מכרה יהלומים של Shore Gold

איך בכלל כורים יהלומים?

יהלומים ניתן למצוא על פני הקרקע או ממש מתחת לפני הקרקע, אבל אם היהלומים נמצאו במרבץ של קימברליט עשויה חברת הכרייה להחליט שכדאי להעמיק בחפירה על מנת להוציא עוד ועוד יהלומים. ניתן לכרות יהלומים בבור פתוח ולעיתים, מחליטים לכרות גם מתחת לפני האדמה.
כדי למצוא ולכרות יהלומים מתחת לפני האדמה דרוש ציוד יקר ועוצמתי. כתוצאה מכך, רק חברות בעלות ניסיון בקידוח עמוק וכיסים עמוקים לא פחות, אשר מסוגלות לממן פעילות כזו, מסוגלות לכרות יהלומי גלם בצורה זו.

 

כריית יהלומים הוא תהליך מורכב הכולל מספר שלבים, ביניהם: עריכת מחקרים גיאו-פיזיקליים ברמת הקרקע ועריכת מחקרים אלקטרו-מגנטיים מן האוויר. ברגע שהנתונים מצביעים על נוכחות של קימברליט, שהוא כאמור הסלע שנושא את היהלומים אל פני האדמה, יש לבצע קידוחי דגימה, על מנת לקבוע את הכדאיות הכלכלית של המאגר.
יהלומים עשויים להימצא במקומות רבים, אבל אם סכום הכסף הדרוש לכרייתם גבוה יחסית לסכום הכסף שתכניס מכירתם – הפרויקט יזנח. המצב ישאר כך עד שתפותח טכנולוגיית קידוח חדשה וזולה יותר או עד שמחיר היהלומים יעלה ויגיע לנקודה שבה הפרויקט יהפוך משתלם.

 

מעניין לציין, שכריית יהלומים איפשרה לכרות הרבה יותר מינרלים אחרים, משום שהמקדחים המשמשים לכריית יהלומים מצופים בעצמם באבקת יהלומים המאפשרים לחפור בסלעים בקלות ובמהירות.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן