תערוכת יהלומים לאס וגאס 2017

סיכום JCK: פחות מבקרים, יותר קונים מסין – ושלוש מגמות שאסור לפספס

תערוכת JCK לאס וגאס, תערוכות הלוויין Couture ו-Luxury, וכמה תערוכות קטנות יותר שנערכו במהלך חודש יוני, לא ייצרו את ההתרגשות שלה היינו מצפים בשבוע המסחר המוביל בשוק תכשיטי היהלומים החשוב בעולם.

 

מצב הרוח המאופק הורגש במיוחד באגף היהלומים המלוטשים ב-JCK, שם הצהירו הסוחרים כי העסקים אינם טובים במיוחד.

 

סיכום חיובי

 

בסוף התערוכה, התברר כי סיטונאי היהלומים רשמו בתערוכה תוצאות מעורבות: החברות הגדולות יותר, אלו שקבעו מראש פגישות, דיווחו על עסקים טובים. אחת החברות אפילו מסרה כי זו הייתה תערוכת JCK הטובה ביותר מבחינתה מזה למעלה מעשור. עם זאת, רבות אחרות, בעיקר חברות קטנות יותר, החסרות קשרים עמוקים עם קניינים פוטנציאליים רבים, ובעלות מספר מוגבל של לקוחות קבועים, לא הצליחו במיוחד.

 

בסופו של דבר, רוב החברות רשמו תערוכה טובה יותר מזו של השנה שעברה, אך עם זאת היו רחוקות מביצועים מרהיבים. ראשית כל, תנועת הקונים הייתה חלשה. מעברים דלילים במבקרים תמיד מדאיגים את המציגים, ובצדק.

 

לאס ואגס שלט בכניסה לעיר
צילום:Sky Sajjaphot

מיעוט מבקרים

 

ישנה קלישאה בנוגע לתערוכות עם מעט מבקרים – הגיעו פחות אנשים, אך איכותיים יותר. כלומר, המבקרים שכן טרחו להגיע, באו כדי לעשות עסקים. השנה זה היה נכון במידה רבה, לאור הנסיבות: התערוכה נערכה באמצע השבוע.

 

תערוכת JCK מעניקה לקמעונאים עצמאיים רבים תירוץ להגיע לחופשה בלאס וגאס, ולרשום את ההוצאות על העסק, לכן ההשתתפות בתערוכה אינה הסיבה היחידה מבחינתם לנסיעה. אך אפילו אם אותם מבקרים מתהלכים במעברים כדי לצאת ידי חובה, הם נתקלים בהזדמנויות שעשויות להפוך לעסקים עבור המציגים. בהיעדר תנועת מבקרי סוף השבוע, המציגים ב-JCK פספסו השנה את ההזדמנויות העסקיות הללו.

 

לעומת זאת, בתערוכת Couture מצב הדברים היה שונה למדי. המציגים דיווחו על עסקים טובים, והוכיחו שוב את חוסנו של הסגמנט היוקרתי יותר של השוק.

 

אני חושד (אם כי לא יודע בוודאות) שבתערוכה השתתפו השנה יותר חברות קטנות מהרגיל. כך זה לפחות נראה. בנוסף, התרשמתי גם כי בתערוכה השתתפו יותר מציגים מיפן, והרבה יותר קניינים מסין. הרושם הראשון מעניין, אך הרושם השני חשוב.

 

יותר קניינים מסין 

 

העובדה שיותר קניינים מסין עשו מאמץ ובאו לארה"ב, במקום להתמקד בתערוכות בסין ובהונג קונג, מלמדת רבות על הצרכים שלהם. ראשית, זה אומר ששוק הצרכנים בסין מתפתח, וקמעונאים צריכים להרחיב את החיפוש אחר עיצובים חדשים עבור קהל לקוחותיהם.

 

שנית, זה אומר שקניינים מסין מרחיבים את העסקים, ובכך מגבשים השקפה רחבה וגלובלית יותר של שוק התכשיטים.

 

ולבסוף, יש כנראה גם את עניין העלויות. קניינים מסין מחפשים עיצובים יוקרתיים יותר, אך בעלות נמוכה יותר. איך ייתכן שמוצר יוקרתי יותר יהיה זול יותר בארה"ב לעומת סין? בזכות העיצוב.

 

יהלומים מלוטשים, בריאליאנט
צילום:FreshPaint

מגמות עיצוב בולטות

 

שלוש מגמות עיצוב בולטות, בתערוכת Couture במיוחד, היו שרשרות מרובות שכבות, צבע, ושימוש ביהלומים קטנים יותר – מגמות שעונות על הרצון לפנות לצרכנים צעירים מדור המילניום.

 

מגשי תצוגה רבים של תכשיטים הציגו שרשרות מרובות שכבות, בעיקר מזהב. הרצועות היו אחידות ונקיות, ויצרו אפקט חזותי שזכה לפופולאריות בקרב קניינים.

 

מרכיב הצבע עוקב אחר מגמה מתחזקת בעיצוב בגדים. כפי שציינו שני מעצבים שונים, נשים צעירות לובשות כיום יותר צבעים. במידה מסוימת, רבים מהעיצובים בתערוכה היו "עמוסים יותר", וכללו הרבה יותר אלמנטים ופרטים, כפי שבא לידי ביטוי במגמות של ריבוי השכבות והצבעים.

 

מגמה בולטת נוספת הייתה שימוש ביהלומים קטנים יותר. כמה מעצבים הצהירו כי מדובר בחלק מהמאמץ לפנות לקהל המבוגרים-הצעירים. כמובן שהשימוש ביהלומים קטנים יותר גם מוריד עלויות, ומתאים לנקודות מחיר נמוכות יותר. מדובר בנקודת מחיר שפונה בבירור לבני דור המילניום, ולדעתי גם לבסיס ההולך וגדל של צרכנים מסין – במגמה חשובה שכדאי לקחת בחשבון.

 

מאת עידן גולן

 

למאמר המלא לחצו כאן

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן