווק את המוצרים שלכם בפני לקוחות קיימים.

 

 

 

המאמר תורגם מאנגלית ונכתב במקור על ידי אלי לב, מנהל השיווק של אתר מכירות תכשיטי יהלומים הבינלאומי CaratsDirect2U.com. הקולקציה של החברה מכילה טבעות סוליטר, צמידי טניס, יהלומים מטופלי צבע וניקיון ואבנים פנסיי קולר טבעי. החברה מפעילה בלוג פופלרי בנושא תכשיטים ויהלומים אשר עוסק בטרדנים העדכניים והאופנתיים בענף התכשיטים והיהלומים וכולל מידע חיוני שעוזר ללקוחת לבצע קניה חכמה ברשת.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן