דלג לתוכן המרכזי
simplified man
the israel diamond industry logo

מה מחפשים צרכני היוקרה בסין והונג קונג?

42% מהצרכנים מעוניינים להוציא יותר על מוצרי יוקרה בכל הקטגוריות, כך עולה מתחזית היוקרה בסין, המנתחת את המגמות המרכזיות בסין והונג קונג.
צמידי זהב חנות תכשיטים הונג קונג
צילום: איריס הורטמן

אמון צרכן היוקרה בסין רושם עלייה נוספת, ו-42% מהצרכנים מעוניינים להוציא יותר על מוצרי יוקרה בכל הקטגוריות, כך עולה מתחזית היוקרה בסין, המנתחת את המגמות המרכזיות בסין והונג קונג, המתפרסמת זו השנה השביעית על ידי ענקית יחסי הציבור רודר פין (Ruder Finn), וקבוצת מחקרי הצרכנות CSG. בהונג קונג, לעומת זאת, הגישה שמרנית יותר, ורק 25% מהנשאלים ציינו זאת.

התחזקות העושר האישי הרחיבה את אופק ההוצאות של הצרכנים, והוצאות על נסיעות נותרו קטגוריית היוקרה המובילה, מסין והונג קונג כאחד. כ-53% מהצרכנים בסין מתכננים להוציא יותר על נסיעות יוקרה השנה, לעומת 50% בשנה שעברה. באופן כללי, ההוצאות של צרכני היוקרה סיניים צפויות להניע את הצמיחה של שווקי יוקרה גם מחוץ לסין.

תחום המסחר האלקטרוני ממשיך להציב הזדמנות גדולה בפני מותגי היוקרה, והנתח של הוצאות היוקרה אונליין עלה ל-26% ו-20% בסין ובהונג קונג, בהתאמה. המוצרים הפופולאריים ביותר אונליין הם אקססוריז ומוצרי יופי, והאתרים הרשמיים של המותגים הם הערוצים הפופולאריים ביותר לביצוע רכישות. הצרכנים גם הביעו אמון רב יותר בקניות אונליין ללא ביקור קודם בחנויות פיסיות. נכון ל-2015, שיווק מפה-לאוזן במדיה החברתית הוא בעל ההשפעה הגדולה ביותר – יותר מסלבריטאים, קהילות יוקרה או מובילי דעה מרכזיים.

עוד עולה מהסקר כי צרכנים מהונג קונג וסין מעריכים אחרת אלמנטים “סיניים”, בבואם לרכוש מוצרים או שירותים. בסין, ציינו 58% מהנשאלים כי “אלמנטים סיניים מוטבעים” הם “חשובים ביותר” או “חשובים מאוד”, ואילו בהונג קונג, ענו כך 11% בלבד מהנשאלים. רוב של 55% מהצרכנים בסין מעריכים במיוחד “אלמנטים המסמלים מזל טוב”, לעומת 25% בלבד מהצרכנים בהונג קונג, שבה האלמנטים החשובים ביותר הם אלו שמשקפים את המורשת הסינית, שזכו להעדפה מצד 44% מהצרכנים, לעומת 52% בסין.

הנתונים מגלים גם כי רוב צרכני היוקרה מסין והונג קונג יודעים מה יהיה תקציב הקניות שלהם במהלך נסיעות. כ-57% מהצרכנים מסין ו-46% מהצרכנים מהונג קונג גם יודעים מראש אילו מותגים יקנו, אך מגלים פתיחות ביחס לבחירת המוצר הספציפי.

סיימון טאי (Simon Tye), מנכ”ל CSG הונג קונג, ציין כי “הביקוש למוצרי יוקרה בסין נותר חזק, ואילו צרכני היוקרה בהונג קונג מגלים פחות נכונות לבצע רכישות, ומתעניינים בגילוי מותגי וחוויות יוקרה חדשות. מדובר בלקוחות נבונים מאוד, שיודעים ומעריכים מוצרים באיכות טובה”.

בסקר השתתפו כ-1,341 צרכני יוקרה מסין והונג קונג, מהם 1,040 צרכנים מכ-120 ערים ברחבי סין, ו-301 צרכנים מהונג קונג. הכנסתם השנתית הממוצעת עומדת על 833,509 יואן בסין, ו-957,006 דולר הונג קונגי בהונג קונג.

עוד מאמרים שיעניינו אותך

יהלומים קניה / מכירה

קבלו מאיתנו עדכונים חמים

תודה על רישומך