יורם דבש סרגיי איוונוב

מנכ"ל אלרוסה בביקור בבורסת היהלומים הישראלית

מנכ"ל אלרוסה, סרגיי איוונוב (Sergey Ivanov), ביקר אתמול (רביעי) לראשונה בבורסת היהלומים הישראלית. איוונוב נפגש במהלך ביקורו עם נשיא בורסת היהלומים יורם דבש בלשכתו, וערך סיור בבורסת היהלומים. איוונוב מונה לתפקיד במרץ 2017.

 

נשיא הבורסה יורם דבש סקר בפני איוונוב את פעילות הענף בישראל ואת חוזקותיו, ובהן מיומנות השיווק וייצור האבנים הגדולות, ההון האנושי האיכותי, וכמובן הניסיון והידע רב-השנים בתחום. "אין לנו מכרות יהלומים או שוק גדול ליהלומים בישראל, אבל יש לנו היסטוריה, ידע והון. מה שאין לנו מספיק זה יהלומי גלם", אמר נשיא הבורסה.

 

השיחה בין השניים עסקה גם בקשיי הענף ברמה הגלובלית, בחשיבות הטמונה בהעצמת החוזקות של הבורסה הישראלית נוכח התחרות עם הודו וסין, וביתרונות של הענף בישראל, בכל הקשור בהסדרת הרגולציה והגברת השקיפות מול רשות המסים.

 

מנכ"ל אלרוסה, סרגיי איוונוב, הביע את מחויבותו לבורסת היהלומים הישראלית, ואמר כי ישראל היא בת ברית חשובה של אלרוסה. עוד דיבר על השפעת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, על היבטים אתיים בכריית יהלומים, ועל חשיבות הגברת השקיפות בתחום. "יותר מ-100 חברות ישראליות מתחרות במכרזי הגלם השונים שאלרוסה עורכת במשך כל השנה. באשר להרחבת אספקת הגלם לישראל, אנו מוכנים לדון באפשרויות חדשות", אמר איוונוב.

 

במסגרת הביקור, נערך סיור במספר מוקדים בבורסה, הממחישים את היוזמות יוצאות הדופן של בורסת היהלומים, ובהן מרכז המכרזים והמכירות הפומביות, החממה הטכנולוגית, וחברת השיווק שעובדת מול עליבאבא. לסיור הצטרפו  חברי הנהלת הבורסה, חזי בלום, עזרא בוארון, צבי זמיר, ניסים זוארץ, מאיר דלומי ונשיא התאחדות תעשייני היהלומים בישראל, קובי קורן.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן