diamonds art 744182

כיצד מתמודדים מותגי תכשיטים עם השינויים בגוגל?

הארגון מדש של תוצאות החיפוש בגוגל הגביר את התחרות מבחינתם של מותגי שעוניםותכשיטים, הן בזירת ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), והן בזירת ה-SEM (שיווק במנועי חיפוש). מותגי תכשיטים המתמחים בטבעות אירוסין מתמודדים כעת עם תחרות רבה יותר בכל הנוגע לשיווק במנועי החיפוש. מילות חיפוש רלוונטיות כמו "יהלום" או "טבעת אירוסין" יקרות בהרבה ממילות חיפוש חשובות אחרות בקטגוריה, כמו למשל "זהב", למרות שהן מייצרות בערך את אותו טראפיק.

 

עם זאת, מותגים המתעדפים מונחים שקשורים לאירוסין מתקשים לייצר החזר השקעה, כך עולה מדו"ח התובנות של L2 בנושא חיפושי שעונים ותכשיטים. לדוגמא,פוראבר-מארק (Forevermark) היא זו שמשקיעה הכי הרבה בטראפיק בנושא אירוסין, אך המותג משיג אורגנית רק 5% מהטראפיק שהוא משלם עליו בנושא אירוסין.

 

 

 

תובנות ביחס לחיפושי שעונים ותכשיטים: טראפיק בתשלום לעומת טראפיק אורגני

צילום:L2

 

 

 

הארי ווינסטון (Harry Winston) היא יוצאת הדופן, ומצליחה לייצר אורגנית פי 14 טראפיק שקשור לאירוסין, לעומת החיפוש בתשלום. במקרים אחרים, המחקר מראה כי מותגי תכשיטים יכולים לייצר החזר משמעותי יותר לטווח ארוך מהשקעה באופטימיזציה של הנראות האורגנית, במקום לשלם עוד ועוד, בהדרגה, תמורת המונחים היקרים הללו.

 

 

מהמחקר עולה כי עבור רוב מותגי התכשיטים והשעונים, יותר מ-90% מתוצאות החיפוש מגיעים מחיפוש אורגני של מונחים ממותגים. עם זאת, דו"ח התובנות של L2 בנושא חיפוש שעונים ותכשיטים, מצביע על כמה אסטרטגיות שונות בנושא SEO ו-SEM.

 

1. SEM מוכוון-מותג (משבצת שמאלית תחתונה בתרשים משמאל): מותגים אלו נאבקים להגדיל את הנראות שלהם באמצעות תשלום עבור מונחים הקשורים למותג. הם עושים זאת כדי להגן על המותג, לאור התחרות בקטגוריה. מדובר בעיקר במותגי שעונים, שמתחרים עם מוכרים מהשוק האפור על צרכנים המצויים בשלבים המאוחרים של משפך הרכישה.

 

2. SEM מוכוון-קטגוריה (משבצת שמאלית עליונה): מותגים אלו מתמקדים במילות מפתח בקטגוריה, והגדילו את ההוצאות על מונחים בתשלום, שאינם קשורים למותג, אך נאבקים לשמור על נתח השוק שלהם. בניגוד לקטגוריה הקודמת, מדובר בשילוב של מותגי תכשיטים, המשלמים הרבה כדי לשמור על נראות שאינה קשורה למותג, מול צרכנים בשלבים המוקדמים של משפך הרכישה.

 

3. SEO מוכוון אופטימיזציה-לקטגוריה (משבצת ימנית עליונה): מותגים אלו יכולים להניע טראפיק באמצעות מספר מילות מפתח שאינן קשורות למותג. כתוצאה מהצלחתן להביא טראפיק בקטגוריה, המותגים במשבצת זו משקיעים יחסית פחות ב-SEM. רק ששה מותגים שייכים במשבצת הזו; דוגמא אחת היא מובילת המדד טיפאני ושות' (Tiffany & Co), אשר מייצרת אורגנית 95% מהטראפיק שלה.

 

4. SEO מוכוון אופטימיזציה-למותג (משבצת ימנית תחתונה): מותגים אלו מסתמכים על שמות המותג שלהם כדי להגביר את הטראפיק, ומשקיעים פחות ב-SEM.

 

 

 

המאמר באדיבות L2
מאת: L2

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן