idwi2017 artWP 4600298

"תערוכה שאסור להחמיץ": סיכום שבוע היהלומים הישראלי

שבוע עמוס ומרגש עבר על בורסת היהלומים הישראלית. שבוע היהלומים הבינלאומי ה-6 בישראל, שנערך בימים שני עד חמישי (13-16 בפברואר) הביא לבורסה מאות קניינים ומציגים, שחלקו תחושה אופטימית ופעילות מסחר ערנית. שבוע היהלומים היה גדוש אירועים במיוחד השנה, ונראה כי בסופו הושג קונצנזוס בקרב המשתתפים: היה מצוין, נתראה בשנה הבאה.

 

הבורסה לבשה חג

ביום שני בבוקר, הורגשה בבורסה תכונה מיוחדת. אולם המסחר המלא מפה-לפה עוצב לטובת המציגים והקניינים הרבים, שהתייצבו לטקס הפתיחה. בטקס השתתפו נציג הממשלה, שר התיירות יריב לוין, ראשי ענף היהלומים

 

יריב לוין שר התיירות
צילום:דני ארוסי

הישראלי, ושורה של אורחים מכובדים מחו"ל.

 

 

שר התיירות, שפתח את שבוע היהלומים, חלק שבחים למארגנים, לקניינים ולענף היהלומים הישראלי. "הגעתם של כל כך הרבה קניינים מחו"ל היא הוכחה חדה לעוצמה של ענף היהלומים, למרות האתגרים המורכבים עמם הוא מתמודד באחרונה", ציין לוין, שאיחל למשתתפים עשייה פורייה ושנה מוצלחת.

 

נשיא הבורסה, יורם דבש, נשא דברים ובירך את המשתתפים, הודה לאורחים הרבים והמכובדים מחו"ל, והתייחס לשיפור באווירה העסקית בענף.

 

נשיא אלרוסה, אנדריי ז'ארקוב (Andrey Zharkov), שהיה אורח כבוד בשבוע היהלומים, בירך בעברית את הקהל הרב. "אני שמח להיות כאן אתכם. זה תענוג גדול ואחריות גדולה להיות כאן כנשיא אלרוסה, ולהשתתף בשבוע היהלומים הישראלי", אמר.

 

יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר, ציין כי "ללא ספק יש כאן יוזמה מאוד ברוכה, ומגיע יישר כח לנשיא הבורסה יורם דבש, ולחברי ההנהלה. תחילת 2017 נראית מבטיחה יותר, ואני מאחל הצלחה רבה לכולכם".

 

בסיום הדברים, נשיא הבורסה דבש ושר התיירות לוין הכו בגונג, ושבוע היהלומים יצא לדרך.

 

נשיא אלרוסה: נגדיל את שיתוף הפעולה עם יהלומנים ישראלים

 

יו"ר מכון היהלומים שמואל שניצר, נשיא בורסת היהלומים יורם דבש, ומנכ"ל אלרוסה אנדריי ז'ארקוב
צילום:דני ארוסי

 

מאוחר יותר ביום שני, ערך נשיא אלרוסה, אנדריי ז'ארקוב, פגישה מיוחדת בחדר ההנהלה של הבורסה, עם בכירי הענף וקהל רב שהגיע לשמוע על האתגרים והתכניות לעתיד של מפיקת היהלומים הגדולה בעולם.

 

נשיא הבורסה, יורם דבש, נשא דברים בפתח המפגש. "לבורסה הישראלית ולאלרוסה יש אינטרס משותף להדק את הקשרים העסקיים בינינו ולהגביר את שיתוף הפעולה לטובת כלל קהילת היהלומנים בישראל", ציין. מנכ"ל הבורסה, אלי אבידר, הציג את ניסיונו המרשים של נשיא אלרוסה בענף הכרייה והיהלומים, והזמינו לשאת דברים.

 

ז'ארקוב אמר לנוכחים כי "אלרוסה מעוניינת לתמוך במרכזי יהלומים שונים בעולם, כמו בורסת היהלומים הישראלית. חשוב לנו לפתח אותם ולכן אנחנו נמצאים כאן היום". הוא הוסיף כי "ישראל היא אחת משלושת השווקים העיקריים של אלרוסה במונחי היקף. אנו מחויבים להגדיל את שיתוף הפעולה עם חברות יהלומים ישראליות ממוסדות, ונקיים כאן מכרזים של גלם ומלוטש של סחורה שמתאימה והולמת את הצרכים של השוק בישראל ואת תנאי היצור המעולים שיש כאן". לאחר מכן, השיב לשאלות הקהל.

 

מרכז המכרזים נפתח רשמית

 

הפתיחה הרשמית של מרכז המכרזים. מימין לשמאל: נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן; נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש; נשיא אלרוסה, אנדריי ז'ארקוב; ויו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר
צילום:דני ארוסי

 

הפתיחה הרשמית של מרכז המכרזים. מימין לשמאל: נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן; נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש; נשיא אלרוסה, אנדריי ז'ארקוב; ויו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר

 

יומו השני של שבוע היהלומים היה גדוש באירועים. בבוקר יום שלישי, נפתח רשמית מרכז המכרזים החדיש של ענף היהלומים הישראלי, בטקס חגיגי בבניין מכבי. המרכז המפואר נבנה בהתאם לתקנים בינלאומיים של מרכזי מכרזים אחרים בעולם, ויספק את כל השירותים ליהלומנים תחת קורת גג אחת.

 

נשיא הבורסה דבש הסביר כי המרכז יחסוך ליהלומנים הוצאות רבות הכרוכות בנסיעות למדינות אחרות לשם השתתפות במכרזים. הוא הוסיף כי חברת אוקוונגו (Okavango) הודיעה אף היא כי תתחיל לקיים מכרזי גלם בבורסה.

 

בסיום הדברים דבש גזר את הסרט עם נשיא אלרוסה ז'ארקוב, ויו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר. סגן שר האוצר, יצחק כהן, קבע את המזוזה בכניסה למרכז החדש.

 

חיזוק שיתוף הפעולה עם הונג קונג

 

צילום:דני ארוסי

 

מאוחר יותר ביום שלישי, נחתם מזכר הבנות בין נציגי הדורות הצעירים בענף היהלומים, של התאחדות יצרני התכשיטים של הונג קונג (HKJMA) ובורסת היהלומים הישראלית, לטובת שיתוף פעולה וקידום עסקים משותפים. נשיא הבורסה, יורם דבש, שיבח את שיתוף הפעולה העסקי ארוך-השנים בין תעשיות היהלומים של ישראל והונג קונג, וציין כי "לדור הצעיר של שתי המדינות שלנו יש עתיד מזהיר. אנחנו יכולים לצמוח יחד".

 

מזכר ההבנות נחתם על ידי דבש וקווין נג (Kevin Ng), העומד בראש פורום הדור הצעיר של התאחדות יצרני התכשיטים של הונג קונג. נשיא ה-HKJMA, ד"ר אדם לאו, אמר כי "כבר בשנה שעברה, כשביקרנו בשבוע היהלומים, הבנו שזה אירוע חובה עבורנו. אנו מאמינים שדור ההמשך שלנו ושל הבורסה יביא אותנו לפסגות חדשות, ועלינו לשתף פעולה כדי ליצור להם כר פורה להצלחה".

 

מנכ"ל ה-DPA: נציג קמפיין חדש לשיווק יהלומים בספטמבר

 

נשיא הבורסה יורם דבש, עם מנכ״ל ה-DPA ז׳אן מארק ליברהרר
צילום:דני ארוסי

ביום שלישי אחרי הצהריים, נערכה הרצאה של מנכ"ל איגוד מפיקות היהלומים (DPA) ז'אן מארק ליברהר (Jean-Marc Lieberherr), בפני משתתפי שבוע היהלומים. ליברהר הסביר על פעילות הארגון ועל קידום שיווק היהלומים בעולם, בהרצאה שהתקיימה במסעדת קולינן בהשתתפות נשיא הבורסה, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן, וחברים בהנהלת הבורסה.

 

מנכ"ל ה-DPA עדכן את הקהל בפעילות הארגון, ועמד על מטרותיו ותכניותיו, ובהן יצירת ביקוש ארוך-טווח ליהלומים ויצירת שיתוף פעולה בין הארגונים בתעשייה, במטרה לשמר את אמון הצרכנים בעסקי היהלומים. הוא תיאר בין היתר את תהליך הפיצוח של סיסמת הפרסום החדשה של יהלומים "Real is rare, Real is diamond", והוסיף כי הארגון אישר את התכניות לשנת 2017. בין היתר, ה-DPA מתכנן להגדיל את תקציבי השיווק בארה"ב, וכבר עובד על קמפיין פרסומי נוסף בספטמבר השנה.

 

"אי אפשר להחמיץ את התערוכה זו"

בשעות הערב המוקדמות של יום שלישי, התכנסו משתתפי שבוע היהלומים הבינלאומי לקבלת פנים חגיגית שנערכה במלון לאונרדו סיטי טאואר. בכירי הענף, חברי בורסה והאורחים הרבים שהגיעו לאירוע נהנו ממוזיקה נעימה של רביעיית ג'אז, מזנוני אוכל משובח ובר עשיר, וכמובן מהזדמנות מצוינת להכיר את האנשים שמאחורי היהלומים, וליצור ולחזק קשרים אישיים.

 

יו"ר ועדת היגוי ותערוכות מלוטש, חיים וולנר, נשא דברי ברכה, הודה למשתתפים. "אני רוצה לשתף אתכם את ההרגשה שלנו בעקבות ההשתתפות של כל כך הרבה קניינים ואורחים נכבדים מכל העולם, ולומר כי זו הוכחה ניצחת לביטחון והאמון שיש לכם בבורסת היהלומים הישראלית. אני רוצה לבקש מכם דבר אחד: כשתחזרו הביתה ספרו לכולם שאי אפשר להחמיץ את התערוכה הזו, ובשנים הבאות היא תהיה אפילו מוצלחת עוד יותר".

 

בהתאם להעדפות הקניינים, הפורמט של שבוע היהלומים היה מעט שונה השנה: ביום רביעי נמשך המסחר החופשי באולם המסחר, ואילו יום חמישי הוקדש לפגישות אישיות בבורסה, כאשר חלק מן המשתתפים בחרו להצטרף לטיול מאורגן בחינם לירושלים, לאחר שהטיול לים המלח בוטל בשל תנאי מזג האוויר.
למרות מזג האוויר החורפי, יצאו מאות קניינים בבוקר יום חמישי ממתחם הבורסה, וביקרו בין היתר בעיר העתיקה, בכותל, ובוויה דולורוזה, לפני שעצרו במוזיאון ישראל וחזרו לבורסה עם זיכרונות מביקור בלתי נשכח.
שבוע היהלומים, שזכה לסיקור בערוצי התקשורת השונים בארץ ובחו"ל, נחתם באווירה אופטימית וחיובית, ורבים מהמשתתפים ציינו כי הציפיות אמנם היו גבוהות, אך האירוע הצליח בכל זאת להתעלות עליהן.

 

 

נתראה בשנה הבאה!

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן