טבעת אירוסין בעיצוב טוויסט המשובצת 26 יהלומים עגולים ובשיבוץ אבן רובי במשקל 1.02 קראט בצבע אדום עז.

טבעות יהלומים: מדריך לסגנונות שיבוץ

שיבוץ טבעות יהלומים האופן שבו מציבים יהלומים ואבני חן בתכשיטים – זמין במגוון שיטות וסגנונות: החל משיבוץ מילואה (Bezel) ועד המורכב יותר – שיבוץ בלתי נראה (invisible setting). הנה סקירה של שיבוצי היהלומים הפופולריים ביותר.

 

שיבוץ מילואה (Bezel) – הטכניקה העתיקה ביותר המוכרת לשילוב אבני חן בתכשיט. בשיבוץ זה של טבעות יהלומים, היהלומים מוקפים ברצועת מתכת דקה ושטוחה, שמהדקת את היהלום למקומו ומוצבת מעט מעליו.

 

שיבוץ פאבה (Pave) – שיטה ייחודית לשיבוץ המשלבת יהלומים קטנים וזעירים, אשר לא ניתן לאחוז ולשבץ אותם בדרך סטנדרטית ולכן משקיעים אותם בצפיפות בתכשיט. העבודה מאופיינת ברמת שיבוץ גבוהה ומיומנות הדורשת דיוק מקסימלי.

 

שיבוץ בלתי נראה (Invisible setting) – טכניקה משוכללת שפותחה בצרפת לפני למעלה מ-200 שנה, ומסייעת למעצבים ליצור אשליה של יהלומים גדולים יותר, לרוב בטבעות אירוסין ונישואין. שיבוץ זה מתאים ביותר ליהלומים בליטוש מרובע בכלל ופרינסס בפרט.

 

שיבוץ בשר או קרנרים (Bead) – שיבוץ פופולרי הכולל קדיחת חור במשטח מתכת ויצירת גומה שקועה שגודלה כשל האבן. השיבוץ דומה לשיבוץ Pave, אך היהלומים – במרבית המקרים גדולים יותר – משובצים במרווחים גדולים יותר.

 

שיבוץ כתר או שיניים (Prong) – הסוג הפשוט והנפוץ ביותר בעולם התכשיטים, שמצריך את כמות המתכת הקטנה ביותר כדי להחזיק את האבן במקומה. שיבוץ זה מאפשר ליותר אור לחדור דרך היהלום, וגם הופך אותו לקל יותר לניקוי.

 

שיבוץ אשכול (Cluster) – כפי שמרמז שמו, שיבוץ זה עושה שימוש במספר יהלומים קטנים שמקיפים את האבן המרכזית הגדולה. שיבוץ זה יוצר אשליה של יהלום סוליטר גדול יותר.

 

שיבוץ צועני (Gypsy) – ידוע גם כשיבוץ מבריק (Burnish). דומה לשיבוץ בשר, אבל מבוסס על טכניקה שונה לשיקוע האבן בתוך המתכת. בשיבוץ זה לא נעשה שימוש בווי מתכת והטבעת מאופיינת במראה חלק ונקי.

 

שיבוץ מסילה (Channel) – בשיבוץ זה מציבים בשורה מספר יהלומים, לרוב בגודל זהה, ומקבעים אותם למקומם באמצעות תומכות הניצבות מכל צד.

 

שיבוץ לחץ (Bar) – טכניקה דומה לזו המשמשת בשיבוץ מסילה: אבן החן מאובטחת בין שתי תומכות מקבילות, וצידי היהלום נותרים גלויים.

 

שיבוץ לחץ ( Tension ) – בשיבוץ זה היהלום מוחזק מצדדיו באמצעות הלחץ שמפעילה רצועת המתכת. טכניקה זו יכולה לשמש גם ליצירת שרשראות ועגילים משובצי יהלומים.

 

שיבוץ אשליה (Illusion) – השיבוץ האחרון מבוסס על יהלומים קטנים המשובצים זה ליד זה ומוחזקים מהחלק התחתון. המטרה היא ליצור אשליה של יהלום אחד גדול.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן