searching internet art 44

כיצד ליצור כתובת ראווה מותאמת אישית

הביטוי Vanity URL (כתובת ראווה, בתרגום חופשי) מסמל שם מתחם קצר, שנוצר על מנת למתג אתר, מוצר, אדם וכדומה, ולשמש כתחליף לשם מתחם ארוך יותר. כתובות כאלה מאפשרות למשתמשים לקצר בקלות כתובות מתחם ארוכות ולקבל כתובת קצרה ונוחה לשיתוף.

 

אתרים כמו Bit.ly או Goo.gl הם שניים משירותי קיצור הכתובות הפופולריים ביותר. אולם הם לא מאפשרים לייצר כתובת ראווה מותאמת אישית – רק כזו המבוססת על שמם שלהם. כתובות ראווה מותאמות אישית משלבות את שם החברה/המותג/המוצר או שמכם ספציפית.

 

בשביל מה צריך את זה?
זה נראה טוב יותר – כתובות ראווה הופכות את שם המתחם זכיר יותר: יש מקרים בהם לא ניתן להוסיף קישור לחיץ לתוכן, כמו בסרטוני יוטיוב או במצגות.

השתמשו בכתובות ראווה בטוויטר: כיוון שהכתובות בטוויטר צריכות להיות מקוצרות בהתאם למגבלת 140 התווים, אולי תעדיפו למתג את עצמכם ולא את bitly.com או כל שירות קיצור כתובות אחר.

השתמשו בכתובות ראווה כדי לעקוב אחרי הקלקות ותעבורה.

 

 

כיצד תיצרו כתובת ראווה מקוצרת משלכם?

1. מצאו כתובת ראווה קצרה ורכשו אותה. היעזרו בשירות Domai.nr כדי לעשות זאת.

 

2. הגדירו אותה ב-Bit.ly: היכנסו ל-Settings>Advanced, בחרו ב-Business תחת Custom Short Domain והקלידו את שם המתחם הקצר שלכם.

 

3. צרו רישום DNS עבור שם המתחם הקצר שלכם. זה מה שיאפשר לדפדפן לחבר בין שם המתחם לבין האתר.

 

4. עקבו אחרי הקליקים: ב-Bit.ly: היכנסו ל-Settings>Advanced והקלידו את שם המתחם שברצונכם לעקוב אחריו (שם המתחם הארוך של האתר שלכם). ברגע שתאשרו את שם המתחם שאחריו השירות עוקב, כל התעבורה – לרבות לחיצות על קישורים שנוצרו על ידי משתמשי Bit.ly אחרים, יופיעו בלוח הבקרה שלכם.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן