הביקוש לתכשיטים בארה"ב רשם עלייה חדה בחודש יולי, והתחזק ב-6.5% לעומת יולי אשתקד. המכירות של צמידי טניס עלו ב-30%, והמכירות של עגילים תלויים זינקו ב-70%. עם זאת, השינוי שהכי חשוב להבחין בו, הוא העלייה בביקוש הצרכני ליהלומים טבעיים. סך ההכנסות ממכירות יהלומים טבעיים לא משובצים ותכשיטי יהלומים טבעיים מוגמרים עלו ב-8.5%, וזאת בשעה שצרכנים הגדילו ב-5% את ההוצאה הממוצעת על פריט.
מגמת המכירות של סך התכשיטים בארה"ב (השוואה שנתית)
עלייה בהכנסות מתכשיטים מוגמרים
תכשיטי יוקרה רשמו חודש חיובי ביולי. לא נרשם אמנם שינוי במספר הפריטים שנמכרו בהשוואה ליולי אשתקד, אולם ההכנסות עלו ב-6.4%. עלייה זו נובעת רובה ככולה מעלייה של 6.4% במחיר הקמעונאי הממוצע. עד כה השנה, נרשמה בשוק ירידה של 1.4% במספר הפריטים שנמכרו, ועלייה של 1.9% בשווי הכולל של מכירות התכשיטים הקמעונאיות.
העלייה הממוצעת במחיר המכירה מצביעה על השוני במגמות של תכשיטים במחירים שונים. תכשיטים במחיר 1,500-4,999 דולר רשמו עד כה השנה עלייה של 4.2%, ואילו תכשיטים במחיר 5 דולר עד 249 דולר רשמו ירידה של 4.5%.
המעבר למחירים קמעונאיים ממוצעים גבוהים יותר, הוביל לעלייה של 7.5% ברווחי הברוטו של קמעונאים ממכירות תכשיטים מוגמרים בחודש יולי.
יציבות במכירות של תכשיטי יהלומים טבעיים
תכשיטי יהלומים טבעיים רשמו חודש סולידי, שבו מספר היחידות שנמכרו עלה ב-3.2%, ושווי המכירות עלה ב-7.6%. לנתון זה תרמה במידת מה ההשוואה ליולי 2023, שהיה חודש חלש במיוחד.
הצרכנים בארה"ב רכשו יותר תכשיטים כמעט בכל קטגוריה. מכירות צמידים רשמו עלייה שנתית של 15.5%, הביקוש לשרשרות עלה ב-8.8%, ואילו מכירות התליונים התחזקו ב-3.8%. מכירות הטבעות התחזקו בקרוב ל-1%, בזכות התחזקות של תכשיטי אופנה, שרשמו עלייה של 6.9% במכירות ושל 21.4% בהכנסות.
עגילים היו הקטגוריה היחידה שרשמה ירידה, בשיעור מזערי של 0.1%.
נמשכת העלייה במכירות תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה
בחודש יולי, המכירות של תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה היוו 10% מסך מכירות תכשיטי היהלומים.
במהלך החודש, נרשמה עלייה של 59% במספר הפריטים שנמכרו, וכן עלייה שנתית של 52% בסך המכירות. רווחי הברוטו לא רשמו שינוי, וזאת לאחר שירדו ברציפות בכל אחד מששת החודשים הראשונים של השנה.
המשקל הממוצע של יהלומי המעבדה המשובצים בתכשיטים מוגמרים ממשיך לעלות, מ-1.35 קרט ביולי 2023 ל-1.57 קרט ביולי 2024.
הכנסות מתכשיטים משובצים ביהלומי מעבדה
עלייה במכירות של יהלומים לא משובצים
בניגוד לסנטימנט הרווח בקרב סיטונאים ולוטשים בתעשיית היהלומים, נרשם דווקא זינוק במספר היהלומים (טבעיים ומעבדה) שנמכרו בחודש יולי, הן לעומת יוני והן לעומת יולי אשתקד.
העלייה נובעת חלקית ממכירות חלשות במיוחד ביולי 2023, אך זו לא הסיבה היחידה. באופן מסורתי, המכירות ביולי נמוכות, ויורדות לעומת יוני. ואילו השנה, המכירות ביולי התעלו על הביצועים ביוני.
התאוששות במכירות היהלומים הטבעיים?
בהשוואה שנתית, המכירות של יהלומים טבעיים לא משובצים עלו ב-4.2% במספר הפריטים שנמכרו, ובשיעור נאה ביותר של 10% במונחי שווי. זה מספק הקלה מסוימת לתעשיית היהלומים, הנאבקת בירידה חדה בביקוש מצד סין.
איך זה קרה? ההוצאה הממוצעת על יהלומים טבעיים עלתה ביולי בשיעור חודשי של קרוב ל-1%, ובשיעור שנתי של 5.7%, והביקוש נטה ליהלומים גדולים יותר.
האם מדובר בחדשות טובות? אם העלייה הייתה נרשמת רק במונחי שווי, אפשר היה לפקפק בכך. אחרי הכול, העלייה בשווי עשויה לנבוע מכך שקונים עשירים מוציאים יותר, בעוד יתר הצרכנים מוציאים פחות.
עם זאת, העלייה הברורה גם במספר הפריטים שנמכרו, מראה כי הצרכנים בארה"ב לא רק מוציאים יותר על יהלומים טבעיים, אלא גם קונים יותר יהלומים.
בנוסף, אנחנו מדברים על יהלומים לא משובצים, כלומר יותר צרכנים מעוניינים בתכשיטים מותאמים אישית. הם בוחרים מסגרת לטעמם, ואז בוחרים בנפרד ביהלום לא משובץ.
זה לרוב אופייני ברכישות של טבעות אירוסין, אבל לא מה שקרה בחודש יולי, שבו נרשמה ירידה עונתית ברכישות של טבעות אירוסין.
בחודש יולי, גודלם הממוצע של יהלומים עלה ל-1.38 קרט, וממשיך לעלות.
מגמת המכירות של יהלומים טבעיים לא משובצים
גם יהלומי המעבדה מתחזקים
המכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים רשמו אף הן ביצועים טובים ביולי. בהשוואה חודשית, מספר הפריטים שנמכרו עלה ב-3% לעומת יוני, בנתון המדגיש כי יולי היה חודש מצוין למכירות היהלומים. בחישוב שנתי, מספר הפריטים שנמכרו זינק ב-28.6%, וההכנסות עלו ב-4%. זו הפעם הראשונה מאז נובמבר 2023 שבה שווי המכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים עלה לעומת החודש המקביל בשנה קודמת.
ההבדל בין העלייה במכירות במונחי שווי ובמונחי מספר היחידות שנמכרו, נובעת מירידה נוספת במחיר הקמעונאי הממוצע של יהלומי מעבדה. בחודש יולי, המחיר ירד בקרוב ל-19% לעומת יולי 2023.
עד כה השנה, סך המכירות של יהלומי מעבדה לא משובצים ירדו ב-5%, וזאת אך ורק בשל הירידה החדה במחירים.
ההכנסות ממכירת יהלומי מעבדה לא משובצים
מאת עידן גולן. למאמר המקורי לחצו כאן