debeers 98

ערוץ היהלומים DIAMOND PIPELINE

המונח ערוץ היהלומים הוא כינוי למסלול שעושים היהלומים משלב הכרייה (Upstream), דרך שלבי הייצור והמסחר (Midstream), עד לשלב השיווק הקמעונאי של התכשיט המוגמר (Downstream).
התוויית המדיניות החדשה של חברת דה בירס לקראת שנת 2000, עודדה מעורבות בתהליך ייצור היהלום משלב יהלומי הגלם – מעלה הערוץ, דרך שלב הייצור – אמצע הערוץ, עד לשלב התכשיט המוגמר -מורד הערוץ).

 

הפעילות במורד הערוץ הציבה בפני לקוחות דה בירס אתגר: לקיחת אחריות לא רק על היכולת לעבד את יהלומי הגלם ליהלומים מלוטשים, אלא גם לבנות תכנית שיווק ברורה ליהלומים המלוטשים ולגלות מעורבות בשלב הבא, שלב ייצור התכשיטים המשובצים ביהלומים, בין אם באמצעות ייצור עצמי ובין אם באמצעות יצירת שיתופי פעולה עם יצרני תכשיטים.

 

שלב נוסף בפעילות במורד הערוץ, הוא יצירת תכנית שיווק לתכשיטים, לחנויות התכשיטים הקמעונאיות ולרשתות השיווק. מעורבות זו נועדה להציג יכולות בהתאמת הייצור לצרכים של השווקים וזרימה חלקה במורד הערוץ, אל שיווק המוצר הסופי – תכשיטי יהלומים. כמו כן נועדה לתרום להעלאת ערך היהלום בעיני הצרכן. במקביל לפעילות במורד הערוץ התפתחה פעילות במעלה הערוץ, לכיוון הפקת הגלם. בשנים האחרונות יצרו יהלומנים, ובהם גם יהלומנים ישראלים, שיתופי פעולה בנושא הפקת הגלם. ההתחברות אל השלב הראשוני של המוצר – שלב ההפקה, ואל השלב האחרון של המוצר – שלב התכשיט, מיועדת לשיפור הרווחיות של יצרן היהלומים, הזוכה בנתח קטן ביותר בסך כל הרווח הגלום במסלול שעושה היהלום משלב הכרייה עד שלב השיבוץ בתכשיט והמכירה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן