IDC 080 Copywp

מחירי יהלומים מלוטשים שמרו על יציבות בחודש מאי

במהלך חודש מאי, לא נרשם שינוי במדד מחירי היהלומים המלוטשים של IDEX. המדד החל את החודש ברמה של 119.49, וסיים אותו ברמה של 119.33. זאת לאחר חודשיים של ירידות קלות, בחודשים מרץ ואפריל.

 

ירידה רב-חודשית של מחירי יהלומים

 

מדד מחירי יהלום מלוטש בחודש מאי של IDEX Online
צילום:IDEX Online

מחירי היהלומים המלוטשים מצויים בירידה מאז אמצע 2016, והמדד מצוי כעת בנקודה הנמוכה ביותר מזה ארבע שנים.

 

עוד עולה ממדד מחירי היהלומים המלוטשים כי מאז ינואר 2013 נרשמה ירידה של 10.2% במחירי היהלומים המלוטשים, נכון לסוף מאי.

 

בחישוב חודשי, מחירי היהלומים המלוטשים בעולם רשמו במאי ירידה של 0.7% לעומת אפריל. בחישוב שנתי, המחיר הממוצע רשם במאי ירידה של 4.7%.

 

ירידת מחירי יהלומים מלוטשים לפי קטגוריות משקל

 

מגמות מחירי יהלום מלוטש - תנודות חודשיות
צילום:IDEX Online

בחישוב מחירים חודשי, בין אפריל למאי 2017 נרשמה ירידה בכל קטגוריות המשקל של יהלומים מלוטשים. בחישוב שנתי, נרשמו ירידות מחירים בחמש קטגוריות, ועליית מחירים בקטגוריה אחת בלבד – קטגוריית היהלומים במשקל 4.0 קרט.

 

בטווח הארוך, התנודתיות הרבה ביותר נרשמת במחירי יהלומים שמשקלם 4 קרט, ואילו יהלומים במשקל 3 קרט רשמו את הירידה השנתית החדה ביותר מאז אמצע 2015. מדצמבר 2015 ואילך, נרשמה יציבות מחירים יחסית בקטגוריות של 1 קרט, 1.5 קרט ו-2 קרט.

 

תחזית

 

מגמות מחירי היהלומים העגולים לפי קטגוריות משקל, ינואר 2013 עד מאי 2017
צילום:IDEX Online

הסייט של דה בירס (De Beers) בחודש מאי היה הראשון במסגרת ה-ITO החדש. המבחר היה אמנם יציב למדי, אך הסייט לא היה גדול במיוחד, כך קבע מדד Bluedax. באופן כללי, ההקצאות ירדו לרוב הלקוחות, ודה בירס הבהירה ללקוחותיה לא למכור לשוק הבינלאומי יהלומי גלם שנועדו לייצור באפריקה.

 

בעלי סייט נהנים מיכולת ייצור רבה יותר, מה שהוביל לעלייה בביקוש. אולם אפילו בעוד מחירי הגלם עולים – ואפילו שהסחורה במכרזים נמכרת במחירים גבוהים – מחירי המלוטש שומרים נכון לעתה על יציבות, ולא נרשמים סימנים כלשהם לעליית מחירים. זה מוביל לכך שהיצרנים שוב לא רושמים רווחים.

 

בשוק המשני, יש פחות סחורה זמינה. זה מוביל לפרמיות הגבוהות ביותר מזה כשנה, כך קובע מדד Bluedax.

 

באופן כללי, השוק ממתין לתוצאות של תערוכת JCK לאס וגאס, שנערכה השנה ב-5-8 ביוני, כדי לקבל אינדיקציות בנוגע למצב השוק בארה"ב, והשוק העולמי הרחב יותר.

 

אלברט רובינסון, IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן