rolexi in ningbo 36633521

רולקס מותג שעוני יוקרה

רולקס (Rolex) הוא מותג שעוני היוקרה המוביל בעולם. כ-2,000 שעונים יוצאים ממפעלי החברה מדי יום, וב-2012 לבדה רשמה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר, מה שהפך אותה למותג ה-57 בעולם על פי דירוג מגזין פורבס.

 

בדומה ליצרני שעונים מכובדים אחרים, רולקס פועלת מז׳נבה, שוויץ, כבר למעלה ממאה שנה, אך היא נוסדה דווקא בלונדון ב-1905, תחת השם Wilsdorf and Davis. מייסדי החברה החליפו את שמה לרולקס, שיש הטוענים כי הוא קיצור של הביטוי הצרפתי horlogerie exquise, שפירושו ״שעונים יפהפיים״.

 

החברה מייצרת שעונים תחת שני מותגים: רולקס וטודור (Tudor). מותג זה הושק ב-1946 עבור פלח שוק הביניים – אנשים שרצו שעונים איכותיים, אבל לא יכלו להרשות לעצמם לשלם תמורת רולקס, שמחירו עשוי להגיע לאלפי דולרים. טודור, לעומת זאת, נמכר תמורת 250 דולרים.

 

רולקס הוא השעון שג'יימס בונד, סוכן חשאי 007 של הוד מלכותה ענד כבר בסרט הראשון בסדרה, ד"ר נו. מאז החל הרומן של ג'יימס בונד עם שעוני יוקרה.

 

רולקס ידועה בחידושים הרבים שפיתחה בתחום שעוני היד. כמו פיתוח וייצור שעון הצלילה הראשון, שעון היד הראשון עם תאריכון על לוח השעות, השעון הראשון בו ניתן לקרוא את השעה בשני אזורי זמן ועוד. רולקס גם היתה יצרן שעוני היד הראשון שקיבל תו תקן   כרונומטר ממכון התקנים לבדיקת הכרונומטר השווייצרי. עד היום רולקס מייצרת את המספר הגדול ביותר של שעוני-יד העומדים בתקן כרונומטר.

 

רולקס נמצאת בבעלות קרן פרטית, שהוקמה על ידי מייסדה, הנס ווילסדורף (Hans Wilsdorf), ומניותיה אינן נסחרות בבורסה.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן