ענף היהלומים הישראלי מורכב מספר גופים: בורסת היהלומים הישראלית, התאחדות תעשייני היהלומים, מכון היהלומים הישראלי. כל אחד מן הגופים אחראי על תחום אחר בפעילות ענף היהלומים, אך הם פועלים יחדיו על מנת להבטיח שמירה על מעמדה של ישראל כאחד ממרכזי הייצור והסחר ביהלומים המובילים בעולם.

בורסת היהלומים הישראלית שברמת גן היא בורסת היהלומים הגדולה בעולם, המתפרשת על פני כ-80,000 מ"ר, בארבעה בניינים המחוברים ביניהם ומאפשרים מעבר בין המשרדים והאולמות. בבורסת היהלומים אולם מסחר המשמש למסחר הן ביהלומים מלוטשים והן ביהלומי גלם. אולם המסחר נחשב לגדול ביותר בכל בורסות היהלומים בעולם.

התאחדות תעשייני היהלומים בישראל פועלת לאיגוד וייצוג יצרני היהלומים בישראל. ההתאחדות מייצגת את תעשיית היהלומים הישראלית ואת היצרנים הפועלים בה בכל הפורומים בארץ ובעולם בהם נדונות החלטות שיש להן השלכות על התנהלותם העסקית של החברים. הפעולות המרכזיות של ההתאחדות נעשות הן ביחסי הפנים והן ביחסי החוץ.

מכון היהלומים הישראלי הוא גוף כלל-ענפי, המיועד לקדם את ענף היהלומים הישראלי כולו ולסייע לציבור היהלומנים להוציא אל הפועל משימות שבדרך כלל אין בכוחה של חברת יהלומים אחת לשאת בהן. המטרה העומדת לנגד המכון היא העצמת כוחו של מרכז היהלומים הישראלי וחיזוק מיצובו בשורה הראשונה של מרכזי היהלומים בעולם.

יחד פועלים כל הגופים לקידום ענף היהלומים הישראלי ומיצובו כגוף מרכזי בענף היהלומים העולמי.

דילוג לתוכן