dreamstime 6571979 3842849 1

אתר וורדפרס: מאוחסן עצמאית או מתארח ב-WORDPRESS.COM?

וורדפרס (WordPress) היא פלטפורמת ניהול תוכן שעליה מתבססים מיליוני אתרים. אם אתם חדשים בעסק, אחת השאלות הראשונות שיש לענות עליהן היא האם כדאי לכם ללכת על אתר שמאוחסן באופן עצמאי או לבנות אתר שיאוחסן ב-WordPress.com.

 

ב-WordPress.com תוכלו לארח את האתר שלכם ללא תשלום, אבל הפונקציות שתוכלו לשלב בו תהיינה מוגבלות. האתר תמיד יישאר חינמי, אבל אפשר לשדרג לגירסה בתשלום וכך לקבל אפשרויות נוספות. כל מה שצריך לעשות זה להירשם לאתר, לבחור שם לבלוג שלכם ותבנית עיצובית. לא תצטרכו לדאוג להתקנה של התוכנה, כי הכל מנוהל עבורכם מיידית.

 

WordPress.org לעומת זאת, היא האתר שממנו אפשר להוריד את מערכת ניהול התוכן (CMS) בעלת אותו השם – וורדפרס. כדי להשתמש בה ולהתקינה יהיה עליכם למצוא שירות אחסון אתרים, שבו תוכלו לאחסן את האתר ואשר יקושר לשם המתחם שרכשתם. תהיה לכם שליטה מלאה על המערכת ועל האתר כולו והמגבלה היחידה שעשויה להיות היא שטח אחסון – בהתאם לתוכנית שעבורה שילמתם.

 

תחזוקה ופיתוח

במקרה ובחרתם באפשרות השניה, תהיו אחראים לשדרוג קבוע של האתר שלכם. ב-WordPress.com אינכם צריכים לדאוג לתחזוקה, כי הכל מבוצע עבורכם.

 

אחסון אתר וורדפרס עצמאי אינו חף מקשיים, והאחריות שלכם כוללת:
התקנה והגדרה של האתר.
התקנה והגדרה של פונקציות שונות בשירות האחסון.
עדכון קבוע של התבנית העיצובית והתוספים.
עדכון גירסת הוורדפרס כאשר יוצאים עדכונים.
טיפול באבטחת האתר והגנה עליו מפני האקרים וספאם.
גיבוי האתר באופן קבוע.
פתרון בעיות טכניות שצצות מדי פעם.

 

השוואת מחירים

ההבדלים בין שתי האפשרויות באים לידי ביטוי רק במידה ותרצו שטח אחסון מוגדל, שם מתחם ואתר נקי מפרסומות – כל אלה זמינים גם ב-WordPress.com, אבל יעלו לכם לא מעט כסף: 18 דולר לשם מתחם לעומת 10 דולר בשירות עצמאי, 30 דולר להסרת הפרסומות מהגירסה החינמית והחל מ-20 דולר לשנה לשטח אחסון של יותר מ-3 גיגהבייט.

 

אפשרויות ומגבלות

סוג האתר שתרצו לבנות ישפיע בצורה חד משמעית על בחירת אפשרות האחסון הדרושה. בהתחשב ביעדים שלכם, אתם עשויים להזדקק לאפשרויות מגוונות – מעיצוב מותאם אישית, דרך הגדרות מיוחדות בשרת וכלה בהתקנת תוספים

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן