יהלום סנטרי דה בירס

עשרה דברים שלא ידעתם על ליטוש לב

צורת הלב היא סמל אוניברסלי לאהבה, תשוקות ורגשות. מסיבה זו, ליהלומים בליטוש לב שמור מקום מיוחד בתחום היהלומים, שנועדו מטבעם לציין אהבה נצחית. לפניכם כמה עובדות, מוכרות יותר ופחות, על הליטוש שנחשב לאחד המיוחדים והמסובכים ביותר להכנה.

 

 

1. יהלומים בליטוש לב פופולאריים במיוחד לשיבוץ בטבעות אירוסין ונישואין.

 

 

2. יהלומים בליטוש לב ישובצו בטבעות אירוסין בשיבוץ ציפורניים, בדומה לטבעת הסוליטר המפורסמת. שיבוץ זה מדגיש ומבליט את צורתו הייחודית של ליטוש הלב.

 

 

3. בארה"ב נפוצות במיוחד טבעות נישואין המשובצות ביהלומי לב. טבעות אלו משובצות בשורה של לבבות בגודל אחיד, לכל היקף הטבעת או רק בחלקה הגלוי לעין, על גב כף היד.

 

 

 

טבעת לב מעוצבת
צילום:Liberta

 

4. מקורו של ליטוש הלב אמנם לא ידוע, אך הוא הופיע בתכשיטים כבר במחצית השנייה של המאה ה-17.

 

 

5. ליטוש לב דורש מיומנות מיוחדת של הלוטש, במיוחד בליטוש החריץ בלב. כל יהלום לב לוטש בעבודת יד על ידי לוטש המומחה בליטוש זה.

 

 

6. החריץ בלב, בין שתי הכתפיים, מתבצע על ידי מכונה מיוחדת הנקראת חרצנית, ונועדה למשימה זו בלבד. לחרצנית יש דסקית שעליה מרוחה אבקת יהלומים, ועקרון הפעולה שלה דומה לעקרון מכונת הניסור.

 

 

תליון לב משובץ יהלומים
צילום: YesIDo

 

7. כל יהלום המלוטש לצורת לב הינו ייחודי ושונה מאחרים, לכן קשה מאוד למצוא זוג יהלומי לב זהים.

 

 

8. יהלום הלב הגדול בעולם הוא יהלום ה-centenary, שמשקלו 273.85 קרט. היהלום בליטוש מותאם היה שייך בעבר לדה בירס, מעולם לא הוצע במכירה פומבית, וזהות בעליו הנוכחיים לא ידועה. הוא הוצג בפני הציבור, ובוטח בסכום של 100 מיליון דולר.

 

 

זוג יהלומים בליטוש לב במשקל 1 קרט בהתאמה מושלמת
צילום:Diamond Boutique

 

9. יהלום לב הוורוד היקר ביותר שהופק אי פעם במכרה ארגייל שבאוסטרליה, שוקל 2.61 קרט בלבד. שמו The Argyle Amour Diamond. למרות משקלו הנמוך יחסית, הוא נחשב לאחד מיהלומי הלב היקרים והנדירים בעולם בשל צבעו.

 

 

10. בסרט עטור הפרסים "טיטניק", מופיעה שרשרת עם תליון המשובץ ביהלום לב כחול, ששמה "לב האוקיאנוס". התכשיט והיהלום המשובץ בו הם המצאה של הסרט, ואינם קיימים במציאות.

 

מאת: איריס הורטמן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן