דגל הודו

המועצה לקידום יצוא אבני חן ותכשיטים בהודו

המועצה לקידום יצוא אבני חן ותכשיטים בהודו (The Gem & Jewellery Export Promotion Council) הוקמה ב-1996, כאחת מהחברות במועצת קידום היצוא (Export Promotion Councils), על ידי משרד המסחר ההודי. מטרתה העיקרית היא קידום תעשיית אבני החן והתכשיטים ההודית ותוצרתה ברחבי העולם.

 

הארגון זכה למעמד אוטונומי ב-1998, וכיום הוא מייצג כמעט 6,000 יצואני בענף. ל-GJEPC יש משרדים במרכזים עיקריים לתעשייה, כגון ניו דלהי וסוראט.

 

על פי אתר GJEPC, פעילויות לקידום מכירות ביוזמנת המועצה, כגון תערוכות בהודו וארגון ביתנים לאומיים לחברי GJEPC – השפיעו לאורך השנים באופן משמעותי על הגידול ביצוא אבני חן ותכשיטים מהמדינה, מ-28 מיליון דולר ב-1966-67, ליבוא בסך כמעט 35 מיליארד דולר ב-2013-2014.

 

GJEPC פעלה גם לטובת חבריה בתחום החקיקה. כך למשל, בתחילת פברואר 2016 משלחת מטעם GJEPC ונציגים אחרים מהתעשייה נפגשו עם שר האוצר של בנוגע לרפורמת מיסוי, כמו הצעה ליישם מס מחזור מיוחד לתעשיית היהלומים המקומית.

 

המועצה ביקשה להטיל מס של 0.75% על מחזור המכירות, כפי שנהוג במרכזי יהלומים אחרים, כדי לעודד חברות מבלגיה ודובאי להעביר את הייצור שלהן, שמתבצע כיום בסין, להודו.

 

בפברואר 2016 הודיעה GJEPC, כי היא מצפה לירידה של 10% ל-40 מיליארד דולר במשלוחים בשנה הפיסקלית, זאת בשל ההאטה הכלכלית העולמית, כך דווח ב-India Economic Times.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן