יהלומים מלוטשים בתפזורת

IDEX ONLINE: ירידה קלה במחירי היהלומים המלוטשים בדצמבר

מדד מחירי היהלומים המלוטשים רשם ירידה קלה בדצמבר, כך עולה מניתוח עדכני של מחירי יהלומים המתפרסם ב-IDEX Online. מדד המחירים החל את החודש ברמה של 122.4 וירד בסוף החודש ל-121.0, וזאת לאחר

 

 מחירי יהלומים מלוטשים בחודש דצמבר
צילום:IDEX Online

שבנובמבר נרשמה עליית מחירים.

 

ניתוח מחירים לפי קטגוריות משקל

מחירי היהלומים המלוטשים ירדו מאז אמצע השנה. בדצמבר, ירד המדד לרמתו הנמוכה מזה ארבע שנים.

מאז ינואר 2013, נרשמה ירידה של 7.6% במחירי היהלומים המלוטשים. בחישוב חודשי, מחירי היהלומים המלוטשים רשמו ירידה גלובלית של 0.5% לעומת נובמבר. בחישוב שנתי, המחיר הממוצע ירד ב-1.7% בחודש דצמבר.

מניתוח מגמות המחירים לפי קטגוריות משקל (דצמבר לעומת נובמבר 2016), עולה כי בשתי קטגוריות נרשמו עליות מחירים, יהלומים במשקל 2 ו-4 קרט, ואילו בארבע אחרות נרשמו ירידות מחירים – 0.5 קרט, 1 קרט, 1.5 קרט ו-3 קרט.

בחישוב שנתי, נרשמה עליית מחירים בקטגוריית משקל אחת (יהלומים במשקל 1.5 קרט), ואילו ביתר הקטגוריות נרשמו ירידות מחירים.

 

בטווח הארוך יותר, יהלומים במשקל 4 קרט צפויים לרשום את תנודתיות המחירים הרבה ביותר, למרות שיהלומים במשקל 3 קרט רשמו את הירידה החדה ביותר מאז אמצע 2015. מאוקטובר 2015 ואילך, נרשמה יציבות מחירים יחסית בקטגוריות של 1 קרט, 1.5 קרט ו-2 קרט.

במדד המחירים השנתי הממוצע, הנתון של 123.73 שנרשם בסוף 2016 המשיך את מגמת ירידת המחירים שהחלה ב-2012.

 

תחזית

בסקירה של IDEX Online נכתב כי "היקפי המסחר היו נמוכים יחסית בחודש החולף בתקופה לקראת חג המולד. עם הכניסה לשבועות האחרונים של עונת החגים, כל העיניים מופנות לרמות של מכירות התכשיטים, כאשר נתונים מלאים יותר בתחום המכירות יהיו זמינים בינואר ובפברואר".

 

התעשייה תבחן כעת את נתוני המכירות של יהלומי גלם בינואר, ותישא מבט קדימה לראש השנה הסיני וליום האהבה (ולנטיינ'ס דיי). "המסחר ביהלומי גלם היה מאופק יחסית בחודש שעבר, ותוצאות הסייט של דה בירס היו נמוכות יותר מאשר בנובמבר", כך נכתב בניתוח.

 

הדו"ח מסכם בציפייה לסייט הבא של דה בירס, שייערך ב-17 בינואר. כמו כן, צוין כי "תכנית ביטול השטרות בהודו השפיעה על מכירות הגלם והמלוטש, במיוחד של יהלומים קטנים יותר, לכן חברים בתעשייה יבקשו לראות כיצד ביטול השטרות הגדולים יותר בהודו ישפיעו על המכירות בהמשך".

 

 

לקריאת המאמר המקורי לחצו כאן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן