bunder artWP 3376682

פרויקט היהלומים באנדר

פרויקט היהלומים באנדר (Bunder) של ריו טינטו (Rio Tinto), הממוקם באיזור בנדלקהנד שבמדינת מאדהיה פראדש בהודו, הוא פרויקט היהלומים המתקדם ביותר בעולם של החברה. זהו מרבץ היהלומים הראשון שהתגלה בהודו מזה 40 שנה ואחד מארבעה מכרות יהלומים חדשים שצפויים להתחיל לפעול בעולם בעשור הקרוב.

 

 

הגילוי המקורי התרחש כחלק מסקר אזורי שנערך ב-2004 וב-2012 התירה ממשלת מאדהיה פראדש לריו טינטו להתחיל בתוכנית המכרה. לדברי החברה, ברגע שתחל הכריה, בנדר יהיה אחד מעשרת אזורי הפקת היהלומים המובילים בעולם – הן מבחינת נפח והן מבחינת ערך.

 

 

ממידע שפורסם באתר ריו טינטו עולה עוד, כי בבנדר יש מאגר יהלומים עשיר פי 7 מזה של מכרה היהלומים פאנה (Panna), מכרה היהלומים היחיד שפועל בהודו, וקצב התפוקה שלו צפוי להיות גדול פי 20 מזה של פאנה. כתבה שפורסמה לאחרונה ב-Economic Times מדווחת, כי ריו טינטו תשקיע 500 מיליון דולר בפרויקט.

 

בקיץ 2016 הודיעה ענקית הכרייה ריו טינטו (Rio Tinto) כי סגרה את פרויקט כריית היהלומים באנדר (Bunder) בהודו. סוכנויות סביבתיות סירבו להתיר כרייה באזור בשל ההשפעה השלילית על יערות, על חיות הבר ו״מסדרונות הנמר״. ממשלת הודו שוקלת האם לפתוח מכרה במקום באמצעות צד שלישי.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן