דוגמנית עונדת תכשיטים

ארה"ב: עלייה ניכרת במכירות תכשיטי היוקרה בינואר

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב עלו ב-6.8% בחודש ינואר 2017, לעומת החודש המקביל אשתקד. המכירות בינואר הסתכמו בכ-5.2 מיליארד דולר, כפי שעולה מנתונים לא סופיים שמפרסם משרד המסחר האמריקאי. זהו החודש החמישי ברציפות שבו נרשמות עליות לא שוליות, להבדיל מהעליות הקלות שנרשמו בחודשים הראשונים של 2016.

 

תכשיטנים מומחים איבדו נתח שוק בינואר

לאחר התחלה חלשה של 2016, תכשיטנים בשוק האמריקאי רשמו מכירות חזקות בעונת החגים החשובה במיוחד, בחודשים נובמבר-דצמבר, וזכו בנתח שוק על חשבון קמעונאים המוכרים מוצרים רבים, ובהם תכשיטים. עם זאת, בינואר רשמו התכשיטנים המומחים רווחים צנועים בהרבה, ואיבדו נתח שוק לקמעונאים המתחרים, המוכרים מוצרים רבים. תכשיטנים מומחים רשמו עלייה של 4.1% במכירות בינואר, לעומת קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים שונים, שרשמו עלייה שנתית של 8.4% במכירות.

תכשיטנים אמריקאים חווים מגמות ביקוש גמישות מאוד. העלייה במכירות שלהן אינה עקבית כמו מגמת העלייה במכירות של כלל שוק התכשיטים, הכולל כאמור גם מכירות של קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים.

 

תכשיטנים מומחים איבדו נתח שוק אפילו בתקופות מכירה מרכזיות

 

 

מגמות המכירות של תכשיטים ושעונים בארה"ב
צילום:IDEX Online

 

באופן מסורתי, תכשיטנים מומחים נהנים מרווחים נאים בשלוש תקופות מכירות מרכזיות במהלך השנה: וולנטיינ'ס (Valentine’s), יום האם וחג המולד/עונת החגים. בחודשים אחרים, קמעונאים שמוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים זכו בנתח שוק במכירות התכשיטים האימפולסיביות: כאשר קונים משוטטים בחנויות ענק, הם לרוב מוצאים משהו מיוחד במחלקת התכשיטים. רשת וולמארט (Walmart) למשל, הבינה זאת ומיקמה את מחלקת התכשיטים שלה סמוך לקדמת החנות.

עם זאת, בשנת 2016 תכשיטנים מומחים הגדילו את נתח השוק שלהם רק בשתיים משלוש תקופות מכירות עיקריות: וולנטיינ'ס (פברואר-מרץ) ועונת החגים (נובמבר-דצמבר). ביתר החודשים, כולל יום האם (מאי), שהופך לפחות חשוב במכירות התכשיטים, תכשיטנים מומחים איבדו נתח שוק לטובת קמעונאים המוכרים מוצרים רבים, ובהם תכשיטים.

 

 

מכירות השעונים התעלו מעט על מכירות התכשיטים

 

 

מגמות מכירות קמעונאיות לעומת מגמות מכירות תכשיטים ושעונים
צילום:IDEX Online

 

בחלוקה לפי קטגוריות, מכירות תכשיטי היוקרה התחזקו בינואר ב-6.6%, ומכירות שעוני יוקרה עלו ב-7.6%. במשך כמה חודשים בתחילת 2016, מכירות השעונים היו חלשות יותר ממכירות התכשיטים, אך הביקוש לשעונים התחזק בסוף הקיץ האחרון, כך עולה הן מסקר ממשלתי והן מפאנל התכשיטנים שלנו.

 

הביקוש הצרכני יציב

סך המכירות הקמעונאיות של כלל המוצרים, להוציא כלי רכב, רשם עלייה נאה של 5.6% בינואר, זה החודש השלישי ברציפות. המשמעות היא כי נראה שהביקוש הצרכני בארה"ב מתייצב ואולי אף מתחזק, בשעה שהרווחים ממכירות קמעונאיות רושמים מגמת עלייה. החדשות הטובות: תכשיטים זכו בנתח שוק על חשבון מוצרי צריכה אחרים בינואר, במגמה שנמשכת מאז יולי 2016.

 

תיקונים קלים בנתונים

משרד המסחר האמריקאי מעדכן כמה נתונים כשלושה חודשים לאחר הדו"חות הראשוניים; הוא גם מבצע תיקונים שנתיים, לעיתים גדולים למדי.

בחודש ינואר, מסחר המסחר האמריקאי תיקן את סך המכירות בנובמבר ודצמבר 2016, לכדי עלייה של 6.8% בנובמבר (לעומת 7.5% בהערכה הקודמת), ושל 6.3% בדצמבר (לעומת 5.5% בהערכה הקודמת).

המכירות של תכשיטנים מומחים הצטמקו: נתונים עדכניים מראים כי בנובמבר אשתקד המכירות עלו ב-12.2% (לעומת 13.8% בהערכה הקודמת) והמכירות בדצמבר 2016 עלו ב-6.7% (לעומת 6.9% בהערכה הקודמת).

הנתונים המתוקנים מצביעים על שינוי קל ב-2016 כולה, כאשר סך מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב הסתכמו בכ-80.9 מיליארד דולר, כלומר רשמו עלייה של 4.8% (ללא שינוי לעומת נתונים ראשוניים). סך מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בעונת החגים של 2016 (נובמבר-דצמבר) עלו ב-6.4%, כך עולה מהנתונים המעודכנים (ללא שינוי לעומת דו"חות קודמים).

 

תחזית אופטימית למכירות התכשיטים ב-2017

רשתות תכשיטים אמנם דיווחו באופן כללי על מכירות חלשות ברבעון הפיסקאלי האחרון, שהסתיים בינואר 2017, אך חברות תכשיטים עצמאיות דיווחו באופן כללי על עליות גבוהות יותר במכירות.

התחזית המוקדמת שלנו היא כי מכירות התכשיטים בשוק האמריקאי ירשמו עלייה שנתית של כ-4% במהלך 2017.

 

 

קן גסמן, IDEX Online

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן