תכשיט של מיקימוטו

מיקימוטו הביא את בשורת הפנינים לעולם

קוקיצ'י מיקימוטו (Kokichi Mikimoto) אולי לא היה הראשון שייצר פנינים מתורבתות – ההישג הזה שמור לביולוג הבריטי וויליאם סביל-קנט (William Saville-Kent), אבל יש לו תפקיד חשוב ומשמעותי בהיסטוריה שלהן. מיד לאחר שנישיקאוואה טוקיצ'י (Tokichi Nishikawa) ייבא, לפני כ-100 שנה, את הפנינים המתורבתות ליפן, אביה של אשתו – אותו מיקימוטו – החל ליישם את הטכנולוגיה. בשנים שלאחר מכן הניחה החברה שנקראה על שמו את היסודות לייצור פנינים באופן מסחרי, וזכתה לפרסים רבים ביפן.

 

ב-1897, במסגרת מאמציו ליצור תהליך תעשייתי שיתחקה אחר היווצרות הפנינה באופן טבעי, גילה מיקימוטו כיצד לייצר חצאי פנינים, ורק ב-1920 החל ייצור מסחרי של פנינים כדוריות. ב-1935 ייצא מיקימוטו פנינים לאירופה ולארה"ב, ואז ביצע מהלך שיווקי: הוא שרף בפומבי מצבור פנינים באיכות נמוכה, כדי שהצרכנים ייחסו למוצריו את הסטנדרטים הגבוהים ביותר. בשנים שלאחר מכן הקים מיקימוטו חברת תרופות וקוסמטיקה, שמוצריה מבוססים על הסידן המצוי בפנינה.

 

כיום מיקימוטו מדורגת כאחד ממותגי היוקרה המובילים בעולם, ונחשבת לעמוד תווך בכלכלה היפנית. במחוז מי (Mie) במדינה יש אפילו אי על שמו של האיש ומורשתו.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן