בורסת היהלומים הישראלית שברמת גן היא בורסת היהלומים הגדולה ביותר בעולם. הבורסה, המתפרשת על פני כ-80,000 מ"ר, פועלת ממתחם הבורסה – קומפלקס של ארבעה בניינים המחוברים בגשרים. הבורסה היא ביתם של כ-3,100 חברים וחברות בעסקי היהלומים, חברות שילוח וביטוח, מסעדות, בנקים, חנויות, מרפאה, סניף דואר ואפילו מכון כושר.

 

הבורסה היא חברה פרטית וחברה בפדרציה העולמית של בורסות יהלומים (WFDB), מועצת היהלומים העולמית (WDC) וקונפדרציית התכשיטים העולמית (CIBJO).

 

מתחם בורסת היהלומים הישראלית

 

אבן הפינה של הבניין הראשון של בורסת היהלומים הונחה ב-1964. ארבע שנים לאחר מכן נחנך הבנין הראשון שנקרא ״מגדל שמשון״ – הראשון מבין ארבעת המבנים של בורסת היהלומים. הבניין נקרא על שמו של סגן נשיא הבורסה, שמשון רוזנבלום, שנפטר סמוך להשלמת הבניין.

 

ב-1978 החלה בניית המגדל השני במתחם – ״מגדל מכבי״. הבניין, שנבנה ביוזמתה של משפחת אלקאניאן – משפחה יהודית מיוצאי איראן, נקרא מכבי משום שבמקום זה שכן מגרש הכדורגל של קבוצת מכבי רמת גן. לאחר השלמתו, ב-1980, נבנה גשר המחבר בין שני הבניינים וכן המבנה השלישי – ״בית נעם״. הבניין נקרא על שם יוזמו ובעליו, מרדכי נעם, שנפטר בשנת 1984. מרדכי נעם היה מוותיקי ענף היהלומים ומהדמויות הבולטות בו. הוא שימש כנשיא התאחדות תעשייני היהלומים הישראלית בשנים 1981 – 1983 וקיבל תואר יקיר תעשיית היהלומים לשנת 1994.

 

אולם הגלם - בורסת היהלומים
צילום: דני ארוסי

 

פעילות הבורסה

 

בורסת היהלומים הישראלית מנהלת את כל הפעילויות ומספקת את כל השירותים במקום אחד, כדי שחבריה יקבלו גישה לכל השירותים המקצועיים והעיסקיים, לרבות גישה לציוד, בלי שיצטרכו לעזוב את המתחם. באולם הבורסה ממוקם האגף הטכנולוגי בו חברי הבורסה והחברות השונות מקבלים גישה חינם לשירותים טכנולוגיים מתקדמים, הדרושים לצורך שיווק יהלומים, לרבות שירותים גמולוגיים.

 

אחד מתחומי האחריות העיקריים של בורסת היהלומים הוא קביעת מדיניות הקשורה לכללי מסחר ואתיקה והתנהגות הולמת של חבריה; אחד התפקידים המרכזיים שלה הוא הפעלת גוף משפטי, המתפקד על תקן חלק אינטגרלי והכרחי בהתנהלות המסחרית של חבריה, ופועל בשמם. בנוסף, בורסת היהלומים מייצגת את חבריה בפני מוסדות שונים – משרדי ממשלה, בנק ישראל, בנקים מסחריים, לשכת המסחר, רשויות המס ועוד.

 

המבנה הארגוני של בורסת היהלומים

 

מוסדות בורסת היהלומים כוללים: נשיא, דירקטוריון וועדת פיקוח; מנכ״ל; ועדות דירקטוריון; פאנל מגשרים וועדת משמעת.

 

בעלי תפקיד

 

נשיא בורסת היהלומים הוא מר בועז מולדבסקי.

מנכ"ל בורסת היהלומים הוא מר ערן זיני.

 

 

 

 

דילוג לתוכן