APO 7953a Copy

יהלומים – ליטוש אגס

ליטוש אגס – הידוע גם בכינוי "ליטוש דמעה" – הוא ליטוש בריליאנט עגול משופר, שאחד מקצותיו מאורך ומחודד.
וריאציות שונות של יהלומים בליטוש אגס קיימות מזה מאות שנים. ליטוש בריולט (Briolette), ליטוש אגס בעל פיאות משולשות, היה בשימוש נרחב עבור סוגים שונים של אבנים יקרות, בעוד שליטוש פנדלוק (Pendeloque) גרסה נוספת של ליטוש האגס, שימש בעיקר עבור יהלומים.

 

ליטוש אגס טיפוסי מכיל 58 פיאות והינו בעל יחס אורך-רוחב מומלץ של 1.5:1, אף על פי שכל יחס בטווח שבין 1.45:1 ו-1.75:1 נחשב למקובל.
יהלומים בליטוש אגס, בדומה לליטושים מאורכים אחרים, מחמיאים ליד ומשווים לאצבעותיה של העונדת אותם מראה ארוך ומעודן יותר. בשיבוץ סוליטייר, מומלץ לשבץ יהלומים בליטוש אגס בתוך תושבת בעלת 5 שיניים: שתי שיניים מסביב לקצה המעוגל של האבן, שתי שיניים מצדי האבן ושן בצורת V בקצה המחודד של האבן. יהלומים בליטוש אגס פופולריים במיוחד בקרב תליונים ועגילים.

 

יהלומים מפורסמים בליטוש אגס כוללים את יהלום הכריזנטמה הגדול (the Great Chrysanthemum Diamond) – יהלום צבעוני במשקל 104.15 קרט בעל סיווג צבע כתום-חום; יהלום טיילור-ברטון, שלוטש על ידי התכשיטן הארי ווינסטון (Harry Winston) לגודל של 69.42 קרט ונרכש על ידי ריצ'רד ברטון (Richard Burton) עבור אישתו אליזבת' טיילור (Elizabeth Taylor) בשנת 1969; ויהלום אמסטרדם – יהלום שחור במשקל 33.74 קרט. יהלום אמסטרדם הינו בעל 145 פיאות , יותר מכפול מספר הפיאות המצוי בד"כ ביהלומים בליטוש אגס. בשנת 2001 הוא קבע שיא למחיר הגבוה ביותר ששולם תמורת יהלום שחור במכירה פומבית.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן