google art 2115403

קונג-פו פנדה: עדכון פנדה 4.2 של גוגל

בשנת 2011, ענקית החיפוש גוגל הצליחה לזעזע את עולם האינטרנט כאשר היא הציגה את “פנדה”, אלגוריתם החיפוש החדש שלה. האלגוריתם, שנכנס לפעולה אחרי תקופה ארוכה של מחקר, נועד להעלות את האיכות של תוצאות החיפוש בגוגל, והפך את עבודתם של המקדמים במנוע החיפוש הפופולארי בכל העולם למאתגרת הרבה יותר. התרגילים הישנים של פיזור מילות-מפתח ללא קשר לטקסט הפסיקו לעבוד: פנדה הוא אלגוריתם שמזהה תוכן איכותי ונותן לו עדיפות בתוצאות החיפוש. כך, עם כניסתו של האלגוריתם החדש לפעולה, חוו אתרים רבים נפילות כואבות בדירוגי החיפוש שלהם.

 

מאז עברו ארבע שנים, ונראה כי המקדמים למדו לחיות עם פנדה וללמוד כיצד לקדם את התוכן במנוע החיפוש. אבל עכשיו כדאי להתכונן לשינוי נוסף – והשינוי הזה עומד להתרחש לאורך תקופה ארוכה. באמצע יולי, גוגל החלה בעדכון של האלגוריתם, שזכה לשם “פנדה 4.2?. מדובר בעדכון מסיבי, שעתיד להשפיע באופן מקיף על תוצאות החיפוש. אבל מבחינות רבות, “פנדה 4.2? מזכיר פנדה אחרת – גיבור הסרט המצויר “קונג-פו פנדה”, פחות בגלל המכות והבעיטות, יותר בגלל כובד-המשקל והאיטיות. העדכון החדש של האלגוריתם אינו מתבצע בבת-אחת עבור כל האתרים באינדקס של גוגל אלא בהדרגה, וצפוי ככל הנראה להמשך לתוך שנת 2016.

 

מהי המשמעות של העדכון האיטי הזה? אתרים שיושפעו מהעדכון יכולים לספוג עליות וירידות בדירוג שלהם בגוגל, אך מכיוון שהעדכון מיושם באופן הדרגתי, השינויים בדירוג ימשכו לאורך חודשים ולא בו-זמנית; למקדמי אתרים מומלץ לפקוח עין על מיקום האתרים שלהם בגוגל בחצי השנה הקרובה לפחות.

 

ומה צריכים לעשות בנוגע לאתרים שספגו הורדה בדירוג של גוגל בעקבות העדכון? לדברי גוגל, המפתח לקידום אתרים בעקבות העדכון נשאר זהה: תוכן איכותי יזכה להעדפה ותוכן שאינו איכותי – ידורג נמוך.

 

תוכן מהסוג הזה בדיוק, וקידום של האתר שלכם בגוגל באופן כללי, הם ההתמחות שלנו בחברת A-2-Z שיווק בינלאומי באינטרנט. אם אתם רוצים קידום שנמצא כל הזמן עם היד על הדופק – בואו אלינו!

 

מאת: A-2-Z

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן