diamond mines of arkansas s 1832026

יהלומים מפורסמים – יהלום סטרון-ווגנר

יהלום סטרון-ווגנר (Strawn-Wagner) נחשב ליהלום המושלם היחיד בעולם. הוא זכה לפרסום לא רק בשל שלמותו, אלא גם בשל העובדה שמקורו אינו במכרה. היהלום התגלה בשנת 1990 בפארק הלאומי "מכתש היהלומים" בארקנסו – אתר היהלומים היחיד בעולם שנמצא בבעלות ציבורית – על ידי שירלי סטרון (Shirley Strawn), והוא קרוי על שם האישה שמצאה אותו ועל שם סבא של סבא שלה, לי ווגנר (Lee Wagner).
סטרון זכתה להחזיק ביהלום, בהתאם למדיניות הפארק. במקור שקל היהלום 3.03 קרט – והוא נותר במשקל זה למשך מספר שנים. ואולם, בשנת 1997, הגמולוג המקצועי הראשון של ארקנסו ייעץ לסטרון לשלוח את האבן לליטוש.

 

סטרון שלחה את היהלום שלה לניו יורק, לטיפולו של מלטש היהלומים לזר קפלן (Lazare Kaplan) מחברת לזר קפלן אינטרנשיונל (Lazare Kaplan International), שהוכשר במלאכת הליטוש בבלגיה. קפלן ליטש את היהלום לפחות ממחצית ממשקלו המקורי, והפך אותו ליהלום בליטוש בריליאנט עגול, במשקל 1.09 קרט, בעל סיווג צבע D ודרגת ניקיון של Internally Flawless. פיטר ינצר (Peter Yantzer), מנהל המעבדות במכון AGS, כינה את היהלום "אחד למיליארד" והאבן זכתה לדירוג הגבוה ביותר שניתן אי פעם על ידי ה-AGS: 0/0/0. יהלום סטרון-ווגנר נותר עד היום היהלום המושלם ביותר שדורג על ידי מכון AGS.

 

לבסוף מדינת ארקנסו רכשה את יהלום סטרון-ווגנר מבעליו ושיבצה אותו בתוך פריחת עץ תפוח עשויה זהב 24 קראט ופלטינה – אחד מסמליה של מדינת ארקנסו. כיום מוצג היהלום בגלריה של פארק מכתש היהלומים.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן