safe29

סופו המביך של גנב היהלומים המפורסם בעולם

ג'רלד בלנשרד (Gerald Blanchard), שתואר בעבר על ידי רשויות אכיפת החוק בקנדה כ"פושע המתוחכם ביותר" במדינה, חזר לחדשות: בלנשרד, שגנב את תליון היהלומים המפורסם "כוכב הקיסרית סיסי" (Star of Empress Sisi) במהלך שוד נועז שבוצע לפני קרוב לעשרים שנה, נעצר לאחרונה בחשד לגניבת קונסולות משחקים מחנות ליד טורונטו.

 

בלנשרד עשה את צעדיו הראשונים בעולם הפשע בגיל 19, עם סדרת פשעים בנברסקה. אולם הפשע המפורסם ביותר שביצע היה מעשה שוד, בסגנון הסרט "אושן 11", שבו גנב תכשיט יהלומים ייחודי ומפורסם ביותר.

 

שוד יהלומים נועז

 

בחודש יוני 1998, נכנס בלנשרד, בליווי אשתו ואביה, לארמון שנברן (Schönbrunn) בווינה, שהיה בעבר ארמונם של קיסרי אוסטריה. בארמון, הנחשב לאחד הסמלים של אוסטריה, נשמר בין היתר אחד מתכשיטי היהלומים המפורסמים בעולם – תליון היהלומים של הקיסרית אליזבת מבוואריה.

 

ארמון שנברון בווינה, אוסטריה
צילום:NaughtyNut / shutterstock.com

אותה נסיעה, כך התברר מאוחר יותר, נועדה לתעד את סביבת הארמון באמצעות מצלמת וידיאו. כמה ימים מאוחר יותר, התגלה מצנח מוחבא בסמוך לשטח הארמון. כמה שנים לאחר מכן, יספר בלנשרד למשטרה כי נעזר באותו מצנח כדי לצנוח באמצע הלילה לתוך הארמון דרך הגג. הוא נכנס למוזיאון, נטרל את האזעקה, והחליף בין התכשיט היקר והמפורסם לבין תליון אחר, שנרכש בחנות תכשיטים.

 

דבר ההחלפה התגלה רק לאחר שבועיים – ולמשטרה לא היו חשודים. עם זאת, לאחר שבלנשרד נעצר בגין פשע אחר – הונאה ומעשי שוד של מוסדות פיננסיים – הוא הציע בעצמו להחזיר את התכשיט יקר הערך. בחיפוש שערכה באחד מנכסיו, גילתה המשטרה קלטת וידיאו ובה מתועדים בלנשרד ושני שותפיו במוזיאון בווינה, כמה ימים לפני הגניבה.

 

הקיסרית אליזבת מאוסטריה 1865
צילום:Schloss Hofburg, Vienna (Wikipedia)

 

בשלב זה, לקח בלנשרד את השוטרים למרתף בבית סבתו בוויניפג, שם החביא את התכשיט. תשע שנים לאחר השוד, הוא הודה בשנת 2007 במעשה, ובשורה של מעשי שוד והונאה נוספים, בקנדה ובמדינות אחרות. נגזרו עליו שמונה שנות מאסר, אך הוא שוחרר מהכלא כבר ב-2010.

 

אך עושה רושם שהדחף היה חזק ממנו. מוקדם יותר השנה, בלנשרד בן ה-46, שקורא לעצמו כיום ריק ווייט, נעצר שוב, לאחר שניסה כאמור לגנוב ארבע קונסולות משחקים מחנות מוצרי חשמל ליד טורונטו.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן