חנות תכשיטים של צ'אי טאי פוק הונג קונג

צ'אי טאי פוק

צ'אי טאי פוק היא קבוצת חברות סינית, העוסקת בייצור; עיצוב, שיווק ומכירה של תכשיטים. בבעלות החברה רשת של כ-2,400 חנויות תכשיטים, ביותר מ-500 ערים ברחבי העולם. בנוסף, היא מנהלת חנות אינטרנטית.

 

החברה מייצרת ומוכרת תכשיטים מכל הסוגים: תכשיטי זהב, תכשיטי זהב משובצים ביהלומים, תכשיטי פנינים וג'ייד, תכשיטים משובצים במגוון אבני חן, ועוד. כמו כן, צ'או טאי פוק מייצרת פסלוני זהב תחת רישיון של החברות דיסני ומארוול, את קולקציית תכשיטי "באו באו" בליווי דמותו של דב פנדה, שעונים של עשרות מותגים מכל העולם, ועוד.

 

אלף חנויות בארבע שנים

 

צ'אי טאי פוק נוסדה בשנת 1929 בעיר גואנגז'ו (Guangzhou) בסין. בשנת 1938 פתחה חנות תכשיטים ראשונה במקאו, ושנה לאחר מכן חנות נוספת בהונג קונג.

 

בשנת 2002, חגגה החברה את פתיחת החנות ה-100 בסין, ומאז המשיכה לפתוח חנויות בקצב מדהים. ב-2010 כבר ציינה החברה 1,000 חנויות תכשיטים ברחבי סין, וארבע שנים בלבד לאחר מכן, ב-2014, פתחה את החנות ה-2,000 בסין לבדה.

 

ב-2016, החברה פתחה חנות ראשונה גם בארה"ב. בנוסף, היא מנהלת חנויות גם בסינגפור, במלזיה, בהונג קונג, באוסטרליה, בטייוואן ועוד.

 

במקביל לחנויות הפיזיות, צ'או טאי פוק מנהלת גם חנות אינטרנטית, המוכרת את תכשיטי החברה מאז 2011.

 

לקוחה מיוחדת של גלם

 

במטרה להבטיח לעצמה אספקה שוטפת של יהלומי גלם, צ'או טאי פוק פעלה להשגת מעמד מיוחד בקרב יצרניות הגלם. ב-1993 קיבלה מעמד של בעלת סייט של דה בירס (De Beers), בצעד שהבטיח לה אספקת גלם קבועה.

 

בנוסף לסייט של דה בירס, צ'או טאי פוק נהנית החל מ-2009 ממעמד של לקוח מועדף גם בחברת ריו טינטו (Rio Tinto). בנובמבר 2012, חתמה החברה על מעמד של לקוח מיוחד גם מול חברת אלרוסה (Alrosa), וזוכה ממנה לאספקת גלם קבועה.

 

השרשרת היקרה בעולם

 

אחד הצעדים שבזכותם התפרסמה החברה, הייתה רכישתו ב-2010 של יהלום הגלם הענק "מורשת קולינן" (Cullinan Heritage), תמורת סכום עתק של 35.3 מיליון דולר. היהלום, שמשקלו 507 קרט והתגלה במכרה קולינן של חברת פטרה (Petra) בדרום אפריקה, נחשב ליהלום הגלם ה-19 בגודלו שהתגלה אי פעם.

 

מורשת קולינן
צילום: Lucapa Diamond Company

 

חמש שנים לאחר מכן, הציגה החברה את התכשיט A Heritage in Bloom, של המעצב הסיני וואלס צ'אן (Wallace Chan). מדובר בשרשרת יהלומים היקרה בעולם, המשובצת ב-11,551 יהלומים במשקל כולל של 383.40 קרט, מהם 24 יהלומים בצבע D האיכותי, שלוטשו מיהלום "מורשת קולינן" עצמו.

 

גם מבחינת עיצוב, זוהי שרשרת ייחודית, המעוצבת בסגנון סיני, כולל מוטיבים סמליים כגון פרפרים ואבן החן ג'ייד. כמו כן, מדובר בשרשרת מודולארית, שניתן לענוד ב-27 (!) דרכים שונות. לדברי החברה, בהכנסת התכשיט הושקעו לא פחות מ-47 אלף שעות עבודה.

 

בדרך לשיאים חדשים

 

צ'או טאי פוק החלה להיסחר בבורסה של הונג קונג בדצמבר 2011, וכששה חודשים לאחר מכן מניית החברה זינקה למדד 100 החברות המובילות של הנג סנג (Hang Seng).

 

בשנים האחרונות, חתמה החברה בין היתר על חוזי הפצה עם חברת התכשיטים ארון שום (Aaron Shum), רכשה את המותג האמריקאי האיכותי Hearts on Fire , ופיתחה מותג תכשיטים חדש, הקרוי צ'אי טאי פוק T Mark.

 

אילו שיאים נוספים תשבור צ'אי טאי פוק? רק ימים יגידו.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן