orapa 51

מכרה היהלומים אורפה

מכרה היהלומים אורפה (Orapa) בבוצואנה, הנמצא 240 קילומטר מערבית לפרנסיסטאון, הינו מכרה היהלומים הגדול בעולם, ומורכב משני קימברליטים על שטח פנים של 1.18 קילומטר רבוע.

 

מקור השם
אורפה (פירוש השם "מקום מנוחת האריות"), הוא הוותיק בין ארבע מכרות היהלומים של חברת דבצואנה, החברה הממשלתית של בוצוואנה הפועלת בשיתוף חברת דה בירס (Debswana).

 

גילוי המכרה
גיאולוגים של דה בירס (De Beers), ובראשם ד"ר גאווין למונט (Gavin Lamont) המנוח, גילו לראשונה את הקימברליטים של אורפה בשנת 1967, כחלק ממשימת איתור שטחי יהלומים. בשנת 1968, נוסדה דבצואנה – כיוזמה משותפת בין דה בירס ובין ממשלת בוצואנה. מכרה אורפה החל לפעול בשנת 1971.

 

פעילות המכרה
המכרה הפתוח פועל שבעה ימים בשבוע, ומפיק 20 מיליון טון עופרה בשנה. בצמוד למכרה קיים מתקן העיבוד של אורפה המטפל בעופרה המגיעה גם ממכרות היהלומים דמטשה (Damtshaa) ולתלקאנה (Letlhakane) בבעלות דבצואנה.

 

בשנת 1999, עבר המכרה הרחבה המאפשרת להכפיל את קיבולת הייצור. בהתאם לאתר חברת דה בירס, בשנת 2010, מכרה אורפה הפיק 9.528 מיליון קרט יהלומי גלם.

סביב מכרה אורפה הוקמו מגורי עובדים והמקום כולל בית חולים עם 100 מיטות, ומציע גן טרום חובה ובית ספר יסודי עבור ילדי עובדי המכרה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן